Krzychu78 Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Witam Pracuje na Maxie 2012 i w Mental Ray. Wlasnie zanimowalem orke i tworze scene pod woda. Nie do konca mi to wychodzi i nie moge znalesc tutoriali, ktore wyjasnia mi te wszystkie szczegoly skladajace sie na realizm animowanej sceny. Dno i skaly to kwestia gustu, ale tafla oceanu i swiatlo... tu mam problem. Skala jest wlasciwa, orka ma 9 m, dno i tafla wody ok. 400x400 m, od tafli do dna 8 m. Powierzchnia wody to modifier Noise (Seed 1, Scale 100, Strenght x110 y110 z135, Frequency 0,28) z TurboSmooth ( Iterations 1). Material to Arch&Design i Water TropicOcean. Mam SpotLight z VolumeLight i drugi SpotLight z mapa Noise. Efekt jednej klatki (1280x720) jak w zalaczniku. Czas renderingu 47 minut !!! Woda nie porusza sie za dobrze i ciezko zobaczyc efekt w Viewporcie. Nie wiem za bardzo dlaczego ten rozowy kolor w dali na tafli wody. Czy ktos moze mi pomoc to ogarnac ? Jestem amatorem i wlasciwie poczatkujacym ( 6 miesiecy intensywnej zabawy z Maxem). Pozdrawiam [ATTACH=CONFIG]84106[/ATTACH]
gutekfiutek Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Zamiast noisa - spróbuj cellular map - o wiele lepsza "oceaniczna" woda wyjdzie. Do światła dodaj maskę - np. cellular właśnie, żeby zrobić caustics. Zresztą posprawdzaj tutk do underwater caustics, na pewno coś znajdziesz. Volume light w ogóle nie widać - spróbuj to ustawić jakoś sensowniej. Co do światła - spróbuj z pionowo ustawionym direct lightem, z attenuation ustawionym tak żeby do dna docierało mniej swiatła niż do orki np. Co do użycia gotowych materiałów - to może być powód długiego renderingu - niektóre z tych materiałów nie są zbyt dobrze zoptymalizowane. Co do dodatkwych efektów - particle effect który da ci efekt planktonu. Duże ambient occlusion. Pod wodą direct light prawie nie ma, światło jest rozpraszane przez taplę wody, więc cien na dnioe to powinno być w zasadzie tylko AOC. Sama tafla wody odd dołu nie jest tak refleksyjna.