Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Niedawno rozpocząłem przygodę z 3ds i na chwilę obecną pracuję na 3ds 9 + Vray 1.50. A oto problem: 58853281o.jpg Do tej pory szło mi nieźle ale to ujęcie ni jak mi nie wychodzi. Scena jest mała bo pokój w rzeczywistości ma 16m2. Okno jest tym ujeciu jest za kamerą. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby popawić ogólne wrażenie tej sceny. Pierwszym problemem są szumy, których nie mogę się pozbyć. Drugim tekstura drewna ( niestety nie mogę ukierunkować i dopasować słojów do obiektów ponieważ za każdym razem gdy wybieram podgląd tekstury wywala mi program). Wiem, że TV jest do bani.. Do tego jeszcze parę detali i suma sumarów wizka jest słaba w odbiorze. Z samego materiału drewna jestem nawet zadowolony (poza ułożeniem materiału)... w ujęciach z bliska prezentuje się nie najgorzej (tak mi się wydaje)25816183.jpg Macie jakieś sugestie?

Edytowane przez Kicker
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Szumy to niewielki kłopot ale swiatło masz kipskie w tym pomieszczeniu spalone a równoczęsnie cieni ci se zamiast ostrych robia dosyc miekkie zapewne cos robiłes z parametrami słonca szczególnie size multiplier który własnie odpowaida za to jak cienie beda wygladac w twoim przyp[adku mozna spokojnie to zostawic na 1

Napisano

Światło słoneczne jest zrobione za pomoca target direct. Dodatkowo włączona jest opcja vray shadow i area shadow ze sporą powierzchnią. Spróbuję trochę ściemnić światła i wrzucę efekty...

Napisano

moja propozycja

antialising filter catmull rom size 4

 

color maping zaznacz subpiksel i clamp out..

exponential

1-dark mul..

4- bright mult

1.2 gamma

 

gi

 

saturation 1.0

 

light cashe 0.9

subdvision 1000

sample size 0,02

włącz pre filter i daj 40

 

w zakładce setings

dmc sampler

adaptive amount daj 0,85

noise treshold 0,005

min samples 12

global subd.. 1.5

 

sprubuj i daj zanać pozdro

Napisano

wprowadziłem ustawienia, które radziłeś... efekt poniżej (narazie rendery próbne więc w małej rozdzielczości)

 

34076472.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

zaczynam się zastanawiać nad zbudowaniem tej sceny od początku... coś jest nie tak ..

Napisano

jest wyraźna poprawa.... szumy usunięte.. nie podoba mi się jeszcze oświetlenie wnętrza.. postaram się to trochę poprawić i wrzucę rezultat do oceny i dalszych uwag :)

 

a mam jeszcze jedno pytanie... używać physial camera czy zwykłej ? czy też uzależniać to od sceny ?

Napisano

Zalezy wyłacznie od ciebie oczywiscie jesli uzywasz directa tio mozesz zostac przy zwykłej kamerze a własciwie czemu nie uzyłes vray sun i vrayligth w oknie z opja portal i simpl znacznie ładniej sie to prezentuje wtedy camera physical

te parametry bym zmienił :

adaptive amount daj 0,35

noise treshold 0,001

Napisano

54842458.jpg

 

prócz tekstury drewna która mnie denerwuje i z którą nic nie mogę zrobić to kiepsko wygląda dywan. Wydaje mi się ze dobrze byłoby też dać trochę prześwitującego światła przez szkło w drzwiach. Przy następnym renderze podciągne jeszcze parametr subdivs aby zniwelować resztę szumów ( narazie jest na 8)

 

Macie jeszcze jakieś sugestie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności