jsobierajski Napisano 13 Luty 2012 Napisano 13 Luty 2012 Witam. Tworzę scenę na zewnątrz, czyli domek, drzewka, ogrodzenie itp. Mam taki problem, że jak renderuję scenę to z tyłu za obiektami mam czarne tło. Powinienem dodać jakoś tło, ale nie do końca wiem jak. Mógłbym wstawić jakieś zdjęcie jako tło, ale scena ma być animowana, a konkretnie to tylko kamera, więc tak się sprawy nie załatwi. Czytałem gdzieś, że powinienem wrzucić zdjęcie panoramiczne (360 stopni) na walec lub ew na swerę, ale nie wiem jak to zrobić?? i skąd wziąść takie zdjęcie?? Proszę o pomoc (nie jestem zielony z 3ds'a, ale fachowcem też nie jestem). Pozdrawiam Jakub Sobierajski
dimaxion Napisano 13 Luty 2012 Napisano 13 Luty 2012 stwórz sobie walec jako tło i wytnij mu dolny i górny cap. Nałóż teksturę 360 i po sprawie. Teksturę możesz ściągnąć z cg textures.com. Możesz też w PSie stworzyć mapę złożoną z kilku/kilkunastu drzew i krzewów i do niej też kanał alpha. Zakładasz materiał z diffuse i kanałem alpha/opacity na wcześniej zrobiony walec i masz ładne tło z drzew a za nim możesz wrzucić większy walec i na nim rozpiąć teksturę 360 nieba. Tutaj sposób mapowania ustawiasz na cylindrical w modyfikatorze UVW Map
jsobierajski Napisano 13 Luty 2012 Autor Napisano 13 Luty 2012 dzięki za odpowiedź, ale i tak nie do końca wiem jak. Powalcze w razie kłopotów będe pisał. :)
Rekomendowane odpowiedzi