adek Napisano 28 Listopad 2011 Napisano 28 Listopad 2011 CameraMapGemini to darmowy plugin dla programu 3ds max znacznie rozszerzający możliwości projekcji kamery w tym programie. Plugin ten pokonuje wiele ograniczeń domyślnie wbudowanych modyfikatorów czy map w programie. Warto zapoznać się oficjalną stroną projektu, aby dowiedzieć się więcej. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2108
jaras Napisano 28 Listopad 2011 Napisano 28 Listopad 2011 ciekawi mnie jak wyglądają łączenia w rzutowaniu np. z 3 kamer ? niby piszą ze "blend between those 2 projections" ktoś to moze testował ?.. i chciałby sie podzielic uwagami ? :)
Kris_R Napisano 28 Listopad 2011 Napisano 28 Listopad 2011 Ja będę za moment testować. Napiszę na pewno.
Kris_R Napisano 28 Listopad 2011 Napisano 28 Listopad 2011 No elegancko to działa :) Łączenia wyglądają tak, jak je sobie wymalujesz. Bazują na kanale alfa. Najczystszy i w sumie klasyczny workflow jest bez zmian. Robisz projekcję z jednej kamery. Renderujesz z drugiej i domalowujesz te miejsca gdzie "farba nie doszła". I rzutujesz z drugiej kamery. Potem renderujesz znowu z trzeciej kamery, znowu uzupełniasz .. i tak do pełnej satysfakcji ;) Wygląda mi to na pierwszy sensowny setup projekcji, jaki spotkałem do 3ds Maxa.
norden Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 (edytowane) Dawalo sie tak robic w maxie bez tego pluginu : ) pewnym trikiem. O NUKE nie wspominajac bo to juz chyba od dawna tam jest. W maxie mozna to bylo zrobic po prostu tnac model z mapowaniem na kwalki. Nawet mysle ze w pewnym sensie to bylo calkiem fajne, bo ma sie potem mapy przyszpilone na stale bez jakis modyfikatorow kamer etc. Rendery wystarczylo robic w wiekszej rozdzielczosci niz mapa na UV, ale ja to w ten sposob robilem tak dawno zanim jeszcze pojawily sie deeppainty mudboxy i inne mari. Na koncu wystarczalo zlaczyc model.. i przeliczyc do nowej tekstury. Teraz to pewnie smieszne : ) ale jak sie nic nie umialo i niczego nie bylo to trzeba bylo sobie jakos dawac rade. Dodatkowym plusem bylo to ze mapujesz tylko na tym co sobie zaznaczyles wiec jakiekolwiek bledy artefakty etc nie bylo ich. Edytowane 29 Listopad 2011 przez norden
Kris_R Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 Jasna sprawa Norden :) Zawsze się da i wszystko się da. Prawie w każdym pakiecie 3d. Sprawa się rozchodzi o to, jakim nakładem pracy się dochodzi do celu. Rozwiązania, które oszczędzają czas i pozwalają uzyskać ten sam efekt idąc drogą lekko z górki zamiast pod górkę są przeważnie mile widziane :)
norden Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 Kris_R> Oczywiscie sie w pelni z Toba zgadzam... ale sa czasem rzeczy ktorych niestety jakbys nie chcial czasem po prostu sie nie da w sofcie zrobic prosto. Nie zbaczajac z tematu. Dobrze ze pisza takie rzeczy dla wielu osob to naprawde czesto nieoceniona pomoc. Jak bede mial okazje to przetestuje skrypcik.
adek Napisano 29 Listopad 2011 Autor Napisano 29 Listopad 2011 Kris_R: dzięki za przetestowanie i napisanie o tym w bardziej techniczny sposób.
Kris_R Napisano 29 Listopad 2011 Napisano 29 Listopad 2011 Norden - jeśli siedzisz sporo w matte paintingu (a wiem, że tak ;)) to polecam Projection Man'a - moduł Cinema4D napisany na potrzeby Sony Imageworks. Wygodniej i łatwiej się już chyba nie da :)Przynajmniej nie da się w żadnym z komercyjnie dostępnych pakietów 3d. Co do maxa to oczywiście obecny tu skrypt daje mocno radę - niezależna rozdzielczość i aspekt każdej z rzutujących mapowanie kamer, oraz prawie automatyczny workflow do tworzenia całego setupu, to na pewno duże plusy. Warto obadać - może się przydać przy codziennej pracy. Pozdrawiam
Kris_R Napisano 30 Listopad 2011 Napisano 30 Listopad 2011 No wiesz Ty co?! :D Ja tu się staram dla Ciebie, testuję, opisuję piknie.. a Ty mi tak odpłacasz? Przecież tu nieletni czytają ty parchaty dziadu! ;) Ssanie się zamarzyło.. no patrzcie go patrzcie. Odwaliło Ci na stare lata ty gnoju w słoju! Łaadne rzeczy! ;) Dobra - dość tych wygłupów - o projekcjach miało być :)
norden Napisano 30 Listopad 2011 Napisano 30 Listopad 2011 Kris_R>// Jakby zrobic soft tylko do matte paintingu to by ludzie powiedzieli ze nie ma tam 95% funkcji ktore sa w innych softach. To straszne ale praca przy matte rozni sie tak bardzo od 3d. Przedewszystkim sa 4 rodzaje matte. 2D/2,5D ; 3d bake ; 3d animated light ; 3d animated geo. Od tego by trzeba zaczac budujac soft do DMP/ENV
Kris_R Napisano 30 Listopad 2011 Napisano 30 Listopad 2011 Jasna sprawa - nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Trzeba znaleźć zawsze swoją drogę do szybkiego i wygodnego wykonania zadania. Nie spotkałem jeszcze programu tylko do matte paintów. Przeważnie tak jak piszesz, matte to coś więcej niż tylko obrazek i kamera.. czasami trzeba coś podmodelować, czasami ustawić layout ujęcia z innej, animowanej kamery itp. Dlatego ludzie pracują w pełnych pakietach 3d, aby mieć wszelkie narzędzia dostępne pod ręką. No ale. Skrypt i tak przetestuj - Twoja ocena będzie na pewno pełniejsza od mojego szybkiego rzutu lewym okiem przez prawe ramię :)
MaRCuSZ Napisano 10 Grudzień 2011 Napisano 10 Grudzień 2011 Mam pytanko, jaki materiał trzeba nałożyć na obiekt, żeby możliwa była projekcja z wielu kamer? W tym pluginie każda kamera odwołuje się do konkretnego Map Channela, w zwiazku z tym użyłem Multi/Sub-Object, wstawiając w odpowiednie kanały odpowiadające im obrazki do projekcji z alfą. Jednak działa mi projekcja tylko z Map Channel 1. Czy w związku z tym musze zmieniać ID odpowiednich polygonów obiektu na który rzutuje, żeby np. na polygonach o ID 2 pokazywała mi się projekcja odwołujaca sie do Map Channela 2?
MaRCuSZ Napisano 10 Grudzień 2011 Napisano 10 Grudzień 2011 Ok chyba odwołuje pytanie, użyłem mapy typu Composite i do każdego slota wstawiam materiał, któremu przypisuje inny Map Channel. Teraz moge nakładac na siebie projekcje odwołujace się do różnych kanałów i mi to wszystko fajnie po alfie śmiga :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się