Bohomaz Napisano 20 Wrzesień 2011 Napisano 20 Wrzesień 2011 (edytowane) Wiem, było już. Ja jednak zapytam o coś innego. Mianowicie - wyczaiłem taki bajer, który zawiera w sobie używanie "Display colors in sRGB space i "Don't affect colors (adaptation only)" jednocześnie. I mam problem czytaj pytanie - dlaczego redner zapisany z Frame Buffer-a różni się znacznie (pod względem chyba gammy- bo raczej nie ma jak tego sprawdzić) od zawartości Frame Buffer-a zapisanej poprzez printscreen ? Krótko mówiąc - dlaczego to co zapiszę używając opcji "Save image" w Frame Buffe-rze jest znacznie jaśniejsze od tego co zapiszę używając printscreen czy innego screen graba ? Edytowane 20 Wrzesień 2011 przez Bohomaz
gientekwl Napisano 21 Wrzesień 2011 Napisano 21 Wrzesień 2011 (edytowane) Z pewnością dlatego, że sRGB w VFB działa tylko w VFB. Przy zapisie render wynikowy jest zapisywany w gammie 1.0. Możesz problemu pozbyć się na trzy sposoby: 1'szy: Przy zapisie z VFB Zaznacz Gamma > Ovveride: 2,2 2'gi: Nie używaj opcji "Don't affect color adaptation only i wyłącz sRGB w VFB 3'ci: Zapis do EXR. Zapisany render do OpenEXR jest wyświetlany liniowo, czyli sRGB [Gamma 2.2] Twój sposób renderowania obrazka działa następująco: Z pewnością renderujesz w Gammie 2,2. Czyli masz w CM>Gamma>2.2. Ok. W ten sposób gamma 2,2 bierze udział przy samplowaniu obrazka. Przy zafejkowaniu opcji "Don't Affect Colours [Adaptation Only]" vRay sampluje render tak samo jak w gammie 2.2, ale render wynikowy jest wyświetlany w gammie:1,0. Następnie w VFB zaznaczasz sRGB i render jest widoczny w gammie=2,2. Zapisujesz... gamma = 1,0 dlatego jak wyżej wspomniałem sRGB to jest post produkcyjna korekta gammy tylko w VFB. Mam nadzieje, że zrozumiałeś coś z tego bełkotu ;) Pozdrawiam Edytowane 21 Wrzesień 2011 przez gientekwl
Bohomaz Napisano 21 Wrzesień 2011 Autor Napisano 21 Wrzesień 2011 Dzięki za odp. Wszystko zrozumiałem. Trochę przesadziłem pisząc, że różnią się znacznie. Faktycznie to różnią się tak mało, że długo nie zauważałem tego wcale. Po prostu jakoś się złożyło że miałem obok siebie już zapisany render i okno VFB i zacząłem dociekać dlaczego trochę inaczej wyglądają, na początku podejrzewałem nierównomierne podświetlenie matrycy ale tknęło mnie by porównać je na pełnym ekranie oglądając raz jedne, raz drugi. Co do twoich zaleceń to 1 - zapisuje właśnie z override 2.2 2 - mówisz że nie warto używać sRGB ? wydaje mi się że kolory lepiej się "zgrywają" ale może to wina właśnie tej różnicy w jasności 3 - podoba mi się pomysł z zapisywaniem do EXR ale jak to później zapisać do PNG np ? Jest prawie tak jak piszesz - mam w CM gamma 2.2, mam zaznaczone Don't effect colors (mam też zaznaczone background, clamp i sub-pixel - ale to chyba nieistotne) a w VFB mam sRGB ale przy zapisywanie z VFB daje własnie override na 2.2 i tworzy mi się ta ledwo widoczna ale jednak różnica. Teraz ja mam nadzieje, że mój bełkot rozumiesz ;-)
gientekwl Napisano 21 Wrzesień 2011 Napisano 21 Wrzesień 2011 mówisz że nie warto używać sRGB ? wydaje mi się że kolory lepiej się "zgrywają" ale może to wina właśnie tej różnicy w jasności jak już wspomniałem, sRGB to post proces, czyli nakładanie na obrazek gammy 2.2 i pamiętaj o tym, że ten sposób - czyli zafejkowanie "Don't Affect Color" i działanie sRGB w VFB to działanie tylko na adaptacje samplowania obrazka, informacje o CM nie są uwzględniane. Czyli dość zasadnicza różnica - różnice w kolorach. mam też zaznaczone background, clamp i sub-pixel - ale to chyba nieistotne Ma znaczenie. Zwłaszcza sub-pixel mapping, który nie dość, że clampuje obrazek [tj jak clamp ] to przyciemnia w ciemnych miejscach. Jeżeli mówisz o róznicy to pokaż 1 i 2 render.
Bohomaz Napisano 21 Wrzesień 2011 Autor Napisano 21 Wrzesień 2011 Akurat mam taką ciemniejszą scenę i dość dobrze to widać - co o tym myślisz ? VFB Screenshot
gientekwl Napisano 21 Wrzesień 2011 Napisano 21 Wrzesień 2011 Hmmmm Wiesz Print Screen działa trochę innaczej jak zapis danych z VFB. To chyba najgorsze rozwiązanie :) Pozatym render z VFB jest bardziej doświetlony - to dobrze, w PS'ie będzie na czym pracować. 1
Bohomaz Napisano 21 Wrzesień 2011 Autor Napisano 21 Wrzesień 2011 Skoro tak mówisz to tak musi być ;-) ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że pierwszemu brakuje kontrastu a jak go w PS'ie dołożę to ciemne miejsca stają się zbyt ciemne. Zauważyłem że najlepszy efekt daje zmiana offsetu gammy, tak czy inaczej porzucam grabowanie i zostaje przy zapisywaniu z VFB. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się