Napisano 17 Luty 201213 l Witam, dopiero uczę się obsługi 3ds maxa i wykonując tutoriale z internetu natrafiłem na problem. Otóż po wykonaniu kilku części składowych ćwiczenia przestała mi działać opcja Fuse. Punkty, które chcę połączyć nasuwają się na siebie normalnie, ale nie wykonuje się ich stałe połączenie, potem można je normalnie rozsunąć. Na pewno ta opcja działała wcześniej, a po otwarciu nowego projektu także nie działa. Nie wiem już co robić i jestem w kropce.
Napisano 17 Luty 201213 l Fuse dokładnie tak działa-ustawia dwa punkty w tym samym miejscu ale nie łączy.Do łączenia masz opcję .
Napisano 17 Luty 201213 l Autor A przysiągłbym, że też scala te punkty. No nic, w takim razie mam problem z tym, że mam kilka połączonych linów i po dołączeniu modyfikatora surface nie wszystkie powierzchnie są wypełnione co widać na załączonym screenie: http://imageshack.us/photo/my-images/14/3dsz.png/ Kilkukrotnie próbowałem łączyć punkty, które mogą sprawiać niewypełnienie, ale nic to nie daje.
Napisano 17 Luty 201213 l Musisz mieć czworo albo trójkąty.Nie zrobi Ci powierzchni tam gdzie masz więcej niż 4 wierzchołki.Możesz powiększyć treshold w mod. surface,może załata dziury ale jak będzie wygladać to już inna sprawa.Przy okazji-modelowanie brył w ten sposób to nie jest najlepsza metoda.
Napisano 17 Luty 201213 l Autor Korzystam z tego tutoriala: http://www.infiniteskills.com/training/learning-3ds-max-2012.html Jako że dopiero zaczynam naukę 3ds maxa, to polegam na tym. Ale jeśli ktoś doświadczony tak mówi, to coś znaczy. Te lepsze metody, które masz na myśli nadają się dla początkujących, czy może lepiej nabrać więcej wprawy?
Napisano 18 Luty 201213 l Heh,nie wiem jaki ma być efekt końcowy-są modele które łatwiej i szybciej zrobić w editable spline,są takie które lepiej robić na editable poly(większość;)).Sądząc po tym co masz na obrazku to ja bym to robił w editable poly ale nie wiem co tam masz w tym tutorialu.Jak tutorial omawia różne metody modelowania to sobie przerób-warto znać różne sposoby. Tu masz dobry tutorial o editable poly:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto