Skocz do zawartości

przecięcie obiektów płaszczyzną wraz z zasklepieniem powstałych dziur teksturą


archon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie zaznaczę iż jestem całkiem zielony, za sprawę wziąłem się tydzień temu. Zanim zadam pytanie w temacie chciałbym się zapytać czy wersja trial 3DsMax 2012 ma jakieś braki. Na takiej wersji pracuję, ściągnąłem ją ze strony producenta, ponieważ potrzebuję zrobić tylko jeden model. Pytam się ponieważ nie mogę tam odnaleźć np takiego narzędzia jak Boolean do przecięcia obiektu.

 

A teraz pytanie. Staram się zrobić grupę obiektów (z wymodelowaniem ich kształtów już nie mam problemów, wiem raczej jak to zrobić), które mają zostać przecięte poziomo płaszczyzną o odpowiedniej grubości. Dodatkowo chciałbym aby wnętrza obiektów zostały wypełnione określoną teksturą, a przestrzeń w poza obiektami inną teksturą (np pochodzącą z płaszczyzny), ale tylko od góry ponieważ wszystko zamierzam wyrenderować z perspektywy TOP. Chodzi mi o osiągnięcie coś w rodzaju obrazu mikroskopowego.

 

Czyli, jeżeli wyrażam się niezrozumiale podam przykład: mam sferę, umieszczam wewnątrz niej płaszczyzną np o grubości 2mm, następnie odcinam wszystko co nie weszło do środka tej dwumilimetrowej płaszczyzny czyli górę i dół sfery. A miejsca gdzie sfera stykała się z płaszczyzną zapełniają się teksturą wewnętrzną sfery zaś reszta teksturą płaszczyzny.

 

Czy możliwe jest wykonanie takiego modelu w tym programie?