Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Nowy rok - nowa zajawka. Kolejne absurdalnie skomplikowane narzędzie, totalnie nie do zastosowania w Polskich warunkach produkcyjnych i właściwie nikomu niepotrzebne, ale jednocześnie podniecające bo stworzyli to najwięksi mózgowcy z Image Engine i kilku innych studiów.

 

http://code.google.com/p/cortex-vfx/

 

Udało mi się to skompilować i uruchomić w pythonie (vanilla shell) oraz w Maya, przykładowe procedurale się ładują, wyświetlają, eksportują geometrię etc. Oczywiście kiedy minęła pierwsza totalna radość z tego że w ogóle udało się to uruchomić (a nie jest to tylko make, make install, belive me :) ) zdałem sobie sprawę że kompletnie nie wiem co z tym dalej robić, ale to sprawa drugorzędna ;)

Obecnie usiłuję to poprawnie skompilować dla Houdiniego (coś mam nie tak z kolejnością linkowania), później spróbuję 3delight w to jeszcze dorzucić i zobaczymy co dalej... :)

 

Ktoś jeszcze może się tą biblioteką interesował?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Nowy rok - nowa zajawka. Kolejne absurdalnie skomplikowane narzędzie, totalnie nie do zastosowania w Polskich warunkach produkcyjnych i właściwie nikomu niepotrzebne, ale jednocześnie podniecające bo stworzyli to najwięksi mózgowcy z Image Engine i kilku innych studiów.

 

http://code.google.com/p/cortex-vfx/

 

Udało mi się to skompilować i uruchomić w pythonie (vanilla shell) oraz w Maya, przykładowe procedurale się ładują, wyświetlają, eksportują geometrię etc. Oczywiście kiedy minęła pierwsza totalna radość z tego że w ogóle udało się to uruchomić (a nie jest to tylko make, make install, belive me :) ) zdałem sobie sprawę że kompletnie nie wiem co z tym dalej robić, ale to sprawa drugorzędna ;)

Obecnie usiłuję to poprawnie skompilować dla Houdiniego (coś mam nie tak z kolejnością linkowania), później spróbuję 3delight w to jeszcze dorzucić i zobaczymy co dalej... :)

 

Ktoś jeszcze może się tą biblioteką interesował?

 

ja się interesowałem, ale nie udało mi się skompilować - postaram się wrócić niedługo do tematu, to bym się do Ciebie Kroopson odezwał, po poradę :)

Byłoby nas już 2 zainteresowanych w Polsce hhehe

Ostrze sobie na to zęby od dawna, jako wsparcie do 3delighta

Napisano
(...) (a nie jest to tylko make, make install, belive me :) )

 

 

belive me? nie znam tej komendy...

 

Jak wiesz, bo rozmawialiśmy o tym, jestem fanem cortexa od dawna (od wersji 4.0). Ma on jednak swoje ciemne strony (dyskutowane szeroko na liście). Jest przede wszystkim zbyt monolityczny, co sprawia że jest tak trudny w użyciu i implementacji. Wielu proponowało już, aby go podzielić na mniejsze pakiety, ale nie odpowiada to chyba IE. Za dużo pracy włożyli w obecną jego formę. Jeśli chodzi o Houdiniego, to totalna poprawa współpracy z Cortexem przychodzi z H12, ponieważ HDK doczekało się w końcu upgrade'u boosta, TBB (oraz VC++ pod Win). Kompilacja Cortexa z H12 ma być znacznie prostsza (tj. ponoć już jest, ale nie sprawdzałem).

 

Cortex to idealne narzędzie dla studia, które działa na Mai i rendermania + Nuke, ale tylko pod Linuksem..., no i nie do reklamy, ale do budowania filmowych pipelinów

Napisano

Eeejj no krupson, przecież wykazywałem zainteresowanie tylko zarąbany byłem dlatego nie pytałem o szczegóły, a Ty tak ostentacyjnie na forum wyciągasz focha, że nikt Cie nie słucha :)) A tak poważnie to na prawdę robi wrażenie tylko wiem, że nie wykorzystam tego w polsce w żaden sposób w produkcji - przy dzisiejszych terminach i natłoku obowiązków nawet nie miałbym jak tego do pipelineu 3D wrzucić. Ale testuj i kompiluj, jak rozkminisz co i jak to podpowiesz mi jak i może u nas coś wdrożymy? Tak czy inaczej BAAARDZO Cię szanuję właśnie za to, że widzisz potencjał tam gdzie inni stracili wiarę i co ważniejsze sam pracujesz nad rozwiązaniem problemu a nie wyręczasz się innymi.

Napisano
  • Autor

Yeeeeeah!!! :) Panowie pochwalę się że udało mi się samodzielnie napisać procedural który ładuje geometrię i przesuwa wierzchołki po normalnych.

Bardzo sympatycznie się "bada" cortexa w konsoli pythonowej ponieważ można sobie sprawdzać na bieżąco co robią komendy i jak zachowają się dane w trakcie różnych operacji. Następnie to czego się dowiem przepisuję do definicji procedurala i testuję w Maya.

Muszę jeszcze poczytać co robią Operatory i jak działają.

 

Nawet jeśli nigdy w życiu nie użyję tego cuda to i tak jest to baaaardzo pouczająca zabawa :)

 

PS. Beny - zarumieniłem się :P

Napisano

Czytalem ten watek jakis czas temu bedac zielony. Ale dzis zobaczylem uzycie Cortex'a i przyponialem sobie ten temat.

Nie wiem czy widzieliscie to:

Piekne to jest:)

Wie ktos jak to skompilowac pod OSX?

Napisano
  • Autor

Musisz mieć zestaw potrzebnych bibliotek na początek. Ja pobrałem je przez macports co później się na mnie zemściło bo zrobił mi się ultra bałagan z wersjami boost'a.

Napisano

oo to chyba juz mnie zniecheciles:P. Ale co dodatkowe biblioteki moga cos namieszac?

Napisano
  • Autor

cortex 6.0 dziala tylko z boost'em w wersji 1.42. Jesli masz np zainstalowane kilka wersji pythona to troche ciezko ogarnac z jaka wersja jest skompilowana twoja wersja, czy masz pythona skompilowanego z uwzglednieniem bibliotek ladowanych dynamicznie etc.

 

Duzo latwiej sie kompiluje go pod linuxem, daje wiecej swobody niz OSX.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności