Gość biern Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 Witam! Mam nadzieję, że dobrze trafiłem i w odpowiednim miejscu pisze. Mam problem z renderingiem, mianowicie trwa baardzo długo, czy moglibyście mi doradzić co mógłbym zmienić w sprzęcie, aby nie było takich problemów? Posiadam: NVIDIA Quadro FX 1800 768MB Intel Core i5 CPU 750 @2.67GHz 2.66GHz RAM 4GB DDR3 Kingstone 2048MB PC3-10700 (667MHz). Pracuję na 3DS max 2012, Win 7 64bit. Z góry dziękuję za pomoc.
Traitor Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 A co znaczy "bardzo dlugo", i co takiego liczysz?
Gość biern Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 bardzo długo znaczy 48h, w między czasie pracowałem też na kompie, nie wielkie pracy w AutoCADzie. Renderowałem wnętrze holu hotelowego: schody, antresola itp w rozdzielczości 1500x1125, dużo szczegółów, światła, cienie.
Piotreq91 Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 to napisz z jakiego silnika korzystasz i jakie ustawienia masz... bo 48godzin to faktycznie baardzo długo
Gość biern Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 silnik to mental ray Renderer, a ustawienia takie jak w załączonym jpg
rozpruwacz Napisano 16 Styczeń 2012 Napisano 16 Styczeń 2012 widze ze uzywasz "standard" materials, podobno lepiej jest uzywac mentalowych, do podstaw arch & design. nivy jest szybciej i zobacz w render setup: renderer: sampling quality, czy miminum i maximum przypadkiem nie podniosles przesadnie...
jamnique Napisano 17 Styczeń 2012 Napisano 17 Styczeń 2012 silnik to mental ray Renderer, a ustawienia takie jak w załączonym jpg Spróbuj w tą stronę: Density - 0,1-0,3 (W górę dopiero po uzyskaniu gładkiego obrazka, jeśli potrzeba) Rays per FG point - 100 Interpolate - 60-150 (zacznij od mniejszych wartości i idź w górę dopóki nie znikną artefakty, im wyższe ustawienie tym gładszy obrazek) Noise filtering - none Wszystkie materiały Arch&Design z włączonym wewnętrznym Ambient Occlusion (żeby przywrócić małe detale). Ten render nie powinien zająć dłużej niż godzinę. Stawiam na 5 - 15 min. Jeżeli masz glossy reflections ustawione z jakimś innym materiałem niż Arch&Design to to może trwać wieki. Pozdr
Gość biern Napisano 19 Styczeń 2012 Napisano 19 Styczeń 2012 Dzięki wielkie za pomoc:D kombinuje z tymi ustawieniami i zmienia się na lepsze. -materiały zmienione na arch & design i plus włączony Ambient Occlusion - wygląda to lepiej -ustawienia przy render setup/ indirect illumination zmienione wg ustawień jw, efekt widoczny i szybciej -Renderer/Sampling Quality - ustawione mam na minimum 1/4 i maximum 64 Mam jeszcze pytanie dotyczące ustawienia światła mianowicie, jeśli ustawiam w podglądzie renderu na światło dzienne we wnętrzu i zmieniam Exposure Value to światło z zewnątrz jest bardzo mocne, przebija przez okna i wtedy we wnętrzu jest jasność odpowiednia, ale jak można zmniejszyć światło z zewątrz pozdrawiam
rozpruwacz Napisano 19 Styczeń 2012 Napisano 19 Styczeń 2012 no to jak sampling max masz na 64 to respect :) ja nigdy tego nie ustawilem bodajrze wyzej niz 16 a co do swiatlo to poczytaj sobie o mrSky Portal
jamnique Napisano 19 Styczeń 2012 Napisano 19 Styczeń 2012 Dzięki wielkie za pomoc:D kombinuje z tymi ustawieniami i zmienia się na lepsze. -materiały zmienione na arch & design i plus włączony Ambient Occlusion - wygląda to lepiej -ustawienia przy render setup/ indirect illumination zmienione wg ustawień jw, efekt widoczny i szybciej -Renderer/Sampling Quality - ustawione mam na minimum 1/4 i maximum 64 Mam jeszcze pytanie dotyczące ustawienia światła mianowicie, jeśli ustawiam w podglądzie renderu na światło dzienne we wnętrzu i zmieniam Exposure Value to światło z zewnątrz jest bardzo mocne, przebija przez okna i wtedy we wnętrzu jest jasność odpowiednia, ale jak można zmniejszyć światło z zewątrz pozdrawiam Na Twoim miejscu dla wygody zobiłbym tak: wyłączył Photographic Exposure, zachowując jedynie korekcję gammy 2.2 dla obrazka (w maksie chyba wystarczy ustawić w Gamma and LUT settings), wstawił w okna Portal lighty jeśli jeszcze ich nie masz (albo nie, jeśli chcesz mieć szybszy ale nieco mniej realistyczny render bez miękkich cieni) i zmniejszył intensywność słońca tak, żeby zrekompensować brak Photographic Exposure. W ten sposób masz tylko jedną niewiadomą - intensywność świateł, zamiast walczyć z 50 suwakami. Albo, jeśli nie chcesz tego robić, pobaw się w Photo Exposure suwakiem który nie wiem jak się nazywa w maksie, odpowiadającym wypaleniom (allowed overexposure czy coś takiego). Jak zjedziesz w dół najjaśniejsze części obrazka zrobią się ciemniejsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się