Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Od niedawna staram sie oswietlac wnetrza hdr'ka zaladowana do vraydomelight. Kolorystycznie wychodzi to ciekawie ale problemem zawsze jest szum ktorego nie udaje mi sie zniwelowac.

Co podbic? Wydaje mi sie ze probowalem wszystkiego. Uzywam przeskalowanej w dol i lekko zblurrowanej mapy (probowalem tez z hiresowa) bo z tego co wiem to przy oswietlaniu moze byc uzyta mala hdr'ka.

Pracuje w lwf, zamieszczam render i screeny z setami.

 

Doradzcie prosze...wyglada to na szum na odbiciach, ale ciemne miejsca tez sa bardzo zaszumione...

Pressenter help:)

 

261bz9d.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja zawsze daję subdivs vraylighta na 48 i res tekstury na 2048, do tego global subs najczęściej daję 4.0 lub 6.0, wtedy zazwyczaj wychodzi to dobrze.

 

Sz.

Napisano

pressenter dobrze prawi - duzo subdivsow. Generalnie press chyba ciut za daleko to podbija, bo majac global na 6 i bazowe na 48 to jest to mnoznik i wychodzi duzo za duzo ale racja w tym, ze generalnie warto podbijac subdivsy i obnizac progi szumu/koloru.

 

press - z innego watku widzialem, ze miales problem ze zlymi ustawami gammy - spokojnie mozesz poeksperymentowac z ustawami jesli gamme masz poprawnie ustawiona i vray widzi jasniejszy output do obliczania granic szumu, w przeciwnym wypadku trzeba mocno podbijac subdivs.

Napisano

glownie uzywam hires - z tego powodu, ze uzywam jej tez w odbiciach i nie lubie jak mam elementy, ktore powinny odbijac ostro nagle odbijaja jakies ciapki blurowanej mapy low-res. Do tego low res niestety nie daje dobrej definicji oswietlenia w renderze, a daje tylko bardzo ogolny ambient.

Napisano

Dokładnie, ja też używam hdrek między 6000 a 12000px.

 

VoNd: to chyba był oleksiak z tymi problemiami. ;)

 

Sz.

Napisano
Dokładnie, ja też używam hdrek między 6000 a 12000px.

 

VoNd: to chyba był oleksiak z tymi problemiami. ;)

 

Sz.

 

Mozliwe - wydawalo mi sie, ze Ty pokazywales jakies podglady, gdzie VRay niezbyt dobrze rozwiazywal Ci zacienione/ciemne elemnty pozostawiajac duzo szumu w takich miejscach. Coz - wazne bysmy wszyscy cos z tych dyskusji wynosili

Napisano
  • Autor

podbilem te sety i wychodzi lepiej, choc wciaz szum ale zdecydowanie mniejszy...

masakra jak te sety trzeba podbic przy hdri

przy zwyklym oswietlaniu wystarcza zwykle sety i jest ok a przy hdr zeby szum byl mniejszy trzeba zaakceptowac ogromny przyrost czasu renderingu...nie wiem czy warto dla tak subtelnej roznicy w output...musicie miec mega sprzety

 

ale dziekuje za rady, repy ida

Napisano

Generalnie Ci powiem, że do stilli faktycznie najczęściej stosuję hdrki, ale do animacji już zawsze idzie vraysun+vraysky w background, bo wiadomo... czasy. ;)

Napisano
  • Autor

dzieki, juz wszystko jasne

VoNd'owi dalem rep ale tobie nie moge:) wisze ci wiec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności