Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!

Mam nadzieję, że dobrze trafiłem i w odpowiednim miejscu pisze. Mam problem z renderingiem, mianowicie trwa baardzo długo, czy moglibyście mi doradzić co mógłbym zmienić w sprzęcie, aby nie było takich problemów?

Posiadam:

NVIDIA Quadro FX 1800 768MB

Intel Core i5 CPU 750 @2.67GHz 2.66GHz

RAM 4GB DDR3 Kingstone 2048MB PC3-10700 (667MHz).

Pracuję na 3DS max 2012, Win 7 64bit.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 9,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bardzo długo znaczy 48h, w między czasie pracowałem też na kompie, nie wielkie pracy w AutoCADzie. Renderowałem wnętrze holu hotelowego: schody, antresola itp w rozdzielczości 1500x1125, dużo szczegółów, światła, cienie.

Napisano

to napisz z jakiego silnika korzystasz i jakie ustawienia masz... bo 48godzin to faktycznie baardzo długo

Napisano

silnik to mental ray Renderer, a ustawienia takie jak w załączonym jpg

Napisano

widze ze uzywasz "standard" materials, podobno lepiej jest uzywac mentalowych, do podstaw arch & design. nivy jest szybciej

i zobacz w render setup: renderer: sampling quality, czy miminum i maximum przypadkiem nie podniosles przesadnie...

Napisano
silnik to mental ray Renderer, a ustawienia takie jak w załączonym jpg

 

Spróbuj w tą stronę:

 

Density - 0,1-0,3

(W górę dopiero po uzyskaniu gładkiego obrazka, jeśli potrzeba)

Rays per FG point - 100

Interpolate - 60-150

(zacznij od mniejszych wartości i idź w górę dopóki nie znikną artefakty, im wyższe ustawienie tym gładszy obrazek)

Noise filtering - none

 

Wszystkie materiały Arch&Design z włączonym wewnętrznym Ambient Occlusion (żeby przywrócić małe detale).

Ten render nie powinien zająć dłużej niż godzinę. Stawiam na 5 - 15 min. Jeżeli masz glossy reflections ustawione z jakimś innym materiałem niż Arch&Design to to może trwać wieki.

 

Pozdr

Napisano

Dzięki wielkie za pomoc:D

kombinuje z tymi ustawieniami i zmienia się na lepsze.

-materiały zmienione na arch & design i plus włączony Ambient Occlusion - wygląda to lepiej

-ustawienia przy render setup/ indirect illumination zmienione wg ustawień jw, efekt widoczny i szybciej

-Renderer/Sampling Quality - ustawione mam na minimum 1/4 i maximum 64

Mam jeszcze pytanie dotyczące ustawienia światła mianowicie,

jeśli ustawiam w podglądzie renderu na światło dzienne we wnętrzu i zmieniam Exposure Value

to światło z zewnątrz jest bardzo mocne, przebija przez okna i wtedy we wnętrzu jest jasność odpowiednia,

ale jak można zmniejszyć światło z zewątrz

pozdrawiam

Napisano

no to jak sampling max masz na 64 to respect :) ja nigdy tego nie ustawilem bodajrze wyzej niz 16

 

a co do swiatlo to poczytaj sobie o mrSky Portal

Napisano
Dzięki wielkie za pomoc:D

kombinuje z tymi ustawieniami i zmienia się na lepsze.

-materiały zmienione na arch & design i plus włączony Ambient Occlusion - wygląda to lepiej

-ustawienia przy render setup/ indirect illumination zmienione wg ustawień jw, efekt widoczny i szybciej

-Renderer/Sampling Quality - ustawione mam na minimum 1/4 i maximum 64

Mam jeszcze pytanie dotyczące ustawienia światła mianowicie,

jeśli ustawiam w podglądzie renderu na światło dzienne we wnętrzu i zmieniam Exposure Value

to światło z zewnątrz jest bardzo mocne, przebija przez okna i wtedy we wnętrzu jest jasność odpowiednia,

ale jak można zmniejszyć światło z zewątrz

pozdrawiam

 

Na Twoim miejscu dla wygody zobiłbym tak: wyłączył Photographic Exposure, zachowując jedynie korekcję gammy 2.2 dla obrazka (w maksie chyba wystarczy ustawić w Gamma and LUT settings), wstawił w okna Portal lighty jeśli jeszcze ich nie masz (albo nie, jeśli chcesz mieć szybszy ale nieco mniej realistyczny render bez miękkich cieni) i zmniejszył intensywność słońca tak, żeby zrekompensować brak Photographic Exposure.

W ten sposób masz tylko jedną niewiadomą - intensywność świateł, zamiast walczyć z 50 suwakami.

 

Albo, jeśli nie chcesz tego robić, pobaw się w Photo Exposure suwakiem który nie wiem jak się nazywa w maksie, odpowiadającym wypaleniom (allowed overexposure czy coś takiego). Jak zjedziesz w dół najjaśniejsze części obrazka zrobią się ciemniejsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.