Veination Napisano 20 Listopad 2011 Share Napisano 20 Listopad 2011 Hej, w jaki sposób robi się normal mapy do obiektów low poly (np. jakieś wyżłobienia, wzorki, rysy, itp.)? Jedyny sposób tworzenia normalek jaki znalazłem to CrazyBump/inny soft i zrobienie ich z tekstury. Ale gdy nie chcę by np. normalka miała fakturę drewna z tekstury, tylko sam chcę określić wszelkie nierówności - to jak to zrobić? Da się "ręcznie" rysować normal mape? A istnieje może sposób na dodawanie wgłębień, itp. do istniejącej już normal mapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 20 Listopad 2011 Share Napisano 20 Listopad 2011 Musisz mieć obiekt Hi-poly którym będziesz wypalał normalkę na model low-poly. Hipoly może być klasycznym subdivision modelingiem zrobiony w pakiecie 3d którego używasz albo sculptem przygotowanym w programach jak zbrush, mudbox czy 3dCoat. Istnieje też możliwość malowania normalek ręcznie ale bez podglądu na modelu jest to niesamowicie trudne. Blender3D pozwala malować normalki w podglądem w realtime. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 20 Listopad 2011 Share Napisano 20 Listopad 2011 http://developer.nvidia.com/nvidia-texture-tools-adobe-photoshop http://registry.gimp.org/node/69 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi