Veination Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 Hej, w jaki sposób robi się normal mapy do obiektów low poly (np. jakieś wyżłobienia, wzorki, rysy, itp.)? Jedyny sposób tworzenia normalek jaki znalazłem to CrazyBump/inny soft i zrobienie ich z tekstury. Ale gdy nie chcę by np. normalka miała fakturę drewna z tekstury, tylko sam chcę określić wszelkie nierówności - to jak to zrobić? Da się "ręcznie" rysować normal mape? A istnieje może sposób na dodawanie wgłębień, itp. do istniejącej już normal mapy?
Monio Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 Musisz mieć obiekt Hi-poly którym będziesz wypalał normalkę na model low-poly. Hipoly może być klasycznym subdivision modelingiem zrobiony w pakiecie 3d którego używasz albo sculptem przygotowanym w programach jak zbrush, mudbox czy 3dCoat. Istnieje też możliwość malowania normalek ręcznie ale bez podglądu na modelu jest to niesamowicie trudne. Blender3D pozwala malować normalki w podglądem w realtime.
SYmek Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 http://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop http://registry.gimp.org/node/69
Rekomendowane odpowiedzi