Napisano 11 Październik 201113 l Witam Co robić gdy scena puchnie straszliwie? Nawet gdy zapisze dowolny obiekt z tej sceny i zamerguje do pustej sceny to tak scena po zapisaniu znowu ma dziesiąt megabajtów. Nawet gdy usunę ten obiekt i zapisze pustą scenę to nadal plik ma kilkadziesiąt mega. Jest jakiś spobób by "odchudzić" taką scene?
Napisano 11 Październik 201113 l służę pomocą http://loadproject.blogspot.com/2011/03/load-little-tip-1-new-category-started.html#more
Napisano 11 Październik 201113 l Autor Nie działa. Skrypt nie robi nic, a w reaktorze Clear nie aktywne (no bo nie używałem reaktora). A scena ma już 200MB;)
Napisano 11 Październik 201113 l sprobuj w dolnym lewym rogu wpisac gc() i wcisnac enter. Jesli to nie pomoze, proponuje wyczyscic wszystkie wpisy w kontrolerach animacji (tym bardziej jesli uzywales bipedow). Kolejnym rozwiazaniem jest skrypt, ktory czysci wszystkie cache smieci z maxa - nie pamietam nazwy, ale jest na scriptspot oraz zdaje sie, ze byl swego czasu nawet na stronie autodesku. Pozdrawiam.
Napisano 11 Październik 201113 l a skrypt jest tutaj... http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=10078426&linkID=9241177
Napisano 12 Październik 201113 l Autor Tego skryptu też próbowałem, jest w tekscie z pierwszego linku, ale nic nie robi. Pomaga New/Keep... ale to kasuje wszystkie animacje(co jeszcze nie jest wielkim problemem), ale rozwala strukture bipeda i po wczytaniu sceny po New/Keep Max wywala błąd i nic nie wczytuje.
Napisano 12 Październik 201113 l czyli wiemy juz, ze uzywasz bipedow. Czasami bywaja niewdzieczne. Pousuwaj zbedne kolekcje, bo Ci sie na bank porobily. To rozwiaze problem. Pozdrawiam,
Napisano 12 Październik 201113 l Autor Nic to nie daje. Faktycznie skasowanie kolekcji zaoszczędziło ~10MB, ale nadal scena ma za dużo. Po wywaleniu wszystkiego, pusta scena ma 42MB. Po spakowaniu 1.6MB http://www7.zippyshare.com/v/27868275/file.html To jest link do zipa, może komuś by sie chciało zerknąć co tam takiego bruździ...
Napisano 12 Październik 201113 l Moze zajrze po pracy (nie obiecuje), ale to troche jak szukanie igly w stogu siana. Musielibysmy wiedziec co robiles? Sprobowalbym (zanim do tego zajrzymy) na Twoim miejscu wrzucic wszystko to, co masz do nowego pliku i save - czy cos sie zmieni. Wtedy wykluczymy lub potwierdzimy, ze to obiekty w scenie. Na moje chlopskie oko, to cos w scenie - albo bipedy nasmiecily, albo masz zafajdana pamiec przez jakies materialy. Uzywales garbage collection jak sie domyslam. Poprobuj tez freescenebitmaps() i clearUndoBuffer() Sorry, ale nie mam jak teraz do niej (sceny...w sensie) zajrzec.
Napisano 12 Październik 201113 l Spróbuj File >New > Keep objects lub keep object & hierarchy Mi to pomogło.
Napisano 13 Październik 201113 l Autor Jak już pisałe, File >New >Keep object & hierarchy faktycznie pomaga, ale kasuje wszystkie animacje i niszczy strukture bipeda. Nawet jak zapisuje sam plik .bip to on tez ma monstrualny rozmiar. @bageensky, teraz na scenie nie ma żadnych obiektów, materiałów - nic. Scena jest kompletnie pusta. A ma 40MB.
Napisano 25 Październik 201113 l Tak, wczoraj miałem taką akcje. Scena ważyła giga z hakiem. Patent znalazłem taki, że exportnąłem całą do 3ds i dopiero w takiej formie zmergowałem do nowej. Fakt roboty było sporo ale w efekcie z giga zrobiło się 7mega :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto