Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

Na początku muszę zaznaczyć, że to mój pierwszy filmik który robię w 3D i robiąc go uczę się jednocześnie Softimaga i Mudboxa i popełniam mase błędów, których nawet nie jestem świadomy dopóki nie zacznę robić bardziej zaawansowanych rzeczy. Korzystam tylko z tutoriali w necie (przede wszystkim digitaltutors.com).

 

Problem jest taki: Zrobiłem zapętlony chód postaci ale bez ubrania i teraz próbuje za pomocą Syflex`a nalożyc ciuchy ale nie mam już w tym zapętlonym chodzie pozy T. Już po zrobienie całego ruchu zorientowałem się że ubranie nakłada się na postać w pozieT według wszystkich tutoriali, które widziałem. Cały ruch jest zrobiony na 33 klatkach a zapętlony od 1 do 32. Nie wiem jak to teraz zrobić bo jak wstawiam klatke przed pierwsza klatke i chce wyzerowac postac do Neutral pose to potem nie moge dojść do ładu z animacją ruchu bo robią się błedy. Czy musze to zrobić od początku a jak tak to w jaki sposób żeby ubranie wygladalo naturalnie? Ruch będzie sie skladal z kilku roznych (zapętlony chód, wchodzenie na podium itd) Czy za kazdym razem najpierw zrobic poze T i nalozyc syflexem ubranie a potem dopiero robic wlasciwy ruch, zamieniać do klipów i potem łączyć w mikserze? Jak wygląda workflow przy takiej animacji postaci? Byłbym bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie osób które mają doświadczenie w animacji w XSI. forum_pl.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak najszybciej co mogę ci podpowiedzieć to :

1)Ustal kadry w filmie dzięki temu nie trzeba będzie robić tak by wyglądało perfekcyjnie z każdej stronę

2) Nie musisz animować całego tego dresu . wystarczy jak zrobisz rękawy od łokci do do dłoni. może front (klatka piersiowa).

3) Nawet nie próbuj robić syflexem przestrzeni pod pachami to musi być zenvelopowane(skin)

4) Niektóre rzeczy możesz zrigować jakieś fałdy mogą mieć dodatkową kość ze spring constrainem

5) Ja w ogóle bym tej postaci nie ubierał jedynie zrobił bym symulacje tych sznureczków na pasie. Ona doda życia (secondary animation) do tego typa. Reszta będzie nie widoczna. A

Nie chcę cie zniechęcać ale szybciej to zaminujesz ręcznie niż próbować walczyć z jakimiś problemami jak double face collision w miejscach jak pachy gdzie nie ma milimetra na tarcie przebicia siatki są konieczne by postać nie wyglądała pokracznie.

Napisano

Przeceniłem swoje umiejętności i doświadczenie ;) Robię to od nowa i chyba dokładnie jak to zasugerowałeś, bez Syflexa i bezpośrednio ubranie oklejam envelopem na kościach. Nie robiłem jeszcze Spring Constrainem i chyba nie wiem jak się do tego zabrać. Trzeba dodać jakieś nowe kości i do nich dołączyć polygony (clastry? ) za pomocą springu ? Chce zrobić kilka fald żeby to ubranie nie wyglądało tak sztywno. Może użyć jakiegoś deformera np. randomize.

Nie musisz animować całego tego dresu . wystarczy jak zrobisz rękawy od łokci do do dłoni. może front (klatka piersiowa).
dlaczego w taki sposób i to znaczy że tylko te cześci połączyć z kośćmi sprigiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności