Anabell Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 Witam Szanowne Grono. Z góry przepraszam za, być może, lamerskie pytanie, ale nie mogę sobie dać rady z zagadnieniem: chcę nadać materiał drewna klockowi. Tworzę klocek, tworzę materiał, dodaję bitmapę, nakładam na klocek. [ATTACH=CONFIG]84325[/ATTACH] W viewporcie wszystko gra: [ATTACH=CONFIG]84324[/ATTACH] dopiero jak wyrenderuję, widać krzaki: [ATTACH=CONFIG]84326[/ATTACH] Niestety, kombinacje z Projection Type oraz Projection Axis nie pomagają. Jest to dla mnie nowy soft i możliwe, że rozwiązanie jest proste, ale nie mogę na nie wpaść. Soft: Modo 501 sp6, Win 7 Pro 64 bit. Nie wiem, jakie jeszcze informacje mogą być przydatne. I pytanie dodatkowe, czy są gdzieś w sieci materiały, które pozwoliłyby ogarnąć zagadnienie pt. Shader Tree? Te, które przerobiłem jakoś nie pozwalają mi zgłębić tego. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdro, A
żółty Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 Spróbuj w zakładce lists/UV maps wywalić texturę dla tego obiektu, potem dodaj nową i od nowa narzuć materiał. Jak nie zadziała to najlepiej ręcznie unwrapować teksturę - wystarczy zmienić projection type na UV map i wszystko sobie szybko ładnie porozkładać, taki box Ci zajmie z pół minuty.
Anabell Napisano 31 Styczeń 2012 Autor Napisano 31 Styczeń 2012 Dzięki za poradę. Faktycznie, unwrapem poszło sprawnie i jest dobrze. Jednak, to tylko prosty box. Będzie gorzej, jak przyjdą bardziej złożone obiekty i trzeba będzie szybko narzucić teksturkę. Wydaje mi się, że w 3ds max jest to rozwiązane bardziej user-friendly. Ale mogę się mylić. Co do samego MODO, to rewelacja w modelowaniu.
żółty Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 No modelowanie to inny pułap :] Ten bug z locatorem zdarza się nieczęsto także nie ma co się załamywać.
Chasdiel Napisano 2 Luty 2012 Napisano 2 Luty 2012 Co do samego shader tree to proponuję: http://www.luxology.com/store/17_shadertree/ Ewentualnie http://www.3dgarage.com/products/modo-501-signature-courseware Jak sama nazwa wskazuje to jest całościowy tutorial omawiający szereg problemów modelowania - od podstawych po bardzije zaawansowane opcje.
a3stract Napisano 3 Luty 2012 Napisano 3 Luty 2012 (edytowane) do mapowania prostych bryl polecam UV Projection tool z zaznaczona opcja Atlas wystarczy 1 kliniecie i juz mozna mapowac elektronika pozdrawiam Edytowane 9 Styczeń 2013 przez a3stract
Anabell Napisano 6 Luty 2012 Autor Napisano 6 Luty 2012 Dzięki za pomoc. Mam jeszcze takie pytanie: czy w Modo istnieje narzędzie, takie jak Align (działające podobnie, jak w Maxie)? Żeby zaznaczyć kilka rzeczy i wyrównać do innej. Na Luxology TV jest tutek Place and Align, ale facet używa narzędzia Drop Action, którego nie mogę nijak zlokalizować u siebie. Czy to jest dodatkowy plugin? Jest też Tack Tool, ale wszystko musi być w jednym meshu, żeby działało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się