Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jestem absolutnie początkującym w 3DS MAX i po przeglądnięciu wielu tutoriali, przeczytaniu postów i straceniu kilku dobrych godzin nad problem poddałem się, potrzebuję Waszej pomocy.

 

Mam np. box, który obracam wg jednej z jego krawędzi. Następnie chcę obrócić box wzdłuż jego innej krawędzi - przesuwam więc pivot point i obracam ale... pojawia sie problem, bo wcześniejszy obrót ulega deformacji. Czy można zatem dodać drugi pivot point do boxa aby obracać w jednej animacji wzdłuż różnych osi obrotu?

Może trzeba jakoś podzielić animację aby np od klatki nr 50 do obiektu była przypisana inna oś obrotu?

 

Pozdrawiam,

Mirek

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
  Xiz0r napisał:
dodaj obiekty dummy do których podlinkuj boxa, a pivot boxa zostaw w spokoju;)

 

Dzięki za podpowiedź, trochę otworzyłeś mi horyzonty.

 

Jak jednak zrobić tak, aby box obracał się najpierw tak jak pierwszy podlinkowany dummy, a po tym obrocie jak kolejny dummy?

Po zlinkowaniu po pierwszym obrocie boxa z drugim dummy, tracę link z pierwszym i tym samym pierwszy obrót :-(

Napisano
  • Autor
  mirku napisał:
Dzięki za podpowiedź, trochę otworzyłeś mi horyzonty.

 

Jak jednak zrobić tak, aby box obracał się najpierw tak jak pierwszy podlinkowany dummy, a po tym obrocie jak kolejny dummy?

Po zlinkowaniu po pierwszym obrocie boxa z drugim dummy, tracę link z pierwszym i tym samym pierwszy obrót :-(

 

Niestety, po licznych próbach i kombinacjach z linkowaniem dummy wciąż nie otrzymuję pożądanego rezultatu. Najprościej chodzi mi o to aby box obracać wzdłuż różnych krawędzi, jak kostkę do gry - najpierw wzdłuż jednej, potem drugiej itd... Nie potrafię sobie z tym poradzić :-[

 

M.

Edytowane przez mirku

Napisano
  • Autor

Tutaj jest link do filmu, który ilustruje mój problem.

 

Animację zrobiłem "objazdem", łącząc dwie osobne animacje z obrotami kostek.

Problem polega na tym, że nie wiem jak wykonać je w jednej animacji...

Takich obrotów docelowo ma być 8 :-(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności