Napisano 13 Listopad 201113 l Witam! Stworzyłem nie dawno taką o to scenę: Na mój pierwszy rzut okna fajnie to wygląda ale jak by się bardziej przyjrzeć to wszystko jest takie sztuczne no może oprócz kuli i turusa bo te obiekty najlepiej wyglądają, ale ściany wyglądają tak sztucznie. I nie mam pomysłu co z nimi zrobić, wydaje mi się że to wina oświetlenia. Do oświetlenia sceny użyłem jednego światła: Photometric/Target Light Intensity: 1500cd Zaznaczone jest Automatyczne liczenie energii i fotonów ustawienia Enegry Caustic Photons GI Photons ją na 1,0 Ustawienia Indirect Illumination: Odblokowane GI Multiplier 1,0 Max Num Photons per Sample 500 Max Depth 5 Światło wpada przez okno, na ścianach jest bump mapa. Na każdym obiekcie są materiały typu Arch&Design z ustawieniem matte. Pojęcia nie mam jakie jeszcze informacje podać
Napisano 13 Listopad 201113 l Ja na Twoim miejscu zmieniłbym oświetlenie na daylight i w oknie wstawił mr sky portal, później dodał odbicia światła. Więcej w tym starym tutku: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396
Napisano 3 Grudzień 201113 l Autor Ok, zmieniłem oświetlenie dodałem sky portal, użyłem materiałów profesjonalnych i otrzymałem coś takiego Wiem że grafika nie polega na wykorzystywaniu gotowych materiałów wstawianiu tego i owego i narzekaniu dlaczego mi ładnie nie wyszło. Tylko mi chodzi o odpowiedz na pytanie od czego zależy fotorealistyczny render, w jaki sposób się go otrzymuje. W moim rys wszystko jest takie sztuczne/nie prawdziwe. W exposure control nic nie zmieniałem parametry są standardowe dla indoor Daylight, czy tutaj jest duże znaczenie dla realności ?
Napisano 3 Grudzień 201113 l oswietlenie masz tu niezle jak na poczatek. Niestety materialy sa bardzo marne a modele nie trzymają proporcji.
Napisano 3 Grudzień 201113 l Autor Czyli to głównie chodzi o materiały, tylko pytanie gdzie mam szukać informacji jak poprawić/tworzyć materiały idealnie dobrane do sceny, wiem że tutaj chodzi o doświadczenie no ale jakieś pojęcie też trzeba o tym mieć...
Napisano 4 Grudzień 201113 l mozesz uzywac gotowych materialow z sieci (strona chyba sie zwie mr-materials czy jakos tak) - nie polecam, niczego sie nie nauczysz przy tym. Dluzsza droga jak dla mnie sklada sie z 2 czesci: - przeczytanie manuala jaki parametr czemu odpowiada (w mental ray do wizek masz Arch&Design material ktory powinien ci do wiekszosci rzeczy wystarczyc, jesli dobrze pamietam z maxem jest dodatkowy plik help poswiecony temu matrialowi) - ogladanie rzeczywistosci i obserwowanie jak rozne materialy reaguja na swiatlo, odbicia itp. Co do sceny, to nie tylko materialy. Popatrz jak rozjechaly ci sie proporcje przedmiotow, np tego krzesla nie wsuniesz pod biurko. Miarka do reki i do roboty :)
Napisano 4 Grudzień 201113 l Autor Mam jeszcze pytanie, czy w tej scenie co pokazałem są tylko materiały do kitu ? Czy są rzeczy które się jeszcze robi aby poprawić jakość ? Ustawienia GI są standardowe nic nie zmieniałem
Napisano 4 Grudzień 201113 l Jasne że jest tego więcej - wszelka poprawność fizyczna, Contact Shadows, DOF, kontrast, mieszanie barw. Zazwyczaj składa się wiele passów w Photoshopie, dzięki czemu mamy ogromną kontrolę nad ostatecznym efektem. Wrzuć chociaż ambient occlusion to już efekt będzie lepszy...
Napisano 6 Grudzień 201113 l Autor Aha chyba rozumiem, robiłem nową scenę i już lepiej wygląda Nie wiem czemu na ścianach pojawiają się czarne i białe pasy oraz widać takie kropkowanie.... No i psuje efekt odbijający się sky portal też nie wiem jak go usunąć chyba nie zmniejszając odbicia w materiale
Napisano 6 Grudzień 201113 l Kropkowanie to problemy z samplingiem np. w ustawieniach cienia albo refleksów materiału (po prostu trzeba go podkręcić)
Napisano 10 Grudzień 201113 l Autor myślałem że chodzi tutaj o ustawienia GI za mała ilość photonów albo na mały promień, zwiększałem ich ilość aż wyskoczył błąd ( za mało ramu mam tylko 2GB ) ale to nie poprawiało efektu dodałem skyportal trochę za kamerą zmniejszyłem ilość photonów do 800 i otrzymałem coś takiego coubetech.republika.pl/sc6.jpg źle to nie wygląda... Nie wiem czy to duża czy mała ilość photonów i czy dobrze zrobiłem, sampling zaraz podkręcę
Napisano 10 Grudzień 201113 l zamiast zwiekszac ilosc photonow zwieksz radius albo zmniejsz scene... Jak juz beda nachodzic sie troche fotony to wtedy GI sie baw.
Napisano 11 Grudzień 201113 l Sunlight domyślnie daje ziarnisty cień, zwiększ sampling (Softness Samles) cienia np na 64... Potem wejdź też w materiał A&D podłogi i ustaw też większe Glossy Samples, ewentualnie możesz włączyć Fast interpolate
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto