Maliniaq Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 Witam! Wrzucam moją pierwszą pracę, mam nadzieję, że znajdzie się dobry człowiek, który wspomoże radą :) Robię sobie takie małe brzydactwo (wszystkie modele moje, więc jak ktoś ma również jakieś wskazówki odnośnie tego, będę wdzięczny:) ): Narzędzia to 3ds max plus vRay. Świecone za pomocą enviroment plus przy drzwiach wejściowych na suficie są 4 vray IES. Jeszcze ubogo strasznie, wiem o tym, i stolik trochę lewituje, ale to szybko można poprawić, nie to jest teraz moim największym zmartwieniem. Materiał na narożniku i fotelu, ustawić to, to jest jakaś masakra. Zaczynałem od vray mtl, w diffuse oczywiście przygotowana tekstura (skan materiału z próbnika tkanin, lekko poprawiony w PS), w bump mapie oczywiście też odpowiednio spreparowana mapka. Wyszło to źle, nawet bardzo, ponieważ światło i cienie rozkładały się na takim cudaku strasznie dziwnie, ostre krawędzie itp. ogólnie bardzo daleko od choćby powierzchownej realności. Później znalazłem na forum sposób na miękki materiał, wg którego do slotu reflect wrzuciłem falloff (render z takiej metody właśnie umieściłem), wartość czerni lekko podniosłem (o ile pamiętam to po 3 w każdym kanale), cienie i światło już w miarę wyglądają, za to materiał z bardzo ciemnego zrobił się szary, i wywaliło na nim od groma plam czerwono jakiś tam, w każdym razie wygląda to źle (subdivs materiału ustawione na około 40-50). Na sieci jest sporo tutoriali odnośnie tekstur na meble tapicerowane, ale większość dotyczy skóry, taki materiał już mi mniej więcej fajnie wychodzi, znaleźć coś na "tradycyjne" materiały to jest udręka... Poratuje może ktoś tutkiem, albo podpowiedzią co robię źle, co powinienem pozmieniać itp. odośnie takiego materiału? Oczywiście inne porady dla nowicjusza również mile widziane :) Pozdrawiam Maliniaq
thecrev Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 Kamera jest jakoś dziwnie ustawiona używasz zwykłej czy physic? Mógłbyś pokazać ustawienia tego materiału jakiś screen czy coś wtedy będe mógł więcej powiedzieć.
Maliniaq Napisano 24 Styczeń 2012 Autor Napisano 24 Styczeń 2012 Dzięki za szybką reakcję. Ustawienia materiałów, plus sama tekstura, plus bump. Wczoraj pracowałem na innym monitorze, dzisiaj widzę że ten materiał w rzeczy samej ma troszeczkę przebarwień na skanie, stąd pewnie te paskudne plamy, ale wciąż nie wiem jak go odwzorować... Nie wiem czy bump dobrze zrobiłem, z tego co wiem, to ta mapa idzie po kolorach od czarnego do białego, więc po prostu zrobiłem teksturę monochromatyczną, filtrem high pass podostrzyłem, i w kanale LAB w jasnościach podkręciłem kontrast, szczerze to nawet nie czytałem tutków jak bump dobrze zrobić, przeczytałem jak to działa i już "po swojemu" na logikę zrobiłem, ale wydaje mi się że mniej więcej tak to działa. Acha, kamera to vray physic, ogniskowanie na 35mm, bo chciałem trochę szerszy kąt uchwycić, ale nie przeginając, co za bardzo obrazu nie złamię. Ale teraz jak już to powiedziałeś, to widze że rzeczywiście coś nie halo. Coś tam jeszcze ważnego jest do zmiany, oprócz standardowych fotograficznych parametrów jak czas, przesłona, ISO i WB? Jeżeli są jakieś ewidentne błędy laika, wybaczcie człowiekowi prostemu, i powiedzcie co robi źle :) Zrugać też można, wszystko biorę na siebie :D
Maliniaq Napisano 25 Styczeń 2012 Autor Napisano 25 Styczeń 2012 No Panowie i Panie, czy nikt nie podzieli się wiedzą tajemną z młodym adeptem? :)
thecrev Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 więc tak, nie jestem ekspertem ale ja zazywczaj używam takich materiałów. niewiem czemu ale imageshack nie chciało mi ich wczytac a na innych sa troche rozmazane ale jest to tkanina pierwsza lepsza z google. org. http://zapodaj.net/9b04182a73ad.jpg.html bump. http://zapodaj.net/71200949c29e.jpg.html refelct. http://zapodaj.net/5957e4e21048.jpg.html Na tym krześle uzyłem skóry (inny materiał niż powyżej) ale ustawienia podobne http://zapodaj.net/3fdf04f2c1c8.jpg.html a oto ustawienia. Ref. Glossiness 0,7 subdivs 16 Maps Difuse 100% mapa Fabric Reflect 35% mapa reflect Fabric RGlossiness 100% mapa reflect Fabric Bump 40% mapa bump Fabric Oczewiście można jeszcze bawić się Frasenal Reflection i innymi opcjami jak chesz. To sa raczej takie moje ust. minimum. jesli coś zle zrobiłem niech jakiś exspert mnie poprawi. 1
Maliniaq Napisano 26 Styczeń 2012 Autor Napisano 26 Styczeń 2012 Dzięki wielkie, jak tylko do ładu ze wszystkim dojdę, wrzucę efekt. Repa 4 you :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się