ailambert Napisano 15 Styczeń 2012 Napisano 15 Styczeń 2012 Mam pewien problem z teksturami na ściany budynku. Tekstury przygotowałem wcześniej w photoshopie na każdą ze ścian oddzielną bitmapę o odpowiednim kształcie i rysunku odpowiadającemu boniowaniu na elewacji budynku. ( dodatkowo wizualka jest w czasie deszczu więc na ścianach są zacieki w odpowiednich miejscach elewacji ) Następnie próbowałem tak przygotowane bitmapy nałożyć na ściany z odpowiednim ID ( wszystkie teksturowane ściany to jeden obiekt ) pod materiał multisub obj. Dla uściślenia dodam że w ustawieniach bitmapy musiałem przełączyć na planar xyz object ( inaczej pojawiało się kafelkowanie ). Niestety po nałożeniu tak przygotowanej tekstury pojawiają się rozciągnięcia, tak ja przy teksturowaniu planar obiektu typu box, kiedy to na jednej ze ścianek jest ok a na reszcie tekstura się rozciąga. Poza tym mam wrażenie, że w ogóle mapowanie jest tutaj od czapy. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieję, chociaż w scenie w podobny sposób teksturuje ulicę ( jedną dużą teksturą ) i jest wszystko ok - czy ma znaczenie że asfalt jest w poziomie a te tekstury na ścianach powinny być w pionie? Próbowałem z obracaniem gizma jednak bez rezultatów. U dołu zamieszczam prosty render efektu rozciągnięcia na fragmencie obiektu: Za wszelką pomoc i poradę z góry dziękuje i pozdrawiam.[ATTACH=CONFIG]84012[/ATTACH]
ailambert Napisano 19 Styczeń 2012 Autor Napisano 19 Styczeń 2012 Doprecyzuje moje pytanie, bo to co wcześniej napisałem jest trochę nie jasne. Czy jest jakiś sposób aby precyzyjnie oteksturować jedną z wybranych ścian, na całej jej powierzchni, bitmapą odpowiadającą kształtem teksturowanej ścianie?
gregory Napisano 19 Styczeń 2012 Napisano 19 Styczeń 2012 ailambert - Jeśli chcesz nałożyć tekturę dopasowana do ściany to najlepiej użyj mapowania modyfikatorem "unwrap map" następnie rozłóż ściany w tym modyfikatorze i zapisz sobie obraz tego modyfikatora do np jpg a nastepnie otwórz go w Ps i namaluj całą teksture w Ps a potem dopiero wrzucasz texture z Ps na model i gotowe, wszystkie zacieki i zabrudzenia bedziesz miał pod kontrolą.
ailambert Napisano 19 Styczeń 2012 Autor Napisano 19 Styczeń 2012 Dzięki za pomoc, nigdy jeszcze nie używałem tego modyfikatora, ale chyba nadeszła na to pora. Mam tylko jeszcze jedno pytanie, kiedy już będę miał tą teksturkę z Ps, w jaki sposób nakładam ją na obiekt, też przez modyfikator "unwrap map", czy tez przez "uvw map"? Czy jest jakaś specjalna opcja do nakładania takich "wypiekanych tekstur" - bo chyba tak się one nazywają?
gregory Napisano 19 Styczeń 2012 Napisano 19 Styczeń 2012 Ten modyfikator rozkłada siatkę modelu dzięki temu możesz poprawnie wykonać mapowanie nawet najbardziej skomplikowanego modelu. Możesz przygotować kilka tekstur, jedną do diffuse-kolor, inną do odbić i wypukłości, potem umieszczasz je w odpowiednich slotach w próbce materiału i przypisujesz materiał do modelu i już. Dzięki temu masz kontrolę nad odbiciami, bumpem itp... co w konsekwencji daje relniejszy materiał.
ailambert Napisano 19 Styczeń 2012 Autor Napisano 19 Styczeń 2012 Ok, wielkie dzięki, w takim razie muszę brać się do roboty, a jeśli efekt mojej pracy będzie wystarczająco zadowalający, spróbuje się podzielić się nim na tym forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się