Napisano 15 Styczeń 201213 l Mam pewien problem z teksturami na ściany budynku. Tekstury przygotowałem wcześniej w photoshopie na każdą ze ścian oddzielną bitmapę o odpowiednim kształcie i rysunku odpowiadającemu boniowaniu na elewacji budynku. ( dodatkowo wizualka jest w czasie deszczu więc na ścianach są zacieki w odpowiednich miejscach elewacji ) Następnie próbowałem tak przygotowane bitmapy nałożyć na ściany z odpowiednim ID ( wszystkie teksturowane ściany to jeden obiekt ) pod materiał multisub obj. Dla uściślenia dodam że w ustawieniach bitmapy musiałem przełączyć na planar xyz object ( inaczej pojawiało się kafelkowanie ). Niestety po nałożeniu tak przygotowanej tekstury pojawiają się rozciągnięcia, tak ja przy teksturowaniu planar obiektu typu box, kiedy to na jednej ze ścianek jest ok a na reszcie tekstura się rozciąga. Poza tym mam wrażenie, że w ogóle mapowanie jest tutaj od czapy. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieję, chociaż w scenie w podobny sposób teksturuje ulicę ( jedną dużą teksturą ) i jest wszystko ok - czy ma znaczenie że asfalt jest w poziomie a te tekstury na ścianach powinny być w pionie? Próbowałem z obracaniem gizma jednak bez rezultatów. U dołu zamieszczam prosty render efektu rozciągnięcia na fragmencie obiektu: Za wszelką pomoc i poradę z góry dziękuje i pozdrawiam.[ATTACH=CONFIG]84012[/ATTACH]
Napisano 19 Styczeń 201213 l Autor Doprecyzuje moje pytanie, bo to co wcześniej napisałem jest trochę nie jasne. Czy jest jakiś sposób aby precyzyjnie oteksturować jedną z wybranych ścian, na całej jej powierzchni, bitmapą odpowiadającą kształtem teksturowanej ścianie?
Napisano 19 Styczeń 201213 l ailambert - Jeśli chcesz nałożyć tekturę dopasowana do ściany to najlepiej użyj mapowania modyfikatorem "unwrap map" następnie rozłóż ściany w tym modyfikatorze i zapisz sobie obraz tego modyfikatora do np jpg a nastepnie otwórz go w Ps i namaluj całą teksture w Ps a potem dopiero wrzucasz texture z Ps na model i gotowe, wszystkie zacieki i zabrudzenia bedziesz miał pod kontrolą.
Napisano 19 Styczeń 201213 l Autor Dzięki za pomoc, nigdy jeszcze nie używałem tego modyfikatora, ale chyba nadeszła na to pora. Mam tylko jeszcze jedno pytanie, kiedy już będę miał tą teksturkę z Ps, w jaki sposób nakładam ją na obiekt, też przez modyfikator "unwrap map", czy tez przez "uvw map"? Czy jest jakaś specjalna opcja do nakładania takich "wypiekanych tekstur" - bo chyba tak się one nazywają?
Napisano 19 Styczeń 201213 l Ten modyfikator rozkłada siatkę modelu dzięki temu możesz poprawnie wykonać mapowanie nawet najbardziej skomplikowanego modelu. Możesz przygotować kilka tekstur, jedną do diffuse-kolor, inną do odbić i wypukłości, potem umieszczasz je w odpowiednich slotach w próbce materiału i przypisujesz materiał do modelu i już. Dzięki temu masz kontrolę nad odbiciami, bumpem itp... co w konsekwencji daje relniejszy materiał.
Napisano 19 Styczeń 201213 l Autor Ok, wielkie dzięki, w takim razie muszę brać się do roboty, a jeśli efekt mojej pracy będzie wystarczająco zadowalający, spróbuje się podzielić się nim na tym forum.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto