kowalskikamil Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Witam modeluje i chcę wyrenderować scenę zabudowy mieszkaniowej lecz już na samym początku napotykam problemy, otóź tak jak na zdjęciu widoczne są dziwne bliki a powinna być zwykła gładka ściana, ponado materiał nadany jest biały a wszystko wyszło zółte, używam phisicalcamera i vray sun pomocy ![ATTACH=CONFIG]84679[/ATTACH]
Dynamico Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Wyłącz w kamerze filtr - ustaw na neutral (prawdopodobnie jest teraz włączony niebieski i taki właśnie kolor jest "zabierany" z oświetlenia w scenie. Czy wszystko w scenie ma przypisane biały materiał? Być może pozioma płaszczyzna jest żółta i zabarwia odbitym światłem budynki. Obrazek trochę mały. Czy "bliki" to białe plamy na dachu czy te pomiędzy oknami? Przy oknach wygląda jakby model miał błędy na płaszczyznach np. nie połączone wierzchołki. Ale z takieo małego obrazka naprawdę trudno wyciągnąć wnioski. Włącz sobie w environment mapę vraysky. To właśnie niebo a nie słońce powinno być głównym źródłem światła w scenie.
kowalskikamil Napisano 19 Luty 2012 Autor Napisano 19 Luty 2012 Dzięki wielkie pomogło ale plamy na materiale nadal zostały, nie wiem czy to czasem nie błąd płaszczyzny próbowałem zawalczyć w editable poly ale nic nie dało problem jest nadal, przesyłam obrazek z zaznaczonymi plamami [ATTACH=CONFIG]84686[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84685[/ATTACH]
mirach Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 te plamy bardzo wygladają na blad modelu, albo niezweldowane vertexy, ale cos dzinwego ze smoothgrupami.
kowalskikamil Napisano 19 Luty 2012 Autor Napisano 19 Luty 2012 Czy jest na to jakiś lek? Może utworzenie nowego poligonu ?
VoNd Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 usun poligon i uzyj bridge na tych dwoch krawedziach powyzsze tylko jesli ponalozeniu smooth dalej sie krzaczy
kowalskikamil Napisano 19 Luty 2012 Autor Napisano 19 Luty 2012 (edytowane) Czy jest na to jakiś lek? Może utworzenie nowego poligonu ? Właśnie spróbowałem usunąc zepsuty poligon i zbudować go od nowa i udało się render już jest czysty, możliwe że zniekształcenia powstały z niedoskonałości importu z programu Autocad Architecture do 3d studio Sory za zdublowanie chciałem wyedytować, no tak jak pisałem pomogło usunięcie poligonu i utworzenie go od nowa w editable poly Edytowane 19 Luty 2012 przez kowalskikamil
Dynamico Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Plamy przy oknach z wysuniętym na zewnątrz obramowaniem (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) to słabe ustawienia renderera. Tak jak napisał Mirach. Błędy modelu: spróbuj zanzaczyć wszystkie wierzchołki (editable poly -> wertex) i zastosuj weld, ale włącz ten mały kwadracik obok przycisku. Wpisz małą wartość odległości wierzchołków do "pospawania" i powoliją zwiększaj. Od razu otrzymasz informację ile jest teraz wierzchołków a ile będzie po zastosowaniu modyfikatora. Jeżeli w narożnikach okien były jakieś nie połączone wierzcołki to tym sposobem je "załatwisz". Problem może również leżeć w nieprawidłowych grupach wygładzania. Zaznacz cały model w trybie selekcji "plane" i kliknij w "autosmooth". Powinno pomóc. Gdyby coś poszło nie tak to zawsze pozostaje "undo" :-)
kowalskikamil Napisano 19 Luty 2012 Autor Napisano 19 Luty 2012 Jeszcze jeden kolejny problem nie bardzo wiem jak wykorzystać materiały ze strony vray-materials.de do tej pory myślałem że wystarczy załadować je do kulki i nałozyć niestety okazuje się że trzeba koszystać z UVW Mapp bądz , Unwrap z tymże nie wiem czy wtedy w ogóle nie stosować tego materiału z kulki i dodać UVW Map i displacment czy stosować i jedno i drugie. W wyrenderowanym obrazku został zastosowany materiał jedynie z kulki załadowane na modelu jednak deski nie są wszędzie poziomo wychodzą pod różnymi kątami nie wiem co jest przyczyną[ATTACH=CONFIG]84703[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84702[/ATTACH]
VoNd Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Podstawowy brak znajomosci programu jest zapewne przyczyna. Sproboj najpierw prostych rzeczy, poczytaj co znajduje sie pod F1 oraz w roznych poradnikach. Zadajac takie pytanie trudno bedzie Ci zrozumiec odpowiedz. Jak ogarniesz troche podstaw, ktorych ciezko jest uczyc na forum, bedzie Ci latwiej formulowac konkretne pytania, gdzie nie trzeba bedzie przepisywac instrukcji obslugi programu.
kowalskikamil Napisano 19 Luty 2012 Autor Napisano 19 Luty 2012 No dobrze sprawdzę tylko w sumie nie wiem od czego zależy to falowanie tekstury i jak to naprawić i w związku z tym nie wiem czego mam szukać w pomocy.
VoNd Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 szukaj podstaw mapowania, to dobry poczatek. Zacznij od tego zanim rzucisz sie na Displace. Bedzie nam latwiej rozmawiac i latwiej Ci cos doradzic.
Dynamico Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Przy takim prostym modelu wystarczy jak zastosujesz UVW map z zaznaczoną opcja "box". Musisz tylko potem dopasować wielkość mapy wpisując odpowiednie wartości L/W/H lub po wybraniu gizma mapowania przeskalować je. Dla ułatwienia włącz sobie w opcjach bitmapy wyświetlanie w wievporcie i wtedy będiesz na bieżąco widział jak ona układa się na modelu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się