PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Mam problem z kaustyką. Gdy światło jest blisko to wszystko jest ładnie, niestety gdy je oddale, to wszytko jest ładnie z wyjątkiem tego, że kaustyka się nie generuje. Szyba rzuca zwykły czarny cień. Próbowałem zwiększyć search dist w ustawienia v-ray, ale nic nie dało. Pozdrawiam. :)
arturprx2 Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 spróbuj podbić multiplier caustyki i jak nie czytałeś to zapoznaj się z tematem w helpie http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_caustics.htm
PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 Niestety multiplier powiększony z 1 do 1000 nic nie dał, dziękuje bardo za tego helpa, wyjaśnił mi on od czego są różne ustawienia których nie rozumiałem, ale niestety nadal nie udało mi się rozwiązać problemu :)
arturprx2 Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Może za mało masz Subdivis w świetle którego używasz.
PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 Muszę zadać bardzo, ale to bardzo głupie pytanie :P o które subdivs chodzi? :) o caustic subdivs w oknie Vray light properties (ustawione mam na 12000 bo dopiero przy tej wielkości zaczęło z bliska, gdy program liczy kaustykę dawać dobre efekty, inaczej było rozmazane), o diffuse subdivs, które jest w tym samym oknie, czy o jakieś inne, którego nie znalazłem ? Używam światła free direct light.
arturprx2 Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 miałem na myśli Vray properties z prawego myszy na świetle :) noo kaustyka nie należy do przewidywalnych tematów więc masa testów powinna Cię naprowadzić najszybciej :)
PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 no to właśnie wtedy wychodzi okno Vray light properties :) i tam są dwa subdivs bawiłem się oboma i nic :P przestawiałem już prawie wszystko co jest dostępne w tych ustawieniach, ustawieniach kaustyki i rendera, a także ustawienia światła ( te co się wyświetlają w command panel) i nic (nad tym problemem siedzę już prawie 3 dni) :P chyba jedyną możliwością jest dla mnie przybliżenie jakoś tego światła, chodź nie wierzę by nie było możliwości zwiększenia zasięgu jego liczenia :)
arturprx2 Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 A multiplier w świetle? Nie ten globalny w F10 tylko właśnie w Light_properties. Pokaż tą scene jak to w ogole wygląda :)
PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 Dobra, przyznaje się bez bicia - jestem największym idiotą na tym forum :P Problem rozwiązany :P Scena już z kaustyką (drzwiczki tak dziwnie ułożone by widzieć lepiej efekty kaustyki w czasie tego testowania) W czym był problem? To bardzo proste :P Tutaj jest zrzut programu Jak widać okrąg rzutowania światła wychodzi poza ściany niby pokoju (stworzony by obiekt nie był w pustce i żeby GI się dobrze liczyło ) :P wyłączyłem w ustawieniach że te ściany nie rzucają cieni, więc z światłem problemu nie było, ale fotony już zatrzymywały te ściany, teraz kaustyka działa bo usunąłem te ściany :P i teraz pytanie jak zrobić by się pozbyć tego problemu, przybliżyć światło będzie mi ciężko, a średnica musi być duża by oświetliło całą scenę, używam tego świtała, żeby dostać równoległe cienie. A więc żeby oświetlić cały ten niby pokój to światło musi wykraczać poza ściany, i teraz pytanie, czy da się zrobić tak by te ściany nie zatrzymywały fotonów tak jak samego światła, ale jednocześnie odbijały GI i żeby same te ściany odbijały się w szybach w tym regale? :)
arturprx2 Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Strasznie zamotałeś :) Zrob po prostu ściany, podłoge, sufit i okno. Czyli Boxa z dziurą :P I zaświeć VraySunem :)
PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 Tylko w takim rozwiązaniu cały regał nie będzie bezpośrednio oświetlony (nie będzie rzucał ostrych cieni i w dodatku te które będą, nie będą z tego kierunku co światło) :P
arturprx2 Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Wybacz stary, ale ja już wymiękam :| nie czaje co chcesz osiągnąć więc nie bardzo też wiem jak to rozwiązać.
PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 Tak, to są po prostu moje umiejętności tłumaczenia :) Może tak. Regał ma rzucać cień jakby był wystawiony na polane w pełni słońca. A jednocześnie chce, by znajdował się w pokoju, by nie był w pustce i żeby GI się liczyło. O, tu jest dobry pogląd (render wykonany, zanim się skapnałem, ze kaustyka nie działa. Jest oświetlony bezpośrednio światłem, rzuca wyraźne i równoległe cienie jak od słońca, jest w niby pokoju, i jak widać GI się liczy, i białe ściany odbijają się w szybach. Coś takiego chcę uzyskać, tylko tak zrobić ze światłem lub ustawieniami, żeby ściany nie blokowały fotonów z kaustyki :)
PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 No jeju, wiem, że jestem totalnym noobem jeżeli chodzi o 3D xD
arturprx2 Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 Na dzień dzisiejszy mogę tylko podpowiedzieć żebyś zrobił jak pisałem wcześniej z tym boxem z dziurą. W VraySun masz kontrole nad ostrością cienia (size) i kaustyka to łyknie. Możesz jedynie powyłączać we właściwościach obiektów odbieranie i generowanie kaustyki dla ścian czy drewnianych elementów regału. Ps. Nie wiem czy dobrze myślę ale taki efekt jak w załącznikach wyżej możesz uzyskać na mapach materiałów. Bez żadnej kaustyki.
PCCOREDUO Napisano 4 Listopad 2011 Autor Napisano 4 Listopad 2011 Tak czy siak, dzięki wielkie za wszystko :) Dostałem pożytecznego helpa i prawda jest taka, że gdybyś nie poprosił o scenę to nie wpadł bym na to, że to wina boxa :) Więc jeszcze raz wielkie dzięki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się