Skocz do zawartości

Wnętrze: mały pokój dzienny


Kicker

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno rozpocząłem przygodę z 3ds i na chwilę obecną pracuję na 3ds 9 + Vray 1.50. A oto problem: 58853281o.jpg Do tej pory szło mi nieźle ale to ujęcie ni jak mi nie wychodzi. Scena jest mała bo pokój w rzeczywistości ma 16m2. Okno jest tym ujeciu jest za kamerą. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby popawić ogólne wrażenie tej sceny. Pierwszym problemem są szumy, których nie mogę się pozbyć. Drugim tekstura drewna ( niestety nie mogę ukierunkować i dopasować słojów do obiektów ponieważ za każdym razem gdy wybieram podgląd tekstury wywala mi program). Wiem, że TV jest do bani.. Do tego jeszcze parę detali i suma sumarów wizka jest słaba w odbiorze. Z samego materiału drewna jestem nawet zadowolony (poza ułożeniem materiału)... w ujęciach z bliska prezentuje się nie najgorzej (tak mi się wydaje)25816183.jpg Macie jakieś sugestie?

Edytowane przez Kicker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Szumy to niewielki kłopot ale swiatło masz kipskie w tym pomieszczeniu spalone a równoczęsnie cieni ci se zamiast ostrych robia dosyc miekkie zapewne cos robiłes z parametrami słonca szczególnie size multiplier który własnie odpowaida za to jak cienie beda wygladac w twoim przyp[adku mozna spokojnie to zostawic na 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja propozycja

antialising filter catmull rom size 4

 

color maping zaznacz subpiksel i clamp out..

exponential

1-dark mul..

4- bright mult

1.2 gamma

 

gi

 

saturation 1.0

 

light cashe 0.9

subdvision 1000

sample size 0,02

włącz pre filter i daj 40

 

w zakładce setings

dmc sampler

adaptive amount daj 0,85

noise treshold 0,005

min samples 12

global subd.. 1.5

 

sprubuj i daj zanać pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest wyraźna poprawa.... szumy usunięte.. nie podoba mi się jeszcze oświetlenie wnętrza.. postaram się to trochę poprawić i wrzucę rezultat do oceny i dalszych uwag :)

 

a mam jeszcze jedno pytanie... używać physial camera czy zwykłej ? czy też uzależniać to od sceny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy wyłacznie od ciebie oczywiscie jesli uzywasz directa tio mozesz zostac przy zwykłej kamerze a własciwie czemu nie uzyłes vray sun i vrayligth w oknie z opja portal i simpl znacznie ładniej sie to prezentuje wtedy camera physical

te parametry bym zmienił :

adaptive amount daj 0,35

noise treshold 0,001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54842458.jpg

 

prócz tekstury drewna która mnie denerwuje i z którą nic nie mogę zrobić to kiepsko wygląda dywan. Wydaje mi się ze dobrze byłoby też dać trochę prześwitującego światła przez szkło w drzwiach. Przy następnym renderze podciągne jeszcze parametr subdivs aby zniwelować resztę szumów ( narazie jest na 8)

 

Macie jeszcze jakieś sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności