Krzychu78 Napisano 28 Styczeń 2012 Napisano 28 Styczeń 2012 (edytowane) Wlasnie robie skinning mojego dinozaura i wszystko bylo dobrze, do kiedy zaczalem przypisywac werteksy do kosci w miejscu laczenia glowy i szyji. W pierwszych testach skora rozciagala sie dobrze, ale chcialem polepszyc i ... siatka otworzyla sie. Co zrobilem nie tak i jak to naprawic ? Wiem ze nie mozna naprawiac siatki kiedy robi sie skinning, a nie chcialbym robic tego co juz mam od nowa. Jak patrze na tutoriale to skinowanie postaci czlowieka jest latwiejsze jak dinozaura. Na poczatku pracowalem w symetri, ale musialem przejsc do modelowania zwyklego, wiec mam robote na obu stronach. Pytanie drugie, czy mozna skopiowac koperte na druga strone, ktora jest prawie odbiciem symetrycznym i pozniej poprawic recznie wiazania do werteksow ? U mnie bieg werteksow jest zroznicowany i dosyc gesty, wiec nie moge zaznaczyc np calego segmentu lub ciagu werteksow. Czy ktos zna odpowiedzi na te pytania ?[ATTACH=CONFIG]84252[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84251[/ATTACH] Edytowane 28 Styczeń 2012 przez Krzychu78
PLS Napisano 28 Styczeń 2012 Napisano 28 Styczeń 2012 Siatka się rozleciała po nie miałeś złączonych wierzchołków. Przejdź z powrotem do editable poly i złącz te vertexy. Skinowanie nie powinno się posypać, ale dla pewności najpierw zapisz scenę i wtedy spróbuj. Jeśli chodzi o skinowanie symetryczne to jest opcja Mirror (Mirror Parameters). Kiedy ustawisz skinowanie dla jednej połowy, przy pomocy Mirror automatycznie kopiujesz wagi na drugą stronę. Było już trochę takich tematów w tym dziale.
Krzychu78 Napisano 29 Styczeń 2012 Autor Napisano 29 Styczeń 2012 Dzieki Ktos mi ubzdural ze nie mozna poprawic siatki bez uszkodzenia skinowania. Pozdro :)
Shogun 3D Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Bo w starszych maxach tak było. Na dobra sprawę ja sam dopiero dziś, niezależnie od tego posta, dowiedziałem się o tej zmianie i porobiłem kilka testów. Wcześniej tylko marzyłem o tym, by w maxie wprowadzili opcję deformacji modelu po nałożeniu skina. Myślałem, że ma to tylko XSI. Tak czy siak - zdejmuje to z barków bardzo dużo nerwów związanych z pracą animacyjną.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się