grzyb950 Napisano 23 Listopad 2011 Napisano 23 Listopad 2011 (edytowane) Witam! Chciałbym przedstawić mój pierwszy concept car Largo Funari. Pracowalem nad nim hmm... niespełna rok z dużymi przerwami :). Nie wzorowałem się świadomie na konkretnych modelach aut, choć myślę, że można doszukać się podobieństw do pewnych samochodów. Model jest prawie skończony. Chcę jeszcze dorobić logo, oczywiście oponę i wyrenderować. Może zabiorę się za wnętrze. Pracuję w 3ds max 2009, render: v-ray Liczę na konstruktywną krytykę i porady, pozdr. http://imageshack.us/photo/my-images/834/largoprzodklosze.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/683/largoprzod.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/337/largotyl2klosze.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/18/largotyl2.png/ [ATTACH=CONFIG]83160[/ATTACH] Edytowane 23 Listopad 2011 przez grzyb950
PrzemaSS_POL_1 Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 wiec sądząc po braku kół autko ma byc wyjebisye vel wy****ne...
rallyman Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 Hej, na pierwszy rzut oka widać że niestety w modelu jest sporo błędów. Wrzuć siatki jeszcze. Na czerwono zaznaczyłem miejsca gdzie masz krzywo, pewnie jeszcze nie wszystkie bo słabo oświetliłeś tego claya. Na żółto to nad czym bym jeszcze popracował. Tył moim zdaniem jest do przerobienia: - dyfuzor - troszkę za dużo tych elementów :) poniosło cię :) - wydechy - zbyt mała średnica i kiepsko to wygląda w tym wycięciu - miejsce na rejestracje - bardzo głębokie i dziwny kształt, mnie osobiście się nie podoba - linia odcięcia zderzaka za bardzo ci pływa, nie wiem czy to miało być tak celowo - z przodu zderzak powinien chyba troszkę bardziej nachodzić na koło, pomijając fakt że też jest bardzo pokrzywiony - nadkole i maska - wyglądają jak z Ferrari F430 ale niestety pogniecione - na boku szyby, drzwi, pływają - z tyłu jeszcze szyba i wlot powietrza (który jest trochę nieuzasadniony) są niedopracowane. - krzywe felgi - brakuje lusterek :D Nie widziałem wcześniejszych twoich modeli więc może zaczynasz dopiero przygodę z 3d. Napisałeś że chcesz jeszcze dorobić logo i opony, ale ja bym na twoim miejscu posiedział jeszcze nad bryłą. Nawet jak design nie podejdzie komuś to model bardziej dopracowany będzie lepszą bazą do renderu i efekt będzie tym samym lepszy. Szkoda zmarnować tej pracy którą włożyłeś w ten projekt. Nie bój się czerpać inspiracji z innym modeli które są na rynku. Oglądaj, zastanów się i dopracuj u siebie. Powodzenia, będę zaglądał :)
grzyb950 Napisano 24 Listopad 2011 Autor Napisano 24 Listopad 2011 Dziękuję rallyman za bardzo rozbudowaną wypowiedź :) Cieszę się, że ktoś się zainteresował. W 3ds max działam gdzieś od czerwca 2010. Ten concept więc zaczął powstawać, gdy nie miałem jeszcze wiele umiejętności. Gdybym miał robić concept jeszcze raz, to zacząłbym go zupełnie inaczej. No ale trudno. Bugów jest dużo, wiem. Postaram się poprawić. Jeśli chodzi o zderzak to jest on schowany w ten sposób celowo Dyfuzor-rzeczywiście troszke przesadziłem :D O lusterkach zapomniałem napisać - dorobię Rury wydechowe - coś pomyślę Linia oddzielająca tylny zderzak od karoserii jest wygięta celowo Jeśli chodzi o tylne 'wyloty' powietrza to wg mnie są one uzasadnione, choć nie wiem bo nie znam się na aerodynamice ;). Generalnie wloty boczne za drzwiami (te z kratką) są połączone z tymi z tyłu i miało to pełnić rolę docisku aerodynamicznego tyłu auta. Siatki wrzucę prawdopodobnie jutro, bo dzisiaj nie mam czasu, pozdr. PS: Jak i czym oświetlić studio żeby wszystko fajnie wyglądało? EDIT felgi są wykrzywione także celowo. Chciałem zwiększyć skuteczność chłodzenia tarcz hamulcowych (chyba za dużo praktycznych rozwiązań chciałem wprowadzić :D)
JakóbM Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Nie wiem czy mogę się włączyć do tematu.Ale chciałbym zapytać się rallyman'a jak on realizuje takie poprawki.Mam ten sam problem z pokrzywieniem modelu w paru miejscach.Model grzyb950 jest zapewne juz po kompresji z bazy w low poli z modyfikatorem smooth. Jak zrobiłbyś własnie ten krok wstecz, czy siateczkę np zderzaka za pomocą target zmniejszyłbyś liczbe poligonów .. czy masz na to inny sposób.Może nie bawić się i wrócić znów do bazy i robić wszystko od początku ? Albo bawić się z vertexami po kompresji bazy ? A co do modelu grzyb950 to mi osobiście podoba się ten koncept. Całościowo bryła samochodu wydaje się bardzo zgrabna. No i rzeczywiście warto by było poprawić go w tych miejscach które już kolega zaprezentował.Wniosek na przyszłość ,że trzeba strasznie skupić się na tym żeby baza samochodu była równiutka. Trójkąty w bazie później strasznie komplikują życie. Pozdrawiam
grzyb950 Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 Dzięki JakóbM. Co do bazy, to właściwie nie istniała :) z tego co pamiętam to od razu robiłem szczegóły i wycinałem otwory i to był mój błąd.
rallyman Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Hej co do studia to oświetlam wiekszymy powierzchniami z góry i 2 stron niżej, materiał masz zbyt matowy i dlatego tez nie podkreśla kształtów, pobaw się troszkę, nie chodzi o błyszczący materiał ale też nie matowy całkowicie, JakóbM chyba nie masz już powrotu, jedynie wcześniejsza wersja zapisu, niestety trzeba mieć idealną bazę, i przewidzieć zagęszczenie później tam gdzie chcesz wycinać detale. grzyb nie dokońca to był twój błąd, naucz się dobrze robić zdetalizowana siatkę pod Turbosmootha, to też nie jest takie proste. Odpowiednio chamferować itd. Ta linia odcinająca zderzak zupełnie mi się nie podoba :) Hmmm co do tych wlotów/wylotów. Od czego odprowadzają powietrze ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się