Ajgor Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 (edytowane) Witam. Tak z czystej ciekawości pytam - zassałem triala Maxa 2012. Szukam materiału mia_material (i mia_material_x). To są materiały mentala. Czy one w ogóle są w Maxie? Czy tylko w Maya? W jakiej bibliotece materiałów ich szukać? A jeśli ich tam nie ma, to gdzie je ewentualnie znaleźć? Niby według tego tutka: http://mentalraytips.blogspot.com/2007/10/making-better-metal-with-miamaterial.html jest też w maksie. Edytowane 4 Styczeń 2012 przez Ajgor
Aethersis Napisano 4 Styczeń 2012 Napisano 4 Styczeń 2012 Nie wiem czy akurat ten materiał jest, ale tutaj: http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/3d_cg_tutorial_max_3dsmax_compositing_lighting_rendering_shading_shader_lume_tool/ jest bardzo fajny tutorial w którym pokazano, jak odblokować ukryte shadery w maxie. Niby nie powinno się ich używać ponieważ zastąpiono je nowymi, ale niektórych po prostu nie ma, a są bardzo przydatne. Zachowano je w celu zachowania kompatybilności wstecznej ze starszymi wersjami maxa. Jest więc taka możliwość, że znajdziesz ten materiał edytując pokazane w tutku pliki. Z góry jednak radzę utworzyć kopię zapasową bo można łatwo coś uszkodzić. Przykładem takich przydatnych materiałów i shaderów jest chociażby SSS Physical material, który zachowano, ale którego nie można poprawnie wykorzystać, ponieważ brakuje odpowiednich slotów na mapy oraz odpowiednich map które tam można wstawić - tj. parti volume photon i dielectric material. Za pomocą tego materiału można uzyskać niesamowite wręcz efekty przy obiektach przeziernych takich jak marmur, czy mleko. Dzięki temu, że odblokowałem te 2 mapy i sloty, udało mi się zrobić na prawdę dobry render marmurowej rzeźby.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się