Skocz do zawartości

Backburner czy Vray Distributed? (3ds+vray)


kubapod1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym połączyć ze sobą trzy komputery (i7 3,4GHz 8GB ram; Q9550 3,2GHZ 8GB ram; czterodzieniowy procesor 2GHz z 4 GB ram) i stworzyć farmę na własne potrzeby. Renderuje wizualizacje, więc liczę raczej pojedyncze klatki. Z tego co się zorientowałem, w wypadku Backburnera jedyną metodą na renderowanie jednego obrazu na kilku komputerach jest podzielenie go na kilka osobnych pasków i rozesłanie tego do każdej maszyny z osoba. Obawiam się, że spowoduje to obliczanie tych samych rzeczy wielokrotnie przez każdy z komputerów, co może w efekcie nie być aż tak wydajne. W przypadku Vray Distributed wygląda na to, że render odbywa się na jednym komputerze, a reszta użycza tylko swojej mocy obliczeniowej co skutkuje większą ilością bucketów. Wnioskuje z tego, że może być szybciej niż w przypadku backburnera, bo nie nakładają się na siebie poszczególne etapy obliczeń, a wszystko odbywa się tylko raz przy użyciu większej mocy.

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi co wybrać i co się okaże w efekcie bardziej ekonomiczne. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oczywiście, rozumiem to, że Bacburner zrobi to sam.

 

Na początku puściłem jedną wizualizację na pierwszym kompie (i7), robiła się ponad 24h. Teraz puściłem inne ujęcie z tej samej sceny na bacburnerze, ale nie jakoś drastycznie różne pod względem materiałów, detaliczności etc. Minęło już ponad 8h, dwa dodatkowe komputery renderują jeden pasek ok. 6h, a i7 między 1h 20m a 2h 40m. Gdybym założył, że i7 będzie robił każdy pasek po 2h, to jemu samemu robienie całej sceny zajęłoby 40h (jest 20 pasków). Ten czas jest znacząco dłuższy i nie wiem czy coś źle ustawiam, czy to jest właśnie to nakładanie się obliczeń. Bo jeśli w scenie jest np. okno, to zakładam że każdy komputer musi obliczyć odbicia z całej sceny, w efekcie te odbicia są liczone 20 razy więcej niż przy jednym spójnym renderze. Czy mam racje? Czy może jednak bacburner umie jakoś zapamiętać te obliczenia i użyć przy kolejnych paskach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vray distributed nie liczy GI razem tylko czeka na komputer który to wyliczy lub liczy sobie sam.

Piszesz że masz różne komputery, więc backburner może inaczej renderować paski, ale pomimo tego wybrał bym backburnera, szczególnie jeśli chodzi o długi czas renderowania. Obliczenia światła można wykonać na jednym komputerze zapisać i puścić do backburnera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności