Huter Napisano 3 Lipiec 2004 Napisano 3 Lipiec 2004 Witam :) Zrobiłem sobie ławkę ... trzy długie boxy jak oparcie i jak siedzenie ... zrobiłem też jednego boxa którego wierzchołki tak powyginałem że robią za ... no jak to nazwać ... hmmm ... pręty podtrzymujące konstrukcje :P. Oczywiście te pręty mają nogi żeby ławeczka stała :) ... na początku to wszystko miało być kolorowe i ładne, ale nie wiem kiedy zacząłem otoczenie robić takie ... martwe ... smutne ... a ta ławeczka taka gładka, czy istnieje jakiś sposób by szybko i ładnie ją ... eee ... zniszczyć? No wiecie, pęknięcia, rysy, dziury ... po prostu zniszczyć ławkę :) ... wiem że mogę zrobić to ręcznie i chyba nawet będe to umiał (sam nie wieże że coś zaczynam umieć :) ) ... ale to zrobię dopiero w poniedziałek, ale może akurat 3dsm, ma jakieś proste możliwości niszczenia? Nie koniecznie bezpośrednie ... ale np. modyfikator który może troszkę tego, co przy działaniu czegoś innego daje przyzwoity efekt ... dobra, ja tu ostatnio na forum tylko o modyfikatorach, ale są też inne funkcje ... czekam na propozycje ... czym i jak tą ładniutką błękitną, szklącą od czystości ławeczkę delikatnie zniszczeń by wyglądała jak \"idź stąd\" :)
Mulczas Napisano 3 Lipiec 2004 Napisano 3 Lipiec 2004 materialy, materialy i jeścio raz materialy. to najlepszy sposob. na 3dtotal.com jest sporo tutoriali o \"postarzaniu\" i niszczeniu
SansSerif Napisano 3 Lipiec 2004 Napisano 3 Lipiec 2004 no samo sie nie zrobi. troszke inwencji musisz wniesc swojej. kompa razem z plikiem w ktorej masz opisywana scene wyrzuc przez okno najwyzszego budynku w okolicy. powinno zadzialac :]
Huter Napisano 4 Lipiec 2004 Autor Napisano 4 Lipiec 2004 Wysłane przez SansSerif no samo sie nie zrobi. troszke inwencji musisz wniesc swojej. kompa razem z plikiem w ktorej masz opisywana scene wyrzuc przez okno najwyzszego budynku w okolicy. powinno zadzialac :] No bardzo śmieszne ... hahahaha ... Po pierwsze, wcale nie chciałem żeby max sam mi zniszczył ławkę, raczej chciałem uzyskac od was inforacje o możnościach programu ... może ma specjalne nażędzia do tego? Nie wiem, ja się dopiero uczę ... a z resztą nadmienilem że będe umiał to zrobić \"ręcznie\" ... no tak ... ale nie miałem tu namyśli że wezme 10kg młota i będe bił w kompa ... czy coś innego ... no bez przesady, dobra? DO tego twoja wypowiedź jest obraźliwa, tyle. Mulczas dał mi świetną strone, nie wiedziałem o niej ... bardzo ciekawa :), dziękuje ... [Wyedytowany dnia 4-7-2004 > Huter]
SansSerif Napisano 4 Lipiec 2004 Napisano 4 Lipiec 2004 Huter: sorry nie chcialem ci obrazic :) zaden plug nie zrobi za ciebie tego lepiej. mozesz uzyc poluga typu dirtyrayes ale i tak zawsze efekt bedzie gorszy (bo nie przewidywalny) niz wlasna namalowana tekstura diffuse+reflect+bump+displace. dobry plug do zniszczen na poziomie geometrii prawdopodobnie nigdy nie powstanie bo nie da sie sparametryzowac `wszystkiego`. dla przykladu: proste symulacje zniszczen karoserii auta robi sie w sofcie typu catia na modelu nurbs dokladnie odwzorowujacym model rzeczywisty, czyli kazda blacha oddzielnie z odpowiednia gruboscia, do tego spawy, nity i inne polaczenia. taki soft kosztuje tyle co luksusowe auto a taki model kosztuje co kilkadziesiat takich aut :D dlatego kazde takie pytanie czy soft zrobi cos sam za ciebie przypomina mi troche np wizarda do robienia logo http://www.logoyes.com/logocreator.php
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się