Napisano 29 Listopad 201113 l Niedawno rozpocząłem przygodę z 3ds i na chwilę obecną pracuję na 3ds 9 + Vray 1.50. A oto problem: Do tej pory szło mi nieźle ale to ujęcie ni jak mi nie wychodzi. Scena jest mała bo pokój w rzeczywistości ma 16m2. Okno jest tym ujeciu jest za kamerą. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby popawić ogólne wrażenie tej sceny. Pierwszym problemem są szumy, których nie mogę się pozbyć. Drugim tekstura drewna ( niestety nie mogę ukierunkować i dopasować słojów do obiektów ponieważ za każdym razem gdy wybieram podgląd tekstury wywala mi program). Wiem, że TV jest do bani.. Do tego jeszcze parę detali i suma sumarów wizka jest słaba w odbiorze. Z samego materiału drewna jestem nawet zadowolony (poza ułożeniem materiału)... w ujęciach z bliska prezentuje się nie najgorzej (tak mi się wydaje) Macie jakieś sugestie? Edytowane 29 Listopad 201113 l przez Kicker
Napisano 29 Listopad 201113 l Co do szumów to proponuje poczytać: http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=101
Napisano 29 Listopad 201113 l Szumy to niewielki kłopot ale swiatło masz kipskie w tym pomieszczeniu spalone a równoczęsnie cieni ci se zamiast ostrych robia dosyc miekkie zapewne cos robiłes z parametrami słonca szczególnie size multiplier który własnie odpowaida za to jak cienie beda wygladac w twoim przyp[adku mozna spokojnie to zostawic na 1
Napisano 1 Grudzień 201113 l Autor Światło słoneczne jest zrobione za pomoca target direct. Dodatkowo włączona jest opcja vray shadow i area shadow ze sporą powierzchnią. Spróbuję trochę ściemnić światła i wrzucę efekty...
Napisano 1 Grudzień 201113 l Autor Szumy się znacznie nasiliły.... przestaje mieć cierpliwość do tej sceny.... URL=http://imageshack.us/photo/my-images/214/29171817.jpg/][/url] renderuje na takich ustawieniach: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Napisano 1 Grudzień 201113 l moja propozycja antialising filter catmull rom size 4 color maping zaznacz subpiksel i clamp out.. exponential 1-dark mul.. 4- bright mult 1.2 gamma gi saturation 1.0 light cashe 0.9 subdvision 1000 sample size 0,02 włącz pre filter i daj 40 w zakładce setings dmc sampler adaptive amount daj 0,85 noise treshold 0,005 min samples 12 global subd.. 1.5 sprubuj i daj zanać pozdro
Napisano 1 Grudzień 201113 l Autor wprowadziłem ustawienia, które radziłeś... efekt poniżej (narazie rendery próbne więc w małej rozdzielczości) Uploaded with ImageShack.us zaczynam się zastanawiać nad zbudowaniem tej sceny od początku... coś jest nie tak ..
Napisano 1 Grudzień 201113 l Ustawiłeś Adaptive DMC i ok, ale jakie tam są ustawienia to dalej nie wiemy. Z gnomona był kiedyś taki fajny wykład o AA. http://www.thegnomonworkshop.com/store/products/tutorials/cni03/
Napisano 1 Grudzień 201113 l target direct jako słonce i v ray plan w oknach lekko niebieskie imitujące niebo reszta tak jak pisałem
Napisano 1 Grudzień 201113 l Autor jest wyraźna poprawa.... szumy usunięte.. nie podoba mi się jeszcze oświetlenie wnętrza.. postaram się to trochę poprawić i wrzucę rezultat do oceny i dalszych uwag :) a mam jeszcze jedno pytanie... używać physial camera czy zwykłej ? czy też uzależniać to od sceny ?
Napisano 1 Grudzień 201113 l Zalezy wyłacznie od ciebie oczywiscie jesli uzywasz directa tio mozesz zostac przy zwykłej kamerze a własciwie czemu nie uzyłes vray sun i vrayligth w oknie z opja portal i simpl znacznie ładniej sie to prezentuje wtedy camera physical te parametry bym zmienił : adaptive amount daj 0,35 noise treshold 0,001
Napisano 3 Grudzień 201113 l Autor prócz tekstury drewna która mnie denerwuje i z którą nic nie mogę zrobić to kiepsko wygląda dywan. Wydaje mi się ze dobrze byłoby też dać trochę prześwitującego światła przez szkło w drzwiach. Przy następnym renderze podciągne jeszcze parametr subdivs aby zniwelować resztę szumów ( narazie jest na 8) Macie jeszcze jakieś sugestie ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto