Skocz do zawartości

mental ray Realistyczne oświetlenie


TDM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Stworzyłem nie dawno taką o to scenę:

proj.jpg

Na mój pierwszy rzut okna fajnie to wygląda ale jak by się bardziej przyjrzeć to wszystko jest takie sztuczne no może oprócz kuli i turusa bo te obiekty najlepiej wyglądają, ale ściany wyglądają tak sztucznie. I nie mam pomysłu co z nimi zrobić, wydaje mi się że to wina oświetlenia. Do oświetlenia sceny użyłem jednego światła:

Photometric/Target Light

Intensity: 1500cd

Zaznaczone jest Automatyczne liczenie energii i fotonów

ustawienia Enegry Caustic Photons GI Photons ją na 1,0

 

Ustawienia Indirect Illumination:

Odblokowane GI

Multiplier 1,0

Max Num Photons per Sample 500

Max Depth 5

 

Światło wpada przez okno, na ścianach jest bump mapa. Na każdym obiekcie są materiały typu Arch&Design z ustawieniem matte. Pojęcia nie mam jakie jeszcze informacje podać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ok, zmieniłem oświetlenie dodałem sky portal, użyłem materiałów profesjonalnych i otrzymałem coś takiegorr.JPG Wiem że grafika nie polega na wykorzystywaniu gotowych materiałów wstawianiu tego i owego i narzekaniu dlaczego mi ładnie nie wyszło. Tylko mi chodzi o odpowiedz na pytanie od czego zależy fotorealistyczny render, w jaki sposób się go otrzymuje. W moim rys wszystko jest takie sztuczne/nie prawdziwe. W exposure control nic nie zmieniałem parametry są standardowe dla indoor Daylight, czy tutaj jest duże znaczenie dla realności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to głównie chodzi o materiały, tylko pytanie gdzie mam szukać informacji jak poprawić/tworzyć materiały idealnie dobrane do sceny, wiem że tutaj chodzi o doświadczenie no ale jakieś pojęcie też trzeba o tym mieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz uzywac gotowych materialow z sieci (strona chyba sie zwie mr-materials czy jakos tak) - nie polecam, niczego sie nie nauczysz przy tym.

Dluzsza droga jak dla mnie sklada sie z 2 czesci:

- przeczytanie manuala jaki parametr czemu odpowiada (w mental ray do wizek masz Arch&Design material ktory powinien ci do wiekszosci rzeczy wystarczyc, jesli dobrze pamietam z maxem jest dodatkowy plik help poswiecony temu matrialowi)

- ogladanie rzeczywistosci i obserwowanie jak rozne materialy reaguja na swiatlo, odbicia itp.

 

Co do sceny, to nie tylko materialy. Popatrz jak rozjechaly ci sie proporcje przedmiotow, np tego krzesla nie wsuniesz pod biurko. Miarka do reki i do roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie, czy w tej scenie co pokazałem są tylko materiały do kitu ? Czy są rzeczy które się jeszcze robi aby poprawić jakość ?

Ustawienia GI są standardowe nic nie zmieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że jest tego więcej - wszelka poprawność fizyczna, Contact Shadows, DOF, kontrast, mieszanie barw. Zazwyczaj składa się wiele passów w Photoshopie, dzięki czemu mamy ogromną kontrolę nad ostatecznym efektem. Wrzuć chociaż ambient occlusion to już efekt będzie lepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha chyba rozumiem, robiłem nową scenę i już lepiej wygląda sc4.jpg

Nie wiem czemu na ścianach pojawiają się czarne i białe pasy oraz widać takie kropkowanie.... No i psuje efekt odbijający się sky portal też nie wiem jak go usunąć chyba nie zmniejszając odbicia w materiale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że chodzi tutaj o ustawienia GI za mała ilość photonów albo na mały promień, zwiększałem ich ilość aż wyskoczył błąd ( za mało ramu mam tylko 2GB ) ale to nie poprawiało efektu dodałem skyportal trochę za kamerą zmniejszyłem ilość photonów do 800 i otrzymałem coś takiego coubetech.republika.pl/sc6.jpg źle to nie wygląda... Nie wiem czy to duża czy mała ilość photonów i czy dobrze zrobiłem, sampling zaraz podkręcę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności