Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Tak z czystej ciekawości pytam - zassałem triala Maxa 2012. Szukam materiału mia_material (i mia_material_x). To są materiały mentala. Czy one w ogóle są w Maxie? Czy tylko w Maya? W jakiej bibliotece materiałów ich szukać? A jeśli ich tam nie ma, to gdzie je ewentualnie znaleźć? Niby według tego tutka:

 

http://mentalraytips.blogspot.com/2007/10/making-better-metal-with-miamaterial.html

 

jest też w maksie.

Edytowane przez Ajgor

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 807
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy akurat ten materiał jest, ale tutaj:

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/3d_cg_tutorial_max_3dsmax_compositing_lighting_rendering_shading_shader_lume_tool/

jest bardzo fajny tutorial w którym pokazano, jak odblokować ukryte shadery w maxie. Niby nie powinno się ich używać ponieważ zastąpiono je nowymi, ale niektórych po prostu nie ma, a są bardzo przydatne. Zachowano je w celu zachowania kompatybilności wstecznej ze starszymi wersjami maxa. Jest więc taka możliwość, że znajdziesz ten materiał edytując pokazane w tutku pliki. Z góry jednak radzę utworzyć kopię zapasową bo można łatwo coś uszkodzić.

Przykładem takich przydatnych materiałów i shaderów jest chociażby SSS Physical material, który zachowano, ale którego nie można poprawnie wykorzystać, ponieważ brakuje odpowiednich slotów na mapy oraz odpowiednich map które tam można wstawić - tj. parti volume photon i dielectric material. Za pomocą tego materiału można uzyskać niesamowite wręcz efekty przy obiektach przeziernych takich jak marmur, czy mleko. Dzięki temu, że odblokowałem te 2 mapy i sloty, udało mi się zrobić na prawdę dobry render marmurowej rzeźby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności