illusion Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 Witam, działam w maxie 2012 i vray'u 2.0 Próbuję wg. tutka: http://www.mintviz.com/tutorials/hdri-exterior-lighting-with-vray/ ustawić sobie światło do oświetlenia jednego domku. Robię vray hdri, wrzucam do niego mapę hdri z opcją spherical, trochę ją ściemniam. Później przeciągam ją do slotu Environment( wywoływany 8). Włączam viewport background i ustawiam jak w tutku. Dalej, wrzucam kamerkę vray physical cam i wyłączam exposure, renderuję chcąc osiągnąć efekt jak w tutku a wychodzi mi coś zupełnie innego, jak na załączniku. Wygląda jakby kanał alpha był stale włączony, nie widzę nieba, chmur, słońca tylko białe tło. Miałem do tej pory włączonego nitrusa, teraz przełączyłem na direct 3d i jest trochę lepiej, bo chociaż widzę te mapy w po włączeniu ich w viewport background, ale przy renderze wciąż to samo. Po przełączeniu się na maxa 2011 problem z renderem ustąpił. Czy to wina jakichś ustawień, których nie znam i nie mogę znaleźć, czy sterowników? czy o co chodzi? Będę wdzięczny za podpowiedź... illusion
Karrde Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 Dlaczego wyłączasz exposure w vraycam? Musisz dopasować exposure, bo w tej chwili masz po prostu przejarany render.
illusion Napisano 27 Luty 2012 Autor Napisano 27 Luty 2012 rozwiązałem kwestię białej plamy... okazało się, że to dome light, który dodałem wcześniej z włączoną opcją use texture... i bez żadnej textury dodanej. Kurde ile ja się naszukałem przyczyny. A o exposure będę musiał poczytać, bo owszem zniknął biały prostokąt, ale ten tutek jest chyba dla mnie dalej za trudny - nie wiem co gościu tam robi z vray sun i jak łączy to z kamerką, a myślałem że będzie łatwiej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się