Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

modelowanie taśmy [problem]

Featured Replies

Napisano

http://imageshack.us/photo/my-images/267/p14011219280002.jpg

 

Macie może pomysł jak wymodelować w ten sposób wygiętą taśmę?

Próbowałem loftem z compound objects (twist) ale nie udaje się osiągnąć zamierzonego efektu.

Dodatkowym utrudnieniem jest to że bardzo zależy mi aby modelowanie ciągnąć po splajnie bo obiektów takich mam kilka i wszystkie się od siebie różnią..

Z góry dzięki za pomoc

 

 

 

 

p14011219280002.jpgp14011219280002.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 801
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co się orientuję da się to zrobić za pomocą funkcji bridge. Tam jest jakaś opcja od rotacji, ale nie powiem dokładnie bo nie mam dostępu do maxa.

Napisano

robisz 2 spljalny, laczysz je w 1 editable spline, ciagniesz Cross Section od jednego do drugiego, nakladasz surface mod na to wszystko. Done.

Napisano
  • Autor

hmm dzięki. ciekawe propozycje tylko że pojawia się kolejny problem. W jaki sposób narysować dwa splajny w taki sposób aby szerokość powstałej taśmy była równa ?

Napisano

mozesz narysowac jednego splajna i dac mu offset (czy moze outline? juz nie pamietam nazwy) co narysuje drugiego w ustalonej odleglosci.

Napisano
  • Autor

ani cross section ani modyfikator surface w tym przypadku nie daje rady. wszelkie próby wymodelowania tego z dwóch splajnów kończą się wielkim krzaczorem =/ może nurbsy ?

 

ehh a wydawałoby się ze to takie proste :P

Napisano

zanim ci to napisalem to sam sprawdzilem metode ze splajnami, wszystko dziala w moim przypadku

Napisano
  • Autor

ok w takim razie gdzieś popełniam błąd.

robię tak:

1. bazowy splain link

2. outline link

3. machanie verteksami w poziomie link

4. -ll- w pionie link

5. surface link

 

próbowałem też z cross section ale niewiele to zmieniało. tylko burdel w werteksach się robił.

Napisano

ok, widze ze outline dodaje łączenia na koncu i poczatku utworzonych splinow, ja to probowalem bez outlina. Wywal je, dopiero wtedy daj cross section, powinien ci stworzyc linie pomiedzy tymi 2 prowadzacymi splinami w kazdym miejscu gdzie sa vertexy. Wtedy wrzuc surface. A, i surface jest tylko 1 stronna, wiec mozesz dac Shell zeby wstązka byla lepiej widoczna.

Napisano
  • Autor

dziwne. za każdym razem kasowałem te nowo powstałe segmenty i nie działało a teraz nagle działa :P Dzięki wielkie. Teraz jeszcze problem szerokości taśmy - mianowicie w momencie kiedy ustawiam werteksy splajnów w pionie szerokość obiektu w miejscu skręcenia ulega zmianie i ciężko nad nią zapanować =/ Da się to może w jakiś sposób zrobić precyzyjnie?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.