Make My Day Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Witam. Robię wszystko zgodnie z tym tutkiem ( http://www.youtube.com/watch?v=ZFSXtjFI9ig&feature=player_embedded ), ale normal mapka mi nie działała prawidłowo. Pomijam niekiedy czerwone plamki. Większym utrudnieniem jest to, że nieważne jak skomplikowana jest bryła, normalka nie jest ustawiana na unwrapie z modelu low poly, tylko z automatycznego mapowania. Wyczytałem w komentarzu, że wystarczy zaznaczyć opcję Bump i będzie sprawa jasna, lecz mi to nie pomaga i nadal tworzy modyfikator "Automatic Flatten UVs". Czy ktoś może mi pomóc? Cholery jasnej przez to dostanę. Pozdrawiam.
Kiao Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Nie mam zbyt dużego doświadczenia, więc nie bij jeżeli coś będzie nie tak;) Polecam Ci te tutki http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/project-workflow-creating-a-next-gen-sci-fi-prop-day-2/ http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/how-to-bake-a-flawless-normal-map-in-3ds-max/ http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/next-gen-weapon-creation-day-3-unwrapping-and-texture-baking/ przedstawiają w sumie tą samą metodę, więc możesz obejrzeć wszystkie bądź jeden z nich, tutaj o tyle metoda jest przyjemna i łatwa że po rozłożeniu uv zapisujesz to jako wzornik (czyli bierzesz tools->render uvw template) i gdy potem wypalasz normalkę to wybierasz ten zapisany rozkład/wzornik aby na niej się znalazła normalka
Wray Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Zaznacz w opcjach RTT "Use Existing Channel". Standardowo ustawione jest na Automatyczne Unwrapowanie.
Make My Day Napisano 17 Luty 2012 Autor Napisano 17 Luty 2012 Super! Dzięki Wray. I Kiao też dziękuję za tutki. Przydadzą mi się do modelowania :D.
Rekomendowane odpowiedzi