Zaen Napisano 27 Listopad 2011 Share Napisano 27 Listopad 2011 Witam, bardzo potrzebuję pomocy przy napisaniu akcji, myślałam że skoro kiedyś dłubałam trochę w as2 to z pomocą internetu jakoś dam radę ale niestety brak podstawowej wiedzy dał o sobie znać. Do ostatniej chwili próbowałam poradzić sobie z tym sama, ale biorąc pod uwagę, że termin zadania i tak już minął, nie pozostaje mi nic innego niż poprosić o pomoc. Mam bitmapę panoramiczną, którą chciałabym zloopować, tak by móc ją w nieskończoność przewijać horyzontalnie, kierując kierunkiem przewijania przez najechanie kursorem na strefę bliską odpowiednio lewego/prawego brzegu screena. Ważna jest też dla mnie możliwość umieszczenia buttonów odsyłających do innych stageów, które przesuwałyby się razem z obrazem. Do tej pory doszłam do tego, że muszę umieścić 2 takie same obrazy jeden nad drugim, tak by następowały po sobie jak tylko jeden z nich wyjdzie poza screen. Co do kierowania kursorem, wiem tyle, że przy mouseX ustawionym na 0 container będzie się przesuwał z max prędkością w prawo, przy mouseX równym stage.stageWidth/2 nie będzie się poruszał wcale, a przy stage.stageWidth z max prędkością w lewo. Co tak na prawdę nie mówi mi nic, bo nie mam pojęcia nawet jak ustawić container, a co dopiero doprowadzić odpowiednią formułę do stanu użyteczności. Bardzo proszę o pomoc, bez was niechybnie zginę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 27 Listopad 2011 Share Napisano 27 Listopad 2011 to wez to wszystko wrzuć do klatki we flashu i wywal container i rzeczy typu public function. Jak ogarniesz pisanie w AS3 w sposob odmienny od as2 to się przerzucisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BizU Napisano 28 Listopad 2011 Share Napisano 28 Listopad 2011 - zrzucasz swoją grafikę do BitmapData var dump:BitmapData = new BitmapData(myObject.width, myObject.height); dump.draw(myObejct); - tworzysz kontener z grafiką: new container:Sprite = new Sprite(); addChild(container); - dodajesz mu wypełnienie bitmapą: container.graphics.beginBitmapFill(dump); - manipulujesz pozycją (dodajesz wypełnienie z odpowiednią transformacją): // var _offsetX:Number = -mouseX; container.graphics.beginBitmapFill(dump, new Matrix(1,0,0,1,_offsetX,0), true); klikasz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graphitt Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 Jest jeszcze metoda scroll w bitmap. W sumie w połączeniu z dodatkowymi przyciskami bylby to problem, ale dałoby się to zastosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się