porti Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 http://imageshack.us/photo/my-images/267/p14011219280002.jpg Macie może pomysł jak wymodelować w ten sposób wygiętą taśmę? Próbowałem loftem z compound objects (twist) ale nie udaje się osiągnąć zamierzonego efektu. Dodatkowym utrudnieniem jest to że bardzo zależy mi aby modelowanie ciągnąć po splajnie bo obiektów takich mam kilka i wszystkie się od siebie różnią.. Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 Z tego co się orientuję da się to zrobić za pomocą funkcji bridge. Tam jest jakaś opcja od rotacji, ale nie powiem dokładnie bo nie mam dostępu do maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 robisz 2 spljalny, laczysz je w 1 editable spline, ciagniesz Cross Section od jednego do drugiego, nakladasz surface mod na to wszystko. Done. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 14 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2012 hmm dzięki. ciekawe propozycje tylko że pojawia się kolejny problem. W jaki sposób narysować dwa splajny w taki sposób aby szerokość powstałej taśmy była równa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 mozesz narysowac jednego splajna i dac mu offset (czy moze outline? juz nie pamietam nazwy) co narysuje drugiego w ustalonej odleglosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 14 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2012 ani cross section ani modyfikator surface w tym przypadku nie daje rady. wszelkie próby wymodelowania tego z dwóch splajnów kończą się wielkim krzaczorem =/ może nurbsy ? ehh a wydawałoby się ze to takie proste :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 zanim ci to napisalem to sam sprawdzilem metode ze splajnami, wszystko dziala w moim przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 14 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2012 ok w takim razie gdzieś popełniam błąd. robię tak: 1. bazowy splain link 2. outline link 3. machanie verteksami w poziomie link 4. -ll- w pionie link 5. surface link próbowałem też z cross section ale niewiele to zmieniało. tylko burdel w werteksach się robił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 14 Styczeń 2012 Share Napisano 14 Styczeń 2012 ok, widze ze outline dodaje łączenia na koncu i poczatku utworzonych splinow, ja to probowalem bez outlina. Wywal je, dopiero wtedy daj cross section, powinien ci stworzyc linie pomiedzy tymi 2 prowadzacymi splinami w kazdym miejscu gdzie sa vertexy. Wtedy wrzuc surface. A, i surface jest tylko 1 stronna, wiec mozesz dac Shell zeby wstązka byla lepiej widoczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 14 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2012 dziwne. za każdym razem kasowałem te nowo powstałe segmenty i nie działało a teraz nagle działa :P Dzięki wielkie. Teraz jeszcze problem szerokości taśmy - mianowicie w momencie kiedy ustawiam werteksy splajnów w pionie szerokość obiektu w miejscu skręcenia ulega zmianie i ciężko nad nią zapanować =/ Da się to może w jakiś sposób zrobić precyzyjnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi