Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nowy rok - nowa zajawka. Kolejne absurdalnie skomplikowane narzędzie, totalnie nie do zastosowania w Polskich warunkach produkcyjnych i właściwie nikomu niepotrzebne, ale jednocześnie podniecające bo stworzyli to najwięksi mózgowcy z Image Engine i kilku innych studiów.

 

http://code.google.com/p/cortex-vfx/

 

Udało mi się to skompilować i uruchomić w pythonie (vanilla shell) oraz w Maya, przykładowe procedurale się ładują, wyświetlają, eksportują geometrię etc. Oczywiście kiedy minęła pierwsza totalna radość z tego że w ogóle udało się to uruchomić (a nie jest to tylko make, make install, belive me :) ) zdałem sobie sprawę że kompletnie nie wiem co z tym dalej robić, ale to sprawa drugorzędna ;)

Obecnie usiłuję to poprawnie skompilować dla Houdiniego (coś mam nie tak z kolejnością linkowania), później spróbuję 3delight w to jeszcze dorzucić i zobaczymy co dalej... :)

 

Ktoś jeszcze może się tą biblioteką interesował?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Nowy rok - nowa zajawka. Kolejne absurdalnie skomplikowane narzędzie, totalnie nie do zastosowania w Polskich warunkach produkcyjnych i właściwie nikomu niepotrzebne, ale jednocześnie podniecające bo stworzyli to najwięksi mózgowcy z Image Engine i kilku innych studiów.

 

http://code.google.com/p/cortex-vfx/

 

Udało mi się to skompilować i uruchomić w pythonie (vanilla shell) oraz w Maya, przykładowe procedurale się ładują, wyświetlają, eksportują geometrię etc. Oczywiście kiedy minęła pierwsza totalna radość z tego że w ogóle udało się to uruchomić (a nie jest to tylko make, make install, belive me :) ) zdałem sobie sprawę że kompletnie nie wiem co z tym dalej robić, ale to sprawa drugorzędna ;)

Obecnie usiłuję to poprawnie skompilować dla Houdiniego (coś mam nie tak z kolejnością linkowania), później spróbuję 3delight w to jeszcze dorzucić i zobaczymy co dalej... :)

 

Ktoś jeszcze może się tą biblioteką interesował?

 

ja się interesowałem, ale nie udało mi się skompilować - postaram się wrócić niedługo do tematu, to bym się do Ciebie Kroopson odezwał, po poradę :)

Byłoby nas już 2 zainteresowanych w Polsce hhehe

Ostrze sobie na to zęby od dawna, jako wsparcie do 3delighta

Napisano
(...) (a nie jest to tylko make, make install, belive me :) )

 

 

belive me? nie znam tej komendy...

 

Jak wiesz, bo rozmawialiśmy o tym, jestem fanem cortexa od dawna (od wersji 4.0). Ma on jednak swoje ciemne strony (dyskutowane szeroko na liście). Jest przede wszystkim zbyt monolityczny, co sprawia że jest tak trudny w użyciu i implementacji. Wielu proponowało już, aby go podzielić na mniejsze pakiety, ale nie odpowiada to chyba IE. Za dużo pracy włożyli w obecną jego formę. Jeśli chodzi o Houdiniego, to totalna poprawa współpracy z Cortexem przychodzi z H12, ponieważ HDK doczekało się w końcu upgrade'u boosta, TBB (oraz VC++ pod Win). Kompilacja Cortexa z H12 ma być znacznie prostsza (tj. ponoć już jest, ale nie sprawdzałem).

 

Cortex to idealne narzędzie dla studia, które działa na Mai i rendermania + Nuke, ale tylko pod Linuksem..., no i nie do reklamy, ale do budowania filmowych pipelinów

Napisano

Eeejj no krupson, przecież wykazywałem zainteresowanie tylko zarąbany byłem dlatego nie pytałem o szczegóły, a Ty tak ostentacyjnie na forum wyciągasz focha, że nikt Cie nie słucha :)) A tak poważnie to na prawdę robi wrażenie tylko wiem, że nie wykorzystam tego w polsce w żaden sposób w produkcji - przy dzisiejszych terminach i natłoku obowiązków nawet nie miałbym jak tego do pipelineu 3D wrzucić. Ale testuj i kompiluj, jak rozkminisz co i jak to podpowiesz mi jak i może u nas coś wdrożymy? Tak czy inaczej BAAARDZO Cię szanuję właśnie za to, że widzisz potencjał tam gdzie inni stracili wiarę i co ważniejsze sam pracujesz nad rozwiązaniem problemu a nie wyręczasz się innymi.

Napisano

Yeeeeeah!!! :) Panowie pochwalę się że udało mi się samodzielnie napisać procedural który ładuje geometrię i przesuwa wierzchołki po normalnych.

Bardzo sympatycznie się "bada" cortexa w konsoli pythonowej ponieważ można sobie sprawdzać na bieżąco co robią komendy i jak zachowają się dane w trakcie różnych operacji. Następnie to czego się dowiem przepisuję do definicji procedurala i testuję w Maya.

Muszę jeszcze poczytać co robią Operatory i jak działają.

 

Nawet jeśli nigdy w życiu nie użyję tego cuda to i tak jest to baaaardzo pouczająca zabawa :)

 

PS. Beny - zarumieniłem się :P

Napisano

Czytalem ten watek jakis czas temu bedac zielony. Ale dzis zobaczylem uzycie Cortex'a i przyponialem sobie ten temat.

Nie wiem czy widzieliscie to:

Piekne to jest:)

Wie ktos jak to skompilowac pod OSX?

Napisano

Musisz mieć zestaw potrzebnych bibliotek na początek. Ja pobrałem je przez macports co później się na mnie zemściło bo zrobił mi się ultra bałagan z wersjami boost'a.

Napisano

cortex 6.0 dziala tylko z boost'em w wersji 1.42. Jesli masz np zainstalowane kilka wersji pythona to troche ciezko ogarnac z jaka wersja jest skompilowana twoja wersja, czy masz pythona skompilowanego z uwzglednieniem bibliotek ladowanych dynamicznie etc.

 

Duzo latwiej sie kompiluje go pod linuxem, daje wiecej swobody niz OSX.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności