Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

 

Jak wiadomo ostatnio odbył się konkurs Lumiona. Przygotowałem animację, ale niestety nie udało się nic zdobyć:). Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony, że udało mi się ją ukończyć. Pracowałem nad animacją w październiku między zleceniami. Finalnie wyszły 4 sceny chociaż chciałem przygotować na początku 6.

 

Krótko o scenach jakie przygotowałem.

Scena nocna, do której przygotowałem wszystkie modele budynków. Statki to modele z Lumiona. Modele przygotowane w 3ds max. Dodatkowo przygotowane lightmapy. Niestety Lumion w wersji obecnej nie posiadał sztucznych świateł i trzeba wszystko generować samemu. Pewnie dlatego mało prac konkursowych w scenami w nocy.

 

Scena druga z plażą. Tutaj wszystkie budynki plus gleba z max. Reszta dodana z dostępnych w wersji free Lumiona (drzewa , trawa, stoliki parasolki itd.)

 

Scena z domkiem. Przygotowałem cały domek z wnętrzem. Cała roślinność z Lumiona.

 

Scena z wodospadem Niagara. Tutaj przygotowałem glebę, budynek barierki. Reszta jak auta, rośliny i ludzie z Lumiona.

 

Nie będę wskazywał może słabych stron programu, bo ważniejsze są plusy. Lumion jak wiadomo renderuje na GPU. I faktycznie szybko mu to idzie. Moje czasy to od 8 do 30 sekund na klatkę w rozdzielczości HD. Niezależnie czy w scenie był motion blur czy DOF i inne efekty. Liczyłem wszystko na karcie z 216 rdzeniami CUDA. Jest to średnia karta (pamięć niecały mega), ale jak widać czasy bardzo dobre. Najdłużej liczyły się ujęcia z wodospadem gdzie była widoczna para wodna (faktycznie dym, którym to symulowałem).

 

Po wyrenderowaniu wszystko sklecone w Sony Vegas.

 

Zapraszam do oglądania i komentowania.

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez Sjon
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

a ja bym chętnie usłyszał jakie są słabe strony Lumiona i ogólnie jak sie z nim pracuje.

w animacji mi przeszkadzała kamera - niezbyt naturalnie wyszło. mruganie na budynkach nocy to wina lumiona czy modelu?

Napisano

Gratuluję ukończenia. Co do samej animacji, początek wydaje mi się, że odstaje jakościowo od tego co jest później. A później naprawdę dobrze to wyszło.

 

Możesz coś napisać o Lumionie. Wszędzie widzę, że podkreślana jest "szybkość tworzenia". Możesz coś napisać na ten temat?

Napisano

ola-f - miganie w nocy to rewelacje Lumiona:). Lumion niestety nie ma odbić rzeczywistych i odbija tylko niebo. Może kiedyś dodadzą zwykłe odbicia. Bardzo by podniosły realizm.

 

Przy tych kilku scenach minusy jakie wypatrzyłem:

- bardzo słabo dopracowane podstawowe funkcje jak przesuwanie obracanie i skalowanie niestety (nie jest to jakiś wielki problem ale irytuje przy większych scenach.

- przy dodawaniu obiektów nie ma opcji aby trzymały się osi Z. Problem ten jest widoczny jeżeli w scenie mamy glebę po skosie i chcemy dodać trawę. Rzecz banalna, ale niestety jeszcze nie poprawiona przez co połowa trawy np. lewituje. Od biedy ujdzie w ujęciach z większej odległości, ale z bliska widać, że jest nie tak.

- automatyczne rozsiewanie po kilka obiektów jednocześnie jak drzewka też nie zawsze działa. W scenie z wodospadem Lumion miał problem i zamias rozsiewać po tych chyba 6 czy 8 drzewek gdzie wybrałem, siał główne na mojej glebie a resztę na domyślnej gdzieś pod nią. Musiałem wyklikać wszystkie drzewka z osobna. Przydałaby się jakaś prosta funkcja ala prowizoryczny pędzel gdzie rysuję od góry i tam z automatu sieje (takie proste rozwiązanie ale może nie dla programistów). Pewnie kiedyś to poprawią.

- materiały nie są takie złe mimo małej ilości opcji czasami.

 

Ogólnie progam w swojej prostocie bardzo mi się podoba. Ma być szybki i prosty i jest.

 

A teraz największy plus Lumiona moim zdaniem. To niewątpliwie opcja importowania modeli i automatycznego zastępowania starego. Przykład - przygotowany model domku. Gotowe ściany okna, szyby. To wrzuciłem do lumiona, dodałem matriały (chyba że wcześniej ustawiłem materiał w max jak podłogę z teksturą, to lumion z automatu ją utworzył). Następnie w Lumion po ustawieniu innych materiałów przygotowałem otoczenie, rośliny, światło. I teraz może bym dodał wewnątrz meble? I tu właśnie najlepsza opcja. W max modeluję kolejne elementy w mojej scenie dodaję ich dziesięć. Zapisuję nadpisując pierwszsy fbx i Lumion wciąga całość. Ustawia to w tym miejscu w jakim to ustawiłem nadaje już zrobione wcześniej materiały. Poprostu zastępuje stary model ale przy tym nie traci wszystkich rzeczy jakie wcześniej do niego zostały przypisane. Dzięki temu faktycznie pracuje się jakby w jednym programie. nie trzeba nic przesuwać itd. Ja tka właśnie oszukiwałem i budowałem jedną scenę ze wszystkim i z czasem podmieniałem elementy.

 

 

Jak się ustawia żeby był widoczny filmik tutaj na max3d? Wpisałem link i widać link. A widzę, że inni mają widoczne okno. Co wpisać zamiast url? Czy jeszcze inaczej trzeba wpisac?

  • Like 1
Gość Chrupek3D
Napisano

Zapomniałeś wspomnieć, ze w opcji materiału mamy do wyboru slot normal mapy lub lightmapy... albo, albo ;) Dodając cienie lightmapy pozbywamy sie normal mapy... ale koszzzzzmar.

Fajnie, ze ukończyłeś, tez miałem sie zabrać za to, oczywiście dla pieniędzy, ale zrezygnowałem, przez wzgląd na normal vs lightmapa.

Napisano

Chrupek3d - można by się rozpisywać o takich perełkach, ale moim zdaniem one wszystkie są do przejścia. Osobiście sam pewnie nic bym nie zrobił gdyby nie opcja importowania ponownego. Tylko dzięki niej postanowiłem coś zrobić. Normalne importowanie nie miałoby szans. Prawdopodobnie za duża strata czasu. Takie rozwiązanie powinni wstawić do każdego programu zewnętrznego moim zdaniem. Nawet do rendererów jak octan. Można się dobić jak człowiek chce coś zmienić i wszystko trzeba robić od początku z materiałami. To rozwiązanie jest banalne, a daje ogromną wygodę w pracy.

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

no ale przecież Octane nie niszczy materiałów. Jeżeli zdefiniujesz materiały i nagrasz scene w Octane, to przy następnym imporcie z Blendera, podmieniany jest tylko plik .obj, a materiały zostają automatycznie podłączone, pod warunkiem ze maja takie same nazwy jak te z Blendera. Jeżeli zmienisz nazwę materiału lub wykasujesz obiekt ze sceny w Blenderze, to przy imporcie, materiał w Octane nadal będzie, tyle, ze nie podłączony. Możesz tez nagrywać gotowe zestawy materiałów jako "macro" w Octane.

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Chrupek3d - jak to działa tak jak w lumionie to bdb. Mam Octana i czekam teraz do grudnia na ich integrację z maxem. Kilka rzeczy sobie w ramach testów w nim renderowałem, ale przenoszenie na zewnątrz mnie trochę dobija. Czekałem kiedy w końcu do tego dojdzie i dobrze, że się tego doczekałem. Wiązałem duże nadzieje z iray z advanteg packa dla max 2012, ale zawiodłem się na nim bardzo. Już w piewszych sekundach sieje białymi kropkami, które stopniowo oczyszcza. Nie przypominam sobie takiego buga w Octanie więc na bank kupię wersję do integracji:).

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności