Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

bardzo potrzebuję pomocy przy napisaniu akcji, myślałam że skoro kiedyś dłubałam trochę w as2 to z pomocą internetu jakoś dam radę ale niestety brak podstawowej wiedzy dał o sobie znać. Do ostatniej chwili próbowałam poradzić sobie z tym sama, ale biorąc pod uwagę, że termin zadania i tak już minął, nie pozostaje mi nic innego niż poprosić o pomoc.

 

Mam bitmapę panoramiczną, którą chciałabym zloopować, tak by móc ją w nieskończoność przewijać horyzontalnie, kierując kierunkiem przewijania przez najechanie kursorem na strefę bliską odpowiednio lewego/prawego brzegu screena. Ważna jest też dla mnie możliwość umieszczenia buttonów odsyłających do innych stageów, które przesuwałyby się razem z obrazem.

 

Do tej pory doszłam do tego, że muszę umieścić 2 takie same obrazy jeden nad drugim, tak by następowały po sobie jak tylko jeden z nich wyjdzie poza screen.

 

Co do kierowania kursorem, wiem tyle, że przy mouseX ustawionym na 0 container będzie się przesuwał z max prędkością w prawo, przy mouseX równym stage.stageWidth/2 nie będzie się poruszał wcale, a przy stage.stageWidth z max prędkością w lewo. Co tak na prawdę nie mówi mi nic, bo nie mam pojęcia nawet jak ustawić container, a co dopiero doprowadzić odpowiednią formułę do stanu użyteczności.

 

Bardzo proszę o pomoc, bez was niechybnie zginę.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

to wez to wszystko wrzuć do klatki we flashu i wywal container i rzeczy typu public function. Jak ogarniesz pisanie w AS3 w sposob odmienny od as2 to się przerzucisz.

Napisano

- zrzucasz swoją grafikę do BitmapData

var dump:BitmapData = new BitmapData(myObject.width, myObject.height);
dump.draw(myObejct);

 

- tworzysz kontener z grafiką:

new container:Sprite = new Sprite();
addChild(container);

 

- dodajesz mu wypełnienie bitmapą:

 container.graphics.beginBitmapFill(dump);

 

- manipulujesz pozycją (dodajesz wypełnienie z odpowiednią transformacją):

// var _offsetX:Number = -mouseX;
container.graphics.beginBitmapFill(dump, new Matrix(1,0,0,1,_offsetX,0), true);

 

klikasz reputation-40b.png

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności