Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam problem z kaustyką. Gdy światło jest blisko to wszystko jest ładnie, niestety gdy je oddale, to wszytko jest ładnie z wyjątkiem tego, że kaustyka się nie generuje. Szyba rzuca zwykły czarny cień. Próbowałem zwiększyć search dist w ustawienia v-ray, ale nic nie dało.

Pozdrawiam. :)

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Niestety multiplier powiększony z 1 do 1000 nic nie dał, dziękuje bardo za tego helpa, wyjaśnił mi on od czego są różne ustawienia których nie rozumiałem, ale niestety nadal nie udało mi się rozwiązać problemu :)

Napisano
  • Autor

Muszę zadać bardzo, ale to bardzo głupie pytanie :P o które subdivs chodzi? :) o caustic subdivs w oknie Vray light properties (ustawione mam na 12000 bo dopiero przy tej wielkości zaczęło z bliska, gdy program liczy kaustykę dawać dobre efekty, inaczej było rozmazane), o diffuse subdivs, które jest w tym samym oknie, czy o jakieś inne, którego nie znalazłem ? Używam światła free direct light.

Napisano

miałem na myśli Vray properties z prawego myszy na świetle :) noo kaustyka nie należy do przewidywalnych tematów więc masa testów powinna Cię naprowadzić najszybciej :)

Napisano
  • Autor

no to właśnie wtedy wychodzi okno Vray light properties :) i tam są dwa subdivs bawiłem się oboma i nic :P przestawiałem już prawie wszystko co jest dostępne w tych ustawieniach, ustawieniach kaustyki i rendera, a także ustawienia światła ( te co się wyświetlają w command panel) i nic (nad tym problemem siedzę już prawie 3 dni) :P chyba jedyną możliwością jest dla mnie przybliżenie jakoś tego światła, chodź nie wierzę by nie było możliwości zwiększenia zasięgu jego liczenia :)

Napisano

A multiplier w świetle? Nie ten globalny w F10 tylko właśnie w Light_properties.

Pokaż tą scene jak to w ogole wygląda :)

Napisano
  • Autor

Dobra, przyznaje się bez bicia - jestem największym idiotą na tym forum :P Problem rozwiązany :P

Scena już z kaustyką (drzwiczki tak dziwnie ułożone by widzieć lepiej efekty kaustyki w czasie tego testowania)

 

5.jpg

 

W czym był problem? To bardzo proste :P Tutaj jest zrzut programu

 

6.JPG

 

Jak widać okrąg rzutowania światła wychodzi poza ściany niby pokoju (stworzony by obiekt nie był w pustce i żeby GI się dobrze liczyło ) :P wyłączyłem w ustawieniach że te ściany nie rzucają cieni, więc z światłem problemu nie było, ale fotony już zatrzymywały te ściany, teraz kaustyka działa bo usunąłem te ściany :P i teraz pytanie jak zrobić by się pozbyć tego problemu, przybliżyć światło będzie mi ciężko, a średnica musi być duża by oświetliło całą scenę, używam tego świtała, żeby dostać równoległe cienie. A więc żeby oświetlić cały ten niby pokój to światło musi wykraczać poza ściany, i teraz pytanie, czy da się zrobić tak by te ściany nie zatrzymywały fotonów tak jak samego światła, ale jednocześnie odbijały GI i żeby same te ściany odbijały się w szybach w tym regale? :)

Napisano

Strasznie zamotałeś :)

Zrob po prostu ściany, podłoge, sufit i okno. Czyli Boxa z dziurą :P I zaświeć VraySunem :)

Napisano
  • Autor

Tylko w takim rozwiązaniu cały regał nie będzie bezpośrednio oświetlony (nie będzie rzucał ostrych cieni i w dodatku te które będą, nie będą z tego kierunku co światło) :P

Napisano

Wybacz stary, ale ja już wymiękam :| nie czaje co chcesz osiągnąć więc nie bardzo też wiem jak to rozwiązać.

Napisano
  • Autor

Tak, to są po prostu moje umiejętności tłumaczenia :) Może tak. Regał ma rzucać cień jakby był wystawiony na polane w pełni słońca. A jednocześnie chce, by znajdował się w pokoju, by nie był w pustce i żeby GI się liczyło. O, tu jest dobry pogląd (render wykonany, zanim się skapnałem, ze kaustyka nie działa.

 

13.jpg?gl=PL

 

Jest oświetlony bezpośrednio światłem, rzuca wyraźne i równoległe cienie jak od słońca, jest w niby pokoju, i jak widać GI się liczy, i białe ściany odbijają się w szybach. Coś takiego chcę uzyskać, tylko tak zrobić ze światłem lub ustawieniami, żeby ściany nie blokowały fotonów z kaustyki :)

Napisano

Na dzień dzisiejszy mogę tylko podpowiedzieć żebyś zrobił jak pisałem wcześniej z tym boxem z dziurą.

W VraySun masz kontrole nad ostrością cienia (size) i kaustyka to łyknie.

Możesz jedynie powyłączać we właściwościach obiektów odbieranie i generowanie kaustyki dla ścian czy drewnianych elementów regału.

Ps. Nie wiem czy dobrze myślę ale taki efekt jak w załącznikach wyżej możesz uzyskać na mapach materiałów. Bez żadnej kaustyki.

Napisano
  • Autor

Tak czy siak, dzięki wielkie za wszystko :) Dostałem pożytecznego helpa i prawda jest taka, że gdybyś nie poprosił o scenę to nie wpadł bym na to, że to wina boxa :) Więc jeszcze raz wielkie dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.