Skocz do zawartości

Pivot point - zmiana, dodawanie - problem.


mirku

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem absolutnie początkującym w 3DS MAX i po przeglądnięciu wielu tutoriali, przeczytaniu postów i straceniu kilku dobrych godzin nad problem poddałem się, potrzebuję Waszej pomocy.

 

Mam np. box, który obracam wg jednej z jego krawędzi. Następnie chcę obrócić box wzdłuż jego innej krawędzi - przesuwam więc pivot point i obracam ale... pojawia sie problem, bo wcześniejszy obrót ulega deformacji. Czy można zatem dodać drugi pivot point do boxa aby obracać w jednej animacji wzdłuż różnych osi obrotu?

Może trzeba jakoś podzielić animację aby np od klatki nr 50 do obiektu była przypisana inna oś obrotu?

 

Pozdrawiam,

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

dodaj obiekty dummy do których podlinkuj boxa, a pivot boxa zostaw w spokoju;)

 

Dzięki za podpowiedź, trochę otworzyłeś mi horyzonty.

 

Jak jednak zrobić tak, aby box obracał się najpierw tak jak pierwszy podlinkowany dummy, a po tym obrocie jak kolejny dummy?

Po zlinkowaniu po pierwszym obrocie boxa z drugim dummy, tracę link z pierwszym i tym samym pierwszy obrót :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Dzięki za podpowiedź, trochę otworzyłeś mi horyzonty.

 

Jak jednak zrobić tak, aby box obracał się najpierw tak jak pierwszy podlinkowany dummy, a po tym obrocie jak kolejny dummy?

Po zlinkowaniu po pierwszym obrocie boxa z drugim dummy, tracę link z pierwszym i tym samym pierwszy obrót :-(

 

Niestety, po licznych próbach i kombinacjach z linkowaniem dummy wciąż nie otrzymuję pożądanego rezultatu. Najprościej chodzi mi o to aby box obracać wzdłuż różnych krawędzi, jak kostkę do gry - najpierw wzdłuż jednej, potem drugiej itd... Nie potrafię sobie z tym poradzić :-[

 

M.

Edytowane przez mirku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest link do filmu, który ilustruje mój problem.

 

Animację zrobiłem "objazdem", łącząc dwie osobne animacje z obrotami kostek.

Problem polega na tym, że nie wiem jak wykonać je w jednej animacji...

Takich obrotów docelowo ma być 8 :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności