Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

http://imageshack.us/photo/my-images/267/p14011219280002.jpg

 

Macie może pomysł jak wymodelować w ten sposób wygiętą taśmę?

Próbowałem loftem z compound objects (twist) ale nie udaje się osiągnąć zamierzonego efektu.

Dodatkowym utrudnieniem jest to że bardzo zależy mi aby modelowanie ciągnąć po splajnie bo obiektów takich mam kilka i wszystkie się od siebie różnią..

Z góry dzięki za pomoc

 

 

 

 

p14011219280002.jpgp14011219280002.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 749
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co się orientuję da się to zrobić za pomocą funkcji bridge. Tam jest jakaś opcja od rotacji, ale nie powiem dokładnie bo nie mam dostępu do maxa.

Napisano

robisz 2 spljalny, laczysz je w 1 editable spline, ciagniesz Cross Section od jednego do drugiego, nakladasz surface mod na to wszystko. Done.

Napisano
  • Autor

hmm dzięki. ciekawe propozycje tylko że pojawia się kolejny problem. W jaki sposób narysować dwa splajny w taki sposób aby szerokość powstałej taśmy była równa ?

Napisano

mozesz narysowac jednego splajna i dac mu offset (czy moze outline? juz nie pamietam nazwy) co narysuje drugiego w ustalonej odleglosci.

Napisano
  • Autor

ani cross section ani modyfikator surface w tym przypadku nie daje rady. wszelkie próby wymodelowania tego z dwóch splajnów kończą się wielkim krzaczorem =/ może nurbsy ?

 

ehh a wydawałoby się ze to takie proste :P

Napisano

zanim ci to napisalem to sam sprawdzilem metode ze splajnami, wszystko dziala w moim przypadku

Napisano
  • Autor

ok w takim razie gdzieś popełniam błąd.

robię tak:

1. bazowy splain link

2. outline link

3. machanie verteksami w poziomie link

4. -ll- w pionie link

5. surface link

 

próbowałem też z cross section ale niewiele to zmieniało. tylko burdel w werteksach się robił.

Napisano

ok, widze ze outline dodaje łączenia na koncu i poczatku utworzonych splinow, ja to probowalem bez outlina. Wywal je, dopiero wtedy daj cross section, powinien ci stworzyc linie pomiedzy tymi 2 prowadzacymi splinami w kazdym miejscu gdzie sa vertexy. Wtedy wrzuc surface. A, i surface jest tylko 1 stronna, wiec mozesz dac Shell zeby wstązka byla lepiej widoczna.

Napisano
  • Autor

dziwne. za każdym razem kasowałem te nowo powstałe segmenty i nie działało a teraz nagle działa :P Dzięki wielkie. Teraz jeszcze problem szerokości taśmy - mianowicie w momencie kiedy ustawiam werteksy splajnów w pionie szerokość obiektu w miejscu skręcenia ulega zmianie i ciężko nad nią zapanować =/ Da się to może w jakiś sposób zrobić precyzyjnie?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności