Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Co robić gdy scena puchnie straszliwie? Nawet gdy zapisze dowolny obiekt z tej sceny i zamerguje do pustej sceny to tak scena po zapisaniu znowu ma dziesiąt megabajtów. Nawet gdy usunę ten obiekt i zapisze pustą scenę to nadal plik ma kilkadziesiąt mega.

Jest jakiś spobób by "odchudzić" taką scene?

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Nie działa. Skrypt nie robi nic, a w reaktorze Clear nie aktywne (no bo nie używałem reaktora). A scena ma już 200MB;)

Napisano

sprobuj w dolnym lewym rogu wpisac gc() i wcisnac enter.

Jesli to nie pomoze, proponuje wyczyscic wszystkie wpisy w kontrolerach animacji (tym bardziej jesli uzywales bipedow). Kolejnym rozwiazaniem jest skrypt, ktory czysci wszystkie cache smieci z maxa - nie pamietam nazwy, ale jest na scriptspot oraz zdaje sie, ze byl swego czasu nawet na stronie autodesku.

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Tego skryptu też próbowałem, jest w tekscie z pierwszego linku, ale nic nie robi. Pomaga New/Keep... ale to kasuje wszystkie animacje(co jeszcze nie jest wielkim problemem), ale rozwala strukture bipeda i po wczytaniu sceny po New/Keep Max wywala błąd i nic nie wczytuje.

Napisano

czyli wiemy juz, ze uzywasz bipedow.

Czasami bywaja niewdzieczne. Pousuwaj zbedne kolekcje, bo Ci sie na bank porobily. To rozwiaze problem.

 

Pozdrawiam,

Napisano
  • Autor

Nic to nie daje. Faktycznie skasowanie kolekcji zaoszczędziło ~10MB, ale nadal scena ma za dużo. Po wywaleniu wszystkiego, pusta scena ma 42MB. Po spakowaniu 1.6MB

 

http://www7.zippyshare.com/v/27868275/file.html

 

To jest link do zipa, może komuś by sie chciało zerknąć co tam takiego bruździ...

Napisano

Moze zajrze po pracy (nie obiecuje), ale to troche jak szukanie igly w stogu siana. Musielibysmy wiedziec co robiles?

Sprobowalbym (zanim do tego zajrzymy) na Twoim miejscu wrzucic wszystko to, co masz do nowego pliku i save - czy cos sie zmieni. Wtedy wykluczymy lub potwierdzimy, ze to obiekty w scenie. Na moje chlopskie oko, to cos w scenie - albo bipedy nasmiecily, albo masz zafajdana pamiec przez jakies materialy.

 

Uzywales garbage collection jak sie domyslam.

Poprobuj tez freescenebitmaps() i clearUndoBuffer()

Sorry, ale nie mam jak teraz do niej (sceny...w sensie) zajrzec.

Napisano
  • Autor

Jak już pisałe, File >New >Keep object & hierarchy faktycznie pomaga, ale kasuje wszystkie animacje i niszczy strukture bipeda.

Nawet jak zapisuje sam plik .bip to on tez ma monstrualny rozmiar.

 

@bageensky, teraz na scenie nie ma żadnych obiektów, materiałów - nic. Scena jest kompletnie pusta. A ma 40MB.

Napisano

Tak, wczoraj miałem taką akcje.

Scena ważyła giga z hakiem. Patent znalazłem taki, że exportnąłem całą do 3ds i dopiero w takiej formie zmergowałem do nowej. Fakt roboty było sporo ale w efekcie z giga zrobiło się 7mega :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności