Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

 

Próbowałem ustawić soie materiał dla włosów w podobny sposób jak robiłem w internalu, czyli przeźroczystość za pomocą mapki alfy (w cycles nie da się jeszcze wykorzystać alfy z png więc jest czarno-biała, ale ok, do rzeczy).

 

Poustawiałem sobie tak:

cycles_problem.jpg

i widać od razu, że z ta przeźroczystością coś jest nie tak, chodzi o to rozświetlenie kuli pod obiektem włosów.

Wyłączając w ray visibility diffuse dla "włosów" to światło znika z kuli, a jak się w tym miejscu zostawi tylko diffuse, to widać tylko tą plamę. OK, więc myślę mam winnego - światło odbite od kuli,które się znów odbija od spodniej części włosów i wraca na kulę jakieś spotęgowane (choć nie powinno, bo tam jest transparent shader i powinno uciec, a nie "bałnsować" się pomiędzy)

no to pokombinowałem na nodach i tak mi wyszło w dwóch wersjach, że albo się pozbywam diffuse w ogóle (nie odbija się nic na ten plane od góry), albo się pozbywam cienia. poniżej ilustracje, trochę komplikowanego systemu luster ... y ... znaczy nodów.

cycles_probem_no_diffuse.jpg

 

.

cycles_problem_brak_cienia.jpg

co ciekawe, ten węzeł najbardziej wysunięty na lewo z szarym kolorem, to właśnie on uskutecznia pozbywanie się tej poświaty. jeśli ustawi się tam kolor jaśniejszy, niż ten do którego doszedłem eksperymentalnie, to jest pojasnienie kuli, jak ciemniejszy, to przyciemnienie.

tekstura jest trochę poprawiona za pomocą multiply, ale to bez znaczenia dla problemu, załączam tez teksturę, żeby było widać, że jest ok, czyli przeźroczystość 100% czarna, krycie odpowiednio białe: http://ikkiz.pl//upload_files/wlosy_alfa.jpg

 

i właściwe pytanie: Jak to zrobić żeby pozbyć się tylko rozproszonego światła rzucanego przez przeźroczyste elementy spodniej strony face'a, oszczędzając cień i rozproszone przez wierzchnią stronę światło?

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

poradziłem sobie, więc napiszę, może się komuś przyda.

solved.jpg

a tak wygląda jeszcze podrasowany teksturą (displacement) materiał w zaimprowizowanym teście.

solved_1.jpg

nie ma tam shadera glossy, może go domieszam do diffuse, i jeszcze trochę nad czołem dziwnie to wygląda, ale jak będę robił włosy na gotowoi poprawię UV, to powinno być ok.

jak się podoba?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności