Wolowiec Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 Cześć . Chciałbym zapytać doświadczonych kolegów w modo o animacje . Jak bardzo duże możliwość są tego programu w tym zakresie ? Czy oferuje tyle co Max i Blender ? Modo ma opinie bardzo dobrego w zakresie modelowania i renderowania . Interesuje mnie czy ten program nadaje się do dużych projektów w zakresie animacji ? Od prawie 4 lat używam hobbystycznie Blendera i poznałem ten program bardzo dobrze jednak moje spore zastrzeżenia budzi renderer , można w nim zrobić bardzo fajne rzeczy ale to wymaga ogromnego nakładu pracy . W przeciągu tylu lat obcowania z nim używałem już chyba większości rendererów dostępnych dla niego - yafaray , octane , luxrender , kerkythea i jeszcze parę innych . Każde z tych rozwiązań ma jakąś wadę Kerkythea nie jest już rozwijana , octane raczej nie nadaje się do dużych projektów ale to chyba najlepszy renderer jaki używałem przy blendku , Yafaray nie posiada możliwości renderowania sieciowo czasem są jakieś niespodziewane kropki i inne artefakty na renderach , lux w zasadzie wszystko super tylko te czasy . Wiem że pod Blendera jest dostępny VRay ale z tego co poczytałem na necie to wciąż eksperymentalna technologia a producent nie wspiera eksportera . Nie zapowiada się też na to by się coś w tej materii zmieniło . Dotychczas zajmowałem się stronami internetowymi ale po ukończeniu studiów chciałbym się zająć produkcją shortów animowanych , reklam , wizualizacji technicznych raczej nie wizki osiedlowe , mieszkaniowe . Modo to program na który mnie stać jeżeli zaoferuje mi to co Blender + dobry renderer to winienem być wniebowzięty . Zastanawiałem się także na Lightwave ale w naszym kraju ten sofcik nie jest tak popularny ( ? ) . Jednak zrealizowano w nim wiele dużych projektów . Teraz jeszcze mam czas na naukę od zera nowego softu ale za rok już mogę nie mieć na to czasu . Na studiach używamy przede wszystkim produktów autodesku - Max , Mudbox bo są na to licencje . Znam je powiedźmy w średnim zakresie . Jednak wiem że raczej sobie ich nie kupię :) . Poza tym max wzbudza we mnie mieszane uczucia a jako wieloletni użytkownik Blendera mam trochę inne zwyczaje niż maxowcy . Z górki dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam .
operonxyz Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 Z tego co kojarzę pod blendera pojawił się ostatnio jakiś nowy render Cycles -ponoć niezły, tak słyszałem...A co do Modo, ma on jedne z lepszych narzędzi do modelowania - sam się obecnie uczę obsługi tego programu i przyznam, że jest przyjemny ;) Tyle że, to też niestety nie moja własna opinia -poparta doświadczeniem porównaczym z innymi softami a jedynie zasłyszana.... Jedynie w Mayi trochę pomodelowałem sobie i przyznam że w Modo jest jakoś tak łatwiej ...przyjaźniej wyrażając się możliwie prosto...Na kolejny ogień pójdzie właśnie Blender ( ale to zaczekam aż zrobią te n-gony) tzn z tym całym 3D mam się zamiar w najbliższym czasie głównie skupić na samym modelowaniu...zamykajać się w obrębie Z-brusha, Modo i Blendera i to chyba dobry wybór ;)
mirach Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 Modo jest swietny do modelingu, ma tez bardzo szybki renderer. Coraz wiecej ludzi go uzywa do vizek arch i prduktow. Ale animacje to dopiero co tam wrzucili, watpie zeby byla w pelni rozwinieta.
uzumakishadow Napisano 4 Wrzesień 2011 Napisano 4 Wrzesień 2011 Oj obawiam się, że nie za bardzo sobie w modo poanimujesz. Tzn. bezstresowo. Owszem można robić jakieś standardowe produktowe obrotowe rzeczy, są morph mapy/blend shapy. Można fajnie łączyć kanały obiektów, materiałów etc. Można importować pliki mdd z animacją postaci. Jest podstawowe IK, więc jakieś mechaniczne rzeczy da radę zrobić. Ale. Animowanie postaci ze względu na brak kości jest prawie niemożliwe. Ok. Można zrobić jakiś rig robota czy nawet coś organicznego. Spędzając najpierw sporo czasu na obchodzenie ograniczeń związanych z brakiem narzędzi dedykowanych stricte temu zagadnieniu. Nie masz cząsteczek, soft bodies etc. Owszem dodano ostatnio rigid bodies jako plugin ale zwiększa to koszt. Obawiam się więc, że modo jako soft do potrzeb, o których piszesz raczej odpada. No chyba, że nagle Pebbler i spółka wyskoczą z 601 z koścmi, pełnym sdk itd. HAHAHAHA Sorry.Słaby dowcip.;) Pozdrawiam, Uzu PS. Może jakieś dofinansowanie i jednak coś z wyższej półki? PS2. Albo Cinema? Maxon coś tam chyba ostatnio przy nowej wersji dodał ciekawego. Sam się interesowałem Cinemą jako uzupełnienie modo o animację i vraya. Fajny interfejs, mograph, sporo pluginów, materiałów, tutoriali (sensownych).
Wolowiec Napisano 4 Wrzesień 2011 Autor Napisano 4 Wrzesień 2011 Wielkie dzięki za takie szybkie odpowiedzi . No cóż , generalnie potwierdziły się skrawki informacji jakie wyczytałem w necie . Modo na dzień dzisiejszy nie jest jeszcze kombajnem w którym można swobodnie animować . @operonxyz Problem z Cyclesem jest taki że jak wszystko w Blenderze zapewne będzie ale nie ma podanych żadnych dat . To co jest aktualnie dostępne to tak naprawdę namiastka renderera . Zapowiada się znakomicie . @uzumakishadow Z dofinansowaniem to ciężko. Co prawda nigdy nie wiadomo co będzie za parę miesięcy jednak nie spodziewam się że nagle wpadnie mi kilkadziesiąt tysięcy . Programy unijne się kończą , wyciąganie od nich kaski jest już coraz trudniejsze . Gdyby nie pieniądze to prawdopodobnie zdecydowałbym się na Maye . Warto podkreślić że tych licencji może być tak około 3 a to już zwiększa koszty . W kupie zawsze raźniej . Cinema 4d wydaje się być dobrym pomysłem najtańsza licencja ~3k złotych . Pytanie tylko jak bardzo wersja Prime bo o niej mowa jest ograniczona względem swoich droższych kolegów . Może jeszcze użytkownicy Lightwave się wypowiedzą . Pozdrawiam .
Wolowiec Napisano 10 Wrzesień 2011 Autor Napisano 10 Wrzesień 2011 (edytowane) Jeżeli kogoś jeszcze to interesuje to tutaj http://www.maxon.net/products/general-information/general-information/product-comparison.html jest porównanie wersji Cinema 4D . Najtańsza sensowna oferta to Cinema 4D Broadcast ~ 6 k . Cinema 4D prime nie ma nawet Global Illumination . Aktualnie testuje sobie Lightwave 10 , uczucia mieszane . Renderer na pewno lepszy od Blenderowego internala ale mniej intuicyjny od takiego Octane renderer . Z modelowaniem to już różnie , jakby za dużo suwaczków , okienek . Podobne jak w maxie . Dla kogoś kto pracował wcześniej w programie w którym cała filozofia modelowania opierała się na kilku skrótach klawiszowych to naprawdę dziwne ... :) . Pozdrawiam . Edytowane 11 Wrzesień 2011 przez Wolowiec
MRay Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 Jeżeli chcesz się zajmować animacją to nie ma sensu pakować się w pakiet tańszej Cinemy 4D. Do wizualizacji wersja Prime + VRay jest wręcz idealnym niskobudżetowym rozwiązaniem. Natomiast Cinema Brodcast i tak zmusi Cię siła rzeczy po czasie do zakupu w pełni funkcjonalnego pakietu. Koszt takiego już upgrad'u jest zbliżony do ceny np. softu Maya. Stojąc przed wyborem tych dwóch oponentów jednoznaczne wskazałbym na produkt głównego monopolisty :) Minusem może być dla Ciebie również fakt iż mało jest Polsce firm pracujących w sofcie Cinema. Jeżeli chodzi o współprace Blendera z Modo możesz zawsze poeksperymentować eksportem gotowej animacji z Blendera do formatu MDD. Przy prostych i nieco złożonych projektach może się sprawdzić. Rozwiązanie wiadomo może daleko idące od ideału. Sam fakt skakania z jednego softu na drugi na pewno nie jest niczym przyjemnym ale to już inna historia.. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się