Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Mam nadzieję, że dobrze trafiłem i w odpowiednim miejscu pisze. Mam problem z renderingiem, mianowicie trwa baardzo długo, czy moglibyście mi doradzić co mógłbym zmienić w sprzęcie, aby nie było takich problemów?

Posiadam:

NVIDIA Quadro FX 1800 768MB

Intel Core i5 CPU 750 @2.67GHz 2.66GHz

RAM 4GB DDR3 Kingstone 2048MB PC3-10700 (667MHz).

Pracuję na 3DS max 2012, Win 7 64bit.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 9,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bardzo długo znaczy 48h, w między czasie pracowałem też na kompie, nie wielkie pracy w AutoCADzie. Renderowałem wnętrze holu hotelowego: schody, antresola itp w rozdzielczości 1500x1125, dużo szczegółów, światła, cienie.

Napisano

to napisz z jakiego silnika korzystasz i jakie ustawienia masz... bo 48godzin to faktycznie baardzo długo

Napisano

silnik to mental ray Renderer, a ustawienia takie jak w załączonym jpg

Napisano

widze ze uzywasz "standard" materials, podobno lepiej jest uzywac mentalowych, do podstaw arch & design. nivy jest szybciej

i zobacz w render setup: renderer: sampling quality, czy miminum i maximum przypadkiem nie podniosles przesadnie...

Napisano
silnik to mental ray Renderer, a ustawienia takie jak w załączonym jpg

 

Spróbuj w tą stronę:

 

Density - 0,1-0,3

(W górę dopiero po uzyskaniu gładkiego obrazka, jeśli potrzeba)

Rays per FG point - 100

Interpolate - 60-150

(zacznij od mniejszych wartości i idź w górę dopóki nie znikną artefakty, im wyższe ustawienie tym gładszy obrazek)

Noise filtering - none

 

Wszystkie materiały Arch&Design z włączonym wewnętrznym Ambient Occlusion (żeby przywrócić małe detale).

Ten render nie powinien zająć dłużej niż godzinę. Stawiam na 5 - 15 min. Jeżeli masz glossy reflections ustawione z jakimś innym materiałem niż Arch&Design to to może trwać wieki.

 

Pozdr

Napisano

Dzięki wielkie za pomoc:D

kombinuje z tymi ustawieniami i zmienia się na lepsze.

-materiały zmienione na arch & design i plus włączony Ambient Occlusion - wygląda to lepiej

-ustawienia przy render setup/ indirect illumination zmienione wg ustawień jw, efekt widoczny i szybciej

-Renderer/Sampling Quality - ustawione mam na minimum 1/4 i maximum 64

Mam jeszcze pytanie dotyczące ustawienia światła mianowicie,

jeśli ustawiam w podglądzie renderu na światło dzienne we wnętrzu i zmieniam Exposure Value

to światło z zewnątrz jest bardzo mocne, przebija przez okna i wtedy we wnętrzu jest jasność odpowiednia,

ale jak można zmniejszyć światło z zewątrz

pozdrawiam

Napisano

no to jak sampling max masz na 64 to respect :) ja nigdy tego nie ustawilem bodajrze wyzej niz 16

 

a co do swiatlo to poczytaj sobie o mrSky Portal

Napisano
Dzięki wielkie za pomoc:D

kombinuje z tymi ustawieniami i zmienia się na lepsze.

-materiały zmienione na arch & design i plus włączony Ambient Occlusion - wygląda to lepiej

-ustawienia przy render setup/ indirect illumination zmienione wg ustawień jw, efekt widoczny i szybciej

-Renderer/Sampling Quality - ustawione mam na minimum 1/4 i maximum 64

Mam jeszcze pytanie dotyczące ustawienia światła mianowicie,

jeśli ustawiam w podglądzie renderu na światło dzienne we wnętrzu i zmieniam Exposure Value

to światło z zewnątrz jest bardzo mocne, przebija przez okna i wtedy we wnętrzu jest jasność odpowiednia,

ale jak można zmniejszyć światło z zewątrz

pozdrawiam

 

Na Twoim miejscu dla wygody zobiłbym tak: wyłączył Photographic Exposure, zachowując jedynie korekcję gammy 2.2 dla obrazka (w maksie chyba wystarczy ustawić w Gamma and LUT settings), wstawił w okna Portal lighty jeśli jeszcze ich nie masz (albo nie, jeśli chcesz mieć szybszy ale nieco mniej realistyczny render bez miękkich cieni) i zmniejszył intensywność słońca tak, żeby zrekompensować brak Photographic Exposure.

W ten sposób masz tylko jedną niewiadomą - intensywność świateł, zamiast walczyć z 50 suwakami.

 

Albo, jeśli nie chcesz tego robić, pobaw się w Photo Exposure suwakiem który nie wiem jak się nazywa w maksie, odpowiadającym wypaleniom (allowed overexposure czy coś takiego). Jak zjedziesz w dół najjaśniejsze części obrazka zrobią się ciemniejsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności