Adramel Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 Witam Co robić gdy scena puchnie straszliwie? Nawet gdy zapisze dowolny obiekt z tej sceny i zamerguje do pustej sceny to tak scena po zapisaniu znowu ma dziesiąt megabajtów. Nawet gdy usunę ten obiekt i zapisze pustą scenę to nadal plik ma kilkadziesiąt mega. Jest jakiś spobób by "odchudzić" taką scene? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
żółty Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 służę pomocą http://loadproject.blogspot.com/2011/03/load-little-tip-1-new-category-started.html#more Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 11 Październik 2011 Autor Share Napisano 11 Październik 2011 Nie działa. Skrypt nie robi nic, a w reaktorze Clear nie aktywne (no bo nie używałem reaktora). A scena ma już 200MB;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bageensky Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 sprobuj w dolnym lewym rogu wpisac gc() i wcisnac enter. Jesli to nie pomoze, proponuje wyczyscic wszystkie wpisy w kontrolerach animacji (tym bardziej jesli uzywales bipedow). Kolejnym rozwiazaniem jest skrypt, ktory czysci wszystkie cache smieci z maxa - nie pamietam nazwy, ale jest na scriptspot oraz zdaje sie, ze byl swego czasu nawet na stronie autodesku. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bageensky Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 a skrypt jest tutaj... http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=10078426&linkID=9241177 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 12 Październik 2011 Autor Share Napisano 12 Październik 2011 Tego skryptu też próbowałem, jest w tekscie z pierwszego linku, ale nic nie robi. Pomaga New/Keep... ale to kasuje wszystkie animacje(co jeszcze nie jest wielkim problemem), ale rozwala strukture bipeda i po wczytaniu sceny po New/Keep Max wywala błąd i nic nie wczytuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bageensky Napisano 12 Październik 2011 Share Napisano 12 Październik 2011 czyli wiemy juz, ze uzywasz bipedow. Czasami bywaja niewdzieczne. Pousuwaj zbedne kolekcje, bo Ci sie na bank porobily. To rozwiaze problem. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 12 Październik 2011 Autor Share Napisano 12 Październik 2011 Nic to nie daje. Faktycznie skasowanie kolekcji zaoszczędziło ~10MB, ale nadal scena ma za dużo. Po wywaleniu wszystkiego, pusta scena ma 42MB. Po spakowaniu 1.6MB http://www7.zippyshare.com/v/27868275/file.html To jest link do zipa, może komuś by sie chciało zerknąć co tam takiego bruździ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bageensky Napisano 12 Październik 2011 Share Napisano 12 Październik 2011 Moze zajrze po pracy (nie obiecuje), ale to troche jak szukanie igly w stogu siana. Musielibysmy wiedziec co robiles? Sprobowalbym (zanim do tego zajrzymy) na Twoim miejscu wrzucic wszystko to, co masz do nowego pliku i save - czy cos sie zmieni. Wtedy wykluczymy lub potwierdzimy, ze to obiekty w scenie. Na moje chlopskie oko, to cos w scenie - albo bipedy nasmiecily, albo masz zafajdana pamiec przez jakies materialy. Uzywales garbage collection jak sie domyslam. Poprobuj tez freescenebitmaps() i clearUndoBuffer() Sorry, ale nie mam jak teraz do niej (sceny...w sensie) zajrzec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 12 Październik 2011 Share Napisano 12 Październik 2011 Spróbuj File >New > Keep objects lub keep object & hierarchy Mi to pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 13 Październik 2011 Autor Share Napisano 13 Październik 2011 Jak już pisałe, File >New >Keep object & hierarchy faktycznie pomaga, ale kasuje wszystkie animacje i niszczy strukture bipeda. Nawet jak zapisuje sam plik .bip to on tez ma monstrualny rozmiar. @bageensky, teraz na scenie nie ma żadnych obiektów, materiałów - nic. Scena jest kompletnie pusta. A ma 40MB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 25 Październik 2011 Autor Share Napisano 25 Październik 2011 Jakieś pomysły? Ktoś kiedyś walczył z podobnym problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 w maxie 2012 już tego problemu nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 25 Październik 2011 Share Napisano 25 Październik 2011 Tak, wczoraj miałem taką akcje. Scena ważyła giga z hakiem. Patent znalazłem taki, że exportnąłem całą do 3ds i dopiero w takiej formie zmergowałem do nowej. Fakt roboty było sporo ale w efekcie z giga zrobiło się 7mega :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adramel Napisano 26 Październik 2011 Autor Share Napisano 26 Październik 2011 Nie da rady. Tracę wtedy bipeda itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się