Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Pracuje na Maxie 2012 i w Mental Ray. Wlasnie zanimowalem orke i tworze scene pod woda.

Nie do konca mi to wychodzi i nie moge znalesc tutoriali, ktore wyjasnia mi te wszystkie szczegoly skladajace sie na realizm animowanej sceny.

Dno i skaly to kwestia gustu, ale tafla oceanu i swiatlo... tu mam problem.

Skala jest wlasciwa, orka ma 9 m, dno i tafla wody ok. 400x400 m, od tafli do dna 8 m.

Powierzchnia wody to modifier Noise (Seed 1, Scale 100, Strenght x110 y110 z135, Frequency 0,28)

z TurboSmooth ( Iterations 1). Material to Arch&Design i Water TropicOcean.

Mam SpotLight z VolumeLight i drugi SpotLight z mapa Noise.

Efekt jednej klatki (1280x720) jak w zalaczniku. Czas renderingu 47 minut !!! Woda nie porusza sie za dobrze i ciezko zobaczyc efekt w Viewporcie. Nie wiem za bardzo dlaczego ten rozowy kolor w dali na tafli wody.

Czy ktos moze mi pomoc to ogarnac ?

Jestem amatorem i wlasciwie poczatkujacym ( 6 miesiecy intensywnej zabawy z Maxem).

Pozdrawiam

[ATTACH=CONFIG]84106[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zamiast noisa - spróbuj cellular map - o wiele lepsza "oceaniczna" woda wyjdzie.

Do światła dodaj maskę - np. cellular właśnie, żeby zrobić caustics.

Zresztą posprawdzaj tutk do underwater caustics, na pewno coś znajdziesz.

 

Volume light w ogóle nie widać - spróbuj to ustawić jakoś sensowniej.

 

Co do światła - spróbuj z pionowo ustawionym direct lightem, z attenuation ustawionym tak żeby do dna docierało mniej swiatła niż do orki np.

 

Co do użycia gotowych materiałów - to może być powód długiego renderingu - niektóre z tych materiałów nie są zbyt dobrze zoptymalizowane.

 

Co do dodatkwych efektów - particle effect który da ci efekt planktonu.

Duże ambient occlusion. Pod wodą direct light prawie nie ma, światło jest rozpraszane przez taplę wody, więc cien na dnioe to powinno być w zasadzie tylko AOC.

 

Sama tafla wody odd dołu nie jest tak refleksyjna.

Napisano
  • Autor

Fajnie ze napisales Gutek... Juz myslalem ze nikt nic nie podpowie.

Sprobuje tak jak mowisz i poszukam jeszcze wiecej tutoriali.

Dzieki.

ps. zastanawiam sie nad zakupem jakiejs plytki DVD z tutorialami Maxa.

Czy znacie jakies, godne polecenia tutoriale zrobione na prawde dobrze, gdzie facet nie mowi mi ze nie jest pewien jak cos zrobic, albo zle sie dzisiaj czuje bo zjadl pizze z B........

Ten gosciu z Autodesku, Aaron F. Ross jest dobry, ale moze cos jeszcze ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.