Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Robię wszystko zgodnie z tym tutkiem ( http://www.youtube.com/watch?v=ZFSXtjFI9ig&feature=player_embedded ), ale normal mapka mi nie działała prawidłowo. Pomijam niekiedy czerwone plamki. Większym utrudnieniem jest to, że nieważne jak skomplikowana jest bryła, normalka nie jest ustawiana na unwrapie z modelu low poly, tylko z automatycznego mapowania. Wyczytałem w komentarzu, że wystarczy zaznaczyć opcję Bump i będzie sprawa jasna, lecz mi to nie pomaga i nadal tworzy modyfikator "Automatic Flatten UVs". Czy ktoś może mi pomóc? Cholery jasnej przez to dostanę.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie mam zbyt dużego doświadczenia, więc nie bij jeżeli coś będzie nie tak;)

Polecam Ci te tutki

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/project-workflow-creating-a-next-gen-sci-fi-prop-day-2/

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/how-to-bake-a-flawless-normal-map-in-3ds-max/

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/next-gen-weapon-creation-day-3-unwrapping-and-texture-baking/

przedstawiają w sumie tą samą metodę, więc możesz obejrzeć wszystkie bądź jeden z nich,

tutaj o tyle metoda jest przyjemna i łatwa że po rozłożeniu uv zapisujesz to jako wzornik (czyli bierzesz tools->render uvw template) i gdy potem wypalasz normalkę to wybierasz ten zapisany rozkład/wzornik aby na niej się znalazła normalka




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności