Krzychu78 Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 Wlasnie robie skinning mojego dinozaura i wszystko bylo dobrze, do kiedy zaczalem przypisywac werteksy do kosci w miejscu laczenia glowy i szyji. W pierwszych testach skora rozciagala sie dobrze, ale chcialem polepszyc i ... siatka otworzyla sie. Co zrobilem nie tak i jak to naprawic ? Wiem ze nie mozna naprawiac siatki kiedy robi sie skinning, a nie chcialbym robic tego co juz mam od nowa. Jak patrze na tutoriale to skinowanie postaci czlowieka jest latwiejsze jak dinozaura. Na poczatku pracowalem w symetri, ale musialem przejsc do modelowania zwyklego, wiec mam robote na obu stronach. Pytanie drugie, czy mozna skopiowac koperte na druga strone, ktora jest prawie odbiciem symetrycznym i pozniej poprawic recznie wiazania do werteksow ? U mnie bieg werteksow jest zroznicowany i dosyc gesty, wiec nie moge zaznaczyc np calego segmentu lub ciagu werteksow. Czy ktos zna odpowiedzi na te pytania ?[ATTACH=CONFIG]84252[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84251[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 Wiem ze nie mozna naprawiac siatki kiedy robi sie skinning A próbowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juzwa Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 Oczywiscie ze mozesz wrocic na poziom edit poly, czy co tam masz, podczas skinowania, nie raz tak sam robie jak wychodzą jakies babole w siatce. Co do symetrii masz mirror mode w skinie przeciez. Nawet jak masz niesymetrynczny obiekt to czesc ci przeniesie. Ja robie tak ze zaznaczam polowe (czyli czesc po niby osi symetrii) vertow i daje mirror paste. Chociaz jak nie zaznacze wszystkich to i tak przenosi pozostale zauwazylem, ale wole zaznaczyc zeby wiedzial z ktorej strony na ktora chce przeniesc. Paste green to blue i na odwrot czesto mi rozwala caly skinning, wiec nie uzywam Ale... najbardziej polecam cos takiego do skinowania, z racji ze w maxie to jest jakas masakra. Robisz model w 3 LODach (level of detail). Np na 2k, 6k i 16k. Skinujesz model na najnizszym, czyli na 2k, zajmie ci to naprawde niewiele. Jak juz jestes zadowolony ze wag to na drugi level, czyli te 6k, narzucasz skinwrapa. Ewentualne babole tweakujesz paint weights. I jak juz jestes zadowolony z tego skina, to robisz kolejnego skinwrapa, juz na ostatecznej siatce i tak samo tweakujesz paint weights. Tylko ze tu trzeba pomyslec wczesniej o dodatkowych LoPoly siatkach, ale gwarantuje ze szybciej w ten sposob wyskinujesz niz skinowanie na ostatecznej siatce Pozdro! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu78 Napisano 29 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 29 Styczeń 2012 Witam kolege z Gdanska. Dzieki wielkie za podpowiedzi. Wiem ze dobrze jest probowac, bo nie zawsze to co sie slyszy (i mysli sie ze sie wie) zgadza sie z rzeczywistoscia, ale nie ma to jak nakierowanie i konkretne podpowiedzi. To skinowanie to ogolnie mi wychodzi, ale zabiera mi to duzo czasu. Widze wtedy bledy w siatce i mam nadzieje ze nastepne modele beda mialy lepszy edge loop. Nie wiem nic o innych programach i skinowaniu w nich. Znam tylko troche Blendera, ale tam nie robilem animacji ze skinowaniem. Najwiecej animacji 3d powstaje w Maya, wiec moze tam to lepiej wyglada. Ogolnie chce sie zajmowac wizualizacjami architektury i technicznymi, ale animacja dinozaura czy innej postaci, to fascynujace i moze bede sie tym zajmowal po godzinach :) Mysle ze zgram sobie wersje studencka Maya i sprobuje jak to tam dziala. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 Jeśli chodzi o błędy w siatce, to zanim nałożysz skina, użyj modyfikatora STLcheck. Pokazuje dziury, podwójne vertexy i inne bugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się