maksst Napisano 18 Październik 2011 Napisano 18 Październik 2011 Witam, od niedawna zacząłem bawić się w 3ds Maxie przez co trochę go jeszcze nie ogarniam. Mam problem dotyczący światła. Ustawiłem za obiektem światło, chcę uzyskać fajny efekt, aby postać oświetlana od tyłu, była widoczna w samych konturach. I faktycznie, ustawiłem światło za plecami postaci i wygląda to tak, jak bym chciał, niestety po renderowaniu postać ta jest nadal widoczna w całości jak i w konturach oświetlanych. Nie wiem dlaczego, skoro chcę, aby nieoświetlona była tak jak powinna - czarna. Pozdrawiam i liczę na pomoc, Maks.
Hynol Napisano 18 Październik 2011 Napisano 18 Październik 2011 A renderer? Bo jak Vray to masz zapewne włączone default lighting (czy jak sie to tam zwie). Jak inny to różnie może być - ja nie wróżka.
maksst Napisano 18 Październik 2011 Autor Napisano 18 Październik 2011 Tak, V-Ray. Właśnie dopiero teraz zauważyłem, że jest subforum odnośnie V-Raya, przepraszam za niedopatrzenie. Werjsa 3ds Maxa 2010. Niestety, ale mam zaznaczone Scene Lights.
Hynol Napisano 18 Październik 2011 Napisano 18 Październik 2011 No to pewno masz GI włączone i Enviroment oświetlający scenę. Wyłącz GI całkiem i zobacz czy dalej masz ten efekt.
maksst Napisano 18 Październik 2011 Autor Napisano 18 Październik 2011 (edytowane) Cały Global Illumination wyłączyłem jak i Env. Niestety ale nadal postać jest oświetlona stałym światłem zamiast być czarną. Boże, ja w ogóle nie myślę. Kiedy robiłem materiały dałem "Self Illumination" i teraz się dziwię, czemu mi się automatycznie GI robi.... Do zamknięcia i dzięki wielkie za odpowiedzi :) Pozdrawiam, Maks. Edytowane 18 Październik 2011 przez maksst
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się