mirku Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 Jestem absolutnie początkującym w 3DS MAX i po przeglądnięciu wielu tutoriali, przeczytaniu postów i straceniu kilku dobrych godzin nad problem poddałem się, potrzebuję Waszej pomocy. Mam np. box, który obracam wg jednej z jego krawędzi. Następnie chcę obrócić box wzdłuż jego innej krawędzi - przesuwam więc pivot point i obracam ale... pojawia sie problem, bo wcześniejszy obrót ulega deformacji. Czy można zatem dodać drugi pivot point do boxa aby obracać w jednej animacji wzdłuż różnych osi obrotu? Może trzeba jakoś podzielić animację aby np od klatki nr 50 do obiektu była przypisana inna oś obrotu? Pozdrawiam, Mirek
Orangegraphics Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 dodaj obiekty dummy do których podlinkuj boxa, a pivot boxa zostaw w spokoju;)
mirku Napisano 21 Luty 2012 Autor Napisano 21 Luty 2012 dodaj obiekty dummy do których podlinkuj boxa, a pivot boxa zostaw w spokoju;) Dzięki za podpowiedź, trochę otworzyłeś mi horyzonty. Jak jednak zrobić tak, aby box obracał się najpierw tak jak pierwszy podlinkowany dummy, a po tym obrocie jak kolejny dummy? Po zlinkowaniu po pierwszym obrocie boxa z drugim dummy, tracę link z pierwszym i tym samym pierwszy obrót :-(
mirku Napisano 21 Luty 2012 Autor Napisano 21 Luty 2012 (edytowane) Dzięki za podpowiedź, trochę otworzyłeś mi horyzonty. Jak jednak zrobić tak, aby box obracał się najpierw tak jak pierwszy podlinkowany dummy, a po tym obrocie jak kolejny dummy? Po zlinkowaniu po pierwszym obrocie boxa z drugim dummy, tracę link z pierwszym i tym samym pierwszy obrót :-( Niestety, po licznych próbach i kombinacjach z linkowaniem dummy wciąż nie otrzymuję pożądanego rezultatu. Najprościej chodzi mi o to aby box obracać wzdłuż różnych krawędzi, jak kostkę do gry - najpierw wzdłuż jednej, potem drugiej itd... Nie potrafię sobie z tym poradzić :-[ M. Edytowane 21 Luty 2012 przez mirku
mirku Napisano 21 Luty 2012 Autor Napisano 21 Luty 2012 Tutaj jest link do filmu, który ilustruje mój problem. Animację zrobiłem "objazdem", łącząc dwie osobne animacje z obrotami kostek. Problem polega na tym, że nie wiem jak wykonać je w jednej animacji... Takich obrotów docelowo ma być 8 :-(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się