viz.k Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Witam Od niedawna staram sie oswietlac wnetrza hdr'ka zaladowana do vraydomelight. Kolorystycznie wychodzi to ciekawie ale problemem zawsze jest szum ktorego nie udaje mi sie zniwelowac. Co podbic? Wydaje mi sie ze probowalem wszystkiego. Uzywam przeskalowanej w dol i lekko zblurrowanej mapy (probowalem tez z hiresowa) bo z tego co wiem to przy oswietlaniu moze byc uzyta mala hdr'ka. Pracuje w lwf, zamieszczam render i screeny z setami. Doradzcie prosze...wyglada to na szum na odbiciach, ale ciemne miejsca tez sa bardzo zaszumione... Pressenter help:)
pressenter Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Ja zawsze daję subdivs vraylighta na 48 i res tekstury na 2048, do tego global subs najczęściej daję 4.0 lub 6.0, wtedy zazwyczaj wychodzi to dobrze. Sz.
VoNd Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 pressenter dobrze prawi - duzo subdivsow. Generalnie press chyba ciut za daleko to podbija, bo majac global na 6 i bazowe na 48 to jest to mnoznik i wychodzi duzo za duzo ale racja w tym, ze generalnie warto podbijac subdivsy i obnizac progi szumu/koloru. press - z innego watku widzialem, ze miales problem ze zlymi ustawami gammy - spokojnie mozesz poeksperymentowac z ustawami jesli gamme masz poprawnie ustawiona i vray widzi jasniejszy output do obliczania granic szumu, w przeciwnym wypadku trzeba mocno podbijac subdivs.
viz.k Napisano 20 Luty 2012 Autor Napisano 20 Luty 2012 a uzywasz hdrki zmniejszonej czy jakiejs hiresowej?
VoNd Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 glownie uzywam hires - z tego powodu, ze uzywam jej tez w odbiciach i nie lubie jak mam elementy, ktore powinny odbijac ostro nagle odbijaja jakies ciapki blurowanej mapy low-res. Do tego low res niestety nie daje dobrej definicji oswietlenia w renderze, a daje tylko bardzo ogolny ambient. 2
pressenter Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Dokładnie, ja też używam hdrek między 6000 a 12000px. VoNd: to chyba był oleksiak z tymi problemiami. ;) Sz.
VoNd Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Dokładnie, ja też używam hdrek między 6000 a 12000px. VoNd: to chyba był oleksiak z tymi problemiami. ;) Sz. Mozliwe - wydawalo mi sie, ze Ty pokazywales jakies podglady, gdzie VRay niezbyt dobrze rozwiazywal Ci zacienione/ciemne elemnty pozostawiajac duzo szumu w takich miejscach. Coz - wazne bysmy wszyscy cos z tych dyskusji wynosili
viz.k Napisano 20 Luty 2012 Autor Napisano 20 Luty 2012 podbilem te sety i wychodzi lepiej, choc wciaz szum ale zdecydowanie mniejszy... masakra jak te sety trzeba podbic przy hdri przy zwyklym oswietlaniu wystarcza zwykle sety i jest ok a przy hdr zeby szum byl mniejszy trzeba zaakceptowac ogromny przyrost czasu renderingu...nie wiem czy warto dla tak subtelnej roznicy w output...musicie miec mega sprzety ale dziekuje za rady, repy ida
pressenter Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Generalnie Ci powiem, że do stilli faktycznie najczęściej stosuję hdrki, ale do animacji już zawsze idzie vraysun+vraysky w background, bo wiadomo... czasy. ;)
viz.k Napisano 21 Luty 2012 Autor Napisano 21 Luty 2012 dzieki, juz wszystko jasne VoNd'owi dalem rep ale tobie nie moge:) wisze ci wiec
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się