Skocz do zawartości

Problem z envelopes, lock assingment


mateusz9206

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki model. Model nie jest mój, uczę się na nim riggingu. Lewa noga (zielone udo), gdy poruszam nim, ściągam kawałek krocza i prawe udo. Kręce tymi envelopes od godziny, próbowałem korzystać z vertex i lock assingment, ale nie wiem dokładnie jak tego używać (z tego co zrozumiałem w tutorialu: klikam obwiednie która mnie interesuje, przechodze na vertex, zaznaczam wierzchołki które nie mają być brane pod uwagę i klikam lock assingment. W tutorialu na video wszystko ładnie działa, ja klikam od 20 minut i nic się nie dzieje).

 

Chciałbym abyście obejrzeli ten model i doradzili, podpowiedzieli co robię nie tak, bo ja dostaję szału, riggowałem już kilka postaci i z każdą kończyło się to na ustawieniu physique do mesha ;P

 

Link do modelu: http://www.speedyshare.com/files/30306296/Peter_West.max

 

Dolne partie nóg były w porządku, teraz już nie są bo zresetowałem physique, myślałem że to coś da, a tu guzik, więc zostawiłem jak jest i przekazuję wam ten plik, żebyście mi podpowiedzieli co mam z tym fantem zrobić. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dawno dawno temu, kiedy to w polsce słowo internet nie było powszechnie znane, a tym bardziej nie był on dostępny dla normalnego zjadacza chleba. Takie rzeczy zajmowały mi godziny, dni a nawet tygodnie żeby rozwiązać. Ty już po 20 minutach masz dosyć. Kiedyś to jechałem przez pół miasta żeby zdobyć jakiś nr czasopisma zagranicznego gdzie była jakaś mała wzmianka na temat np. skinowania. Teraz jest w ch.... tutoriali i mnóstwo opisów a ty już po 20 minutach nie masz ochoty ich nawet przejrzeć tylko chcesz oddać plik żeby ktoś cię poprowadził za rączkę, jak mamusia to robiła odprowadzając cię pierwszy raz do przedszkola. Puknij się w łeb, może to połączy jakieś synapsy w twoim mózgu i dzięki temu znajdziesz odpowiedź.

Edytowane przez SUPER_OkO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym abyście obejrzeli ten model i doradzili, podpowiedzieli co robię nie tak, bo ja dostaję szału, riggowałem już kilka postaci i z każdą kończyło się to na ustawieniu physique do mesha ;P

 

Poświęciłem na to o wiele więcej czasu mój przyjacielu, lecz pomimo wielu prób, nadal tkwię w tym samym punkcie. Na tym konkretnym modelu się już zatrzymałem, gość w tutorialu klika "klik", "you see how that's is simple?". Klikam toćka w toćkę tak samo, nic, z 2 nóg jedna noga się robi. Nie chcę żeby ktoś mnie poprowadził za rączkę, chcę aby jedynie mnie nakierowano, bo za każdym razem zatrzymuję się w tym samym miejscu, więc ewidentnie robię coś źle. Jeśli ktoś z was, może mi pomóc, bo na pewno możecie, to skorzystam z takiej opcji. A dalej będę próbował, tylko nie czuję jakoś żeby to przyniosło porządane skutki, skoro próbuje już kilka tygodni.

 

----------------------------------

Dlaczego, skoro envelopes jest tak ładnie zaznaczona, idą wierzchołki z drugiej nogi?

http://fotozrzut.pl/zdjecia/d7117e49e4.jpg Próbowałem to jeszcze rozwiązać korzystająć ze skin, ale nadal ściąganie wierzchołków jest dla mnie nie do ogarnięcia, mam te 'ciepłe strefy' na czerwono na jednej noce tylko, ale i tak oddziałowywuje na drugą, cokolwiek bym nie zrobił. Czy prócz machania envelopes z góry na dół, trzeba jeszcze jakieś inne parametry edytować?

------------------------------------

9d2a553b00.jpg

Specjalnie Tobie na złość, siedziałem nad tym 2 godziny! Ustawiłem od nowa bipeda z man structure, plugin skin, i jakoś wygląda. Palce są szkaradnie ustawione, lepiej na zoomie tego nie pokazywać, ale mnie więcej działa. Jakby to doszlifować to to byłoby w porządku, zobaczę czy dam radę.

Edytowane przez mateusz9206
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daruj sobie physique, to relikt przeszlosci. uzyj skina. wieksza kontrola. oprocz envelopersow nalezalo by jeszcze zapanowac nad wagami konkretnych vertexow. wszystko ladnie opisane w helpie maxa.

im dokladniejszy ma byc skin tym wiecej parametrow trzeba uzyc.

jesli model jest wymodelowany w nogami prawie sie stykajacymi to nie ma sily zeby envelopers nie bral innych vertexow na swoja strone. skad niby ma wiedziec ktore vertexy sa lewej czy prawej nogi.

 

inna sprawa model mogl byc skalowany a do poprawnego dzialania skina najlepiej jakby jego wartosci skali byly 100% na wszystkich osiach. tutaj zadziala "Reset XForm".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności