Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

bardzo potrzebuję pomocy przy napisaniu akcji, myślałam że skoro kiedyś dłubałam trochę w as2 to z pomocą internetu jakoś dam radę ale niestety brak podstawowej wiedzy dał o sobie znać. Do ostatniej chwili próbowałam poradzić sobie z tym sama, ale biorąc pod uwagę, że termin zadania i tak już minął, nie pozostaje mi nic innego niż poprosić o pomoc.

 

Mam bitmapę panoramiczną, którą chciałabym zloopować, tak by móc ją w nieskończoność przewijać horyzontalnie, kierując kierunkiem przewijania przez najechanie kursorem na strefę bliską odpowiednio lewego/prawego brzegu screena. Ważna jest też dla mnie możliwość umieszczenia buttonów odsyłających do innych stageów, które przesuwałyby się razem z obrazem.

 

Do tej pory doszłam do tego, że muszę umieścić 2 takie same obrazy jeden nad drugim, tak by następowały po sobie jak tylko jeden z nich wyjdzie poza screen.

 

Co do kierowania kursorem, wiem tyle, że przy mouseX ustawionym na 0 container będzie się przesuwał z max prędkością w prawo, przy mouseX równym stage.stageWidth/2 nie będzie się poruszał wcale, a przy stage.stageWidth z max prędkością w lewo. Co tak na prawdę nie mówi mi nic, bo nie mam pojęcia nawet jak ustawić container, a co dopiero doprowadzić odpowiednią formułę do stanu użyteczności.

 

Bardzo proszę o pomoc, bez was niechybnie zginę.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to wez to wszystko wrzuć do klatki we flashu i wywal container i rzeczy typu public function. Jak ogarniesz pisanie w AS3 w sposob odmienny od as2 to się przerzucisz.

Napisano

- zrzucasz swoją grafikę do BitmapData

var dump:BitmapData = new BitmapData(myObject.width, myObject.height);
dump.draw(myObejct);

 

- tworzysz kontener z grafiką:

new container:Sprite = new Sprite();
addChild(container);

 

- dodajesz mu wypełnienie bitmapą:

 container.graphics.beginBitmapFill(dump);

 

- manipulujesz pozycją (dodajesz wypełnienie z odpowiednią transformacją):

// var _offsetX:Number = -mouseX;
container.graphics.beginBitmapFill(dump, new Matrix(1,0,0,1,_offsetX,0), true);

 

klikasz reputation-40b.png

Napisano

Jest jeszcze metoda scroll w bitmap. W sumie w połączeniu z dodatkowymi przyciskami bylby to problem, ale dałoby się to zastosować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności