Napisano 17 Luty 201213 l Witam. Robię wszystko zgodnie z tym tutkiem ( http://www.youtube.com/watch?v=ZFSXtjFI9ig&feature=player_embedded ), ale normal mapka mi nie działała prawidłowo. Pomijam niekiedy czerwone plamki. Większym utrudnieniem jest to, że nieważne jak skomplikowana jest bryła, normalka nie jest ustawiana na unwrapie z modelu low poly, tylko z automatycznego mapowania. Wyczytałem w komentarzu, że wystarczy zaznaczyć opcję Bump i będzie sprawa jasna, lecz mi to nie pomaga i nadal tworzy modyfikator "Automatic Flatten UVs". Czy ktoś może mi pomóc? Cholery jasnej przez to dostanę. Pozdrawiam.
Napisano 17 Luty 201213 l Nie mam zbyt dużego doświadczenia, więc nie bij jeżeli coś będzie nie tak;) Polecam Ci te tutki http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/project-workflow-creating-a-next-gen-sci-fi-prop-day-2/ http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/how-to-bake-a-flawless-normal-map-in-3ds-max/ http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/next-gen-weapon-creation-day-3-unwrapping-and-texture-baking/ przedstawiają w sumie tą samą metodę, więc możesz obejrzeć wszystkie bądź jeden z nich, tutaj o tyle metoda jest przyjemna i łatwa że po rozłożeniu uv zapisujesz to jako wzornik (czyli bierzesz tools->render uvw template) i gdy potem wypalasz normalkę to wybierasz ten zapisany rozkład/wzornik aby na niej się znalazła normalka
Napisano 17 Luty 201213 l Zaznacz w opcjach RTT "Use Existing Channel". Standardowo ustawione jest na Automatyczne Unwrapowanie.
Napisano 17 Luty 201213 l Autor Super! Dzięki Wray. I Kiao też dziękuję za tutki. Przydadzą mi się do modelowania :D.