Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

to mój pierwszy post na tym forum. Zaczęłam użytkować V-Raya i chcąc zrobić to porządnie postanowiłam przerobić cały poradnik V-Raya pod SketchUpa. Wcześniej dużo pracowałam w SU ale używałam tylko Artlantisa do renderów. Mój problem polega na tym, że korzystam z ustawień podanych w podręczniku i zamiast uzyskać ładne białe, naturalne światło - to mam cały obrazek niebieski (jak gdyby ktoś nałożył niebieski filtr). Ustawiłam skylight na białe, włączona opcja GI i tak jak mówił podręcznik. Efektem jest coś takiego jak w załączniku. Proszę o jakieś sugestie. Dziękuję z góry.

Edytowane przez SSS

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak jest w Sketchup ale w 3d max trzeba w zakładce rendering->environment odznaczyc przy background - use map więc tu pewnie coś podobnego bo to jest mapa nieba dodana przez Vray

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Próbowałam wchodzić w opcje background i skylight i edycje tekstury. W obydwu przypadkach był domyślnie ustawiony typ: sky. Domyślam się, że to właśnie barwiło obraz na błękitny odcień. Jednak kiedy wyłączam "sky" i zaznaczam typ: NONE, to otrzymuję szary, bez kontrastu obraz. W załączniku screeny ustawień, i kilka renderów, w tym ten, który powinnam uzyskać według podręcznika.

 

Co może być przyczyną? Jak uzyskać taki miękki, naturalny cień i ładny biały odcień (na krzesłach nie ma jeszcze żadnej V-rayowej tekstury, tylko zwykła domyślna ze sketchupa - ale tak każe książka) ?

 

I jeszcze jedno pytanie: czy ma znaczenie czy renderuję widok interior czy extrerior? Bo w podręczniku nie napisali, który widok mam wybrać do ćwiczeń.

 

Dziękuję z góry za każdą pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności